loading...
وبلاگ تفریحی ایرانیان
تبادل لینک

وبلاگ تفریحی ایرانیان آماده تبادل لینک وبنر باهرگونه سایت و وبلاگی می باشد.لطفا در صورت تمایل ما را بانام(وبلاگ تفریحی ایرانیان) لینک کنید و سپس لینک خود را در قسمت نظرات وبلاگ من قرار دهید تا شما هم لینک شوید.

باتشکر

برای اطلاع از جدیدترین مطالب وبلاگ در خبرنامه ی ما عضو شوید.هر هفته به دو نفر از اعضای خبرنامه کارت شارژ 2000 تومانی ایرانسل هدیه داده می شود.

با عضویت در وبلاگ و یا خبرنامه ی ما لینک کلیپها و فیلم هاو عکسهایی که امکان قرار دادنشان در وبلاگ نیست را دریافت کنید.

برای مشاهده عکس اصلی مطالبی که عکس ندارند به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 67 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

اولین پک کلیپ موبایل سایت دانلود ها را برای شما کاربران همیشگی آماده دانلود نموده ایم این مجموعه شامل ۳ کلیپ فوق العاده خنده دار و دیدنی است که پیشنهاد می کنیم حتما این کلیپ های زیبا را از سایت دانلود ها دریافت و مشاهده نمایید.

3gp Clips Pack1 دانلود سه کلیپ جالب و خنده دار برای موبایل

password دانلود سه کلیپ جالب و خنده دار برای موبایلپسورد فایل : www.downloadha.com
download دانلود سه کلیپ جالب و خنده دار برای موبایل لینک دانلود – 2 مگابایت

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 86 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

کلیه کاربران کامپیوتر های خانگی اصولا با یکی از موارد عکس، موزیک و فیلم سروکار داشته و جهت استفاده بهتر نرم افزار هایی بسته به نوع کاربری خود نصب و از آن استفاده می کنند. نرم افزار J. River Media Center ابزاری جهت مشاهده تصاویر، پخش فیلم و موزیک می باشد که با همین تعریف مختصر پی به قدرت و انعطاف این نرم افزار برده و جالب اینکه این گوشه ای از کارهایی است که این نرم افزار انجام می دهد. با استفاده از این نرم افزار و با اتصال کامپیوتر خود به برخی از لوازم سرگرمی خانگی با استفاده از remote قادر به کنترل این لوازم می باشید. همچنین به عنوان مثال قادر به بارگذاری موزیک های دلخواه بروی ipod بوده در حالی که مشغول دیدن تلوزیون هستید. محیط این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که براحتی قادر به استفاده از این نرم افزار کی باشید. از دیگر کار های این نرم افزار علاوه بر پخش و مشاهده انواع فیلم و موزیک و تصویر مدیریت و سازماندهی فایل های صوتی و تصویری، انجام عمل رایت اینگونه فایل های و نیز کپی این فایل ها از انواع دیسک های موجود با هر فرمتی بروی هارد دیسک می باشد.

J.River Media Center پخش و مدیریت فایل های مالتی مدیا با J. River Media Center 16.0.86 Final

password پخش و مدیریت فایل های مالتی مدیا با J. River Media Center 16.0.86 Finalپسورد فایل: www.downloadha.com

download پخش و مدیریت فایل های مالتی مدیا با J. River Media Center 16.0.86 Final لینک دانلود – 19.7 مگابایت | لینک کمکی

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 102 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

Alligator Flash Designer نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران قادرند تا اقدام به ساخت تصاویر و افکت های مختلف فلش نمایند. این نرم افزار دارای ابزارهای مختلفی برای راحتی کار کاربران می باشد که به وسیله آن ها و استفاده از قالب ها و تصاویر آماده قرار گرفته شده در نرم افزار قادرند تا تصاویر زیبایی ایجاد نمایند. این نرم افزار همچنین دارای دسته بندی تصاویر می باشد ، بدین صورت که شما قادرید تا تصاویر خود را متناسب با موضوع کاری خود طراحی کنید. همچنین در این نرم افزار شما قادر به طراحی کامل یک وب سایت به صورت فلش نیز می باشید. این نرم افزار از تولیدات شرکت Selteco Software می باشد.

Alligator Flash Designer ایجاد انیمیشن های حرفه ای فلش توسط Alligator Flash Designer 8.0.24

password ایجاد انیمیشن های حرفه ای فلش توسط Alligator Flash Designer 8.0.24پسورد فایل: www.downloadha.com

download ایجاد انیمیشن های حرفه ای فلش توسط Alligator Flash Designer 8.0.24 لینک دانلود – 6.3 مگابایت | لینک کمکی

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 55 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

تعریف

آدامس، نوعی شیرینی است که تنها جویده می شود و آنرا نمی بلعند. آدامس های بدون قند، غدد بزاقی را تحریک نموده و تولید بزاق می کنند. همچنین سطوح دندان ها را پاکسازی می نمایند (حتی آدامس های شیرین هم در این مورد مؤثرند؛ چون شکر به سرعت حل می شود و آدامس می تواند دندان ها را تمیز نماید).

صمغ

صمغ
، فراورده ای از لاتکس طبیعی است که اساساً در تهیه آدامس به کار می رود. امروزه آدامس ها را به جای صمغ، از نوعی پلاستیک که از فراورده های نفت خام است، می سازند.

البته هنوز در برخی بازارهای محلی همچون بازارهای ژاپن، از صمغ استفاده می کنند.

همانطور که می دانید، وقتی آدامسی را پس از جویدن به روی زمین می اندازند، به سختی به زمین می چسبد و نمی توان آنرا جدا کرد. همین مسئله باعث ممنوعیت فروش آدامس در برخی کشورها از جمله سنگاپور شده است.

اخیرا آدامس های متنوعی همچون آدامس های جایگزین نیکوتین هم به بازار آمده که تحت نظارت و کنترل دقیق، عرضه می گردد.

آدامس های میوه ای هم جزو آدامس های بادکنکی طبقه بندی می شوند.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 86 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
دیباچه: از همان زمان كه ایرانیان دروازه‌های خود را بر روی سپاهیان عرب گشودند و با آغوش باز اسلام را پذیرفتند، بدون هیچ تعصبی و با شور و نشاط و علاقه‌ای فوق‌العاده به فراگیری، ضبط و تدوین زبان و ادبیات عرب پرداختند،‌زیرا ایرانیان مانند همه مسلمانان پاك نهاد دیگر، زبان عربی را زبان قوم عرب نمی‌دانستند بلكه به این زبان به عنوان زبان قرآن و زبان بین‌المللی اسلام ارج می‌نهادند تا جایی كه به گفته بسیاری از مورخان و ادیبان، خدمات ایرانیان به زبان عربی بیش از خود اعراب به این زبان بوده است. مردم كشور ما امروزه بیش از گذشته نیاز به آشنایی با زبان و ادبیات عربی دارند چرا كه عربی زبان اول جهان اسلام و زبان فرهنگ و تمدن بیشتر كشورهای مسلمان است و ما برای اتحاد، همدلی و همزبانی با جهان اسلام و بهره‌گیری از منابع اصلی اسلامی و تحقیقاتی كه در این زمینه انجام می‌شود همچنین تسلط بر زبان و ادبیات فارسی كه از زبان و ادبیات عربی بسیار تأثیر پذیرفته است، باید به زبان و ادبیات عرب مسلط باشیم. از همین رو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كشورمان رشته زبان و ادبیات عربی ارائه می‌شود.

دانشجوی‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ با تاریخ‌ ادبیات‌ عرب‌، متون‌ مختلف‌ نظم‌ و نثر دوره‌های‌ مختلف‌، فن‌ ترجمه‌ از عربی‌ به‌ فارسی‌ و بالعكس‌، علوم‌ بلاغی‌ و عروض‌ و قافیه‌ درزبان‌ و ادبیات‌ عرب‌ آشنا می‌شود. به همین دلیل رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ در دانشگاه‌ها با كتاب‌ عربی‌ كه‌ در آموزش‌ و پرورش‌ تدریس‌ می‌شود تا حدودی‌ متفاوت‌ است‌ چون‌ در مدارس‌، عربی‌ بیشتر درس‌ قواعد و صرف‌ و نحو است‌ و تا حدودی‌ نیز دانش‌آموزان‌ علوم‌ انسانی‌ بلاغت‌ زبان‌ عربی‌ را مطالعه‌ می‌كنند اما در دانشگاه‌ به‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ رشته‌ تخصصی‌ نگاه‌ می‌شود و دانشجویان‌ با دروس‌ متفاوتی‌ از جمله‌:

تاریخ‌ ادبیات‌ عرب‌ در دوره‌های‌ مختلف‌ اعم‌ ازتاریخ‌ ادبیات‌ عصر جاهلی‌، عصر اموی‌، عصر عباسی‌، دوره‌ انحطاط‌ و دوره‌ معاصر، متون‌ نظم‌ ونثر در دوره‌های‌ مختلف‌ تاریخی‌، ادبیات‌ تطبیقی‌، نامه‌نگاری‌ و خلاصه‌نویسی‌، مكالمه‌، انشا و فن‌ ترجمه‌ آشنا می‌شوند.

توانایی‌های‌ لازم :
علاقه‌ و انگیزه‌ در رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ مثل‌ سایر رشته‌ها حرف‌ اول‌ را می‌زند. همچنین‌ دانشجوی‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ باید به‌ ادبیات‌ فارسی‌ و زبان‌ عربی‌ تسلط‌ نسبی‌ داشته‌ باشد و در كنار این‌ توانمندی‌ها اگر به‌ زبان‌ عربی‌ به‌ عنوان‌ زبان‌ وحی‌ نگاه‌ كند، با عشق‌ و علاقه‌ بیشتری‌ رشته‌ تحصیلی‌ خود را ادامه‌ می‌دهد. زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ تنها رشته‌ زبان‌های‌ خارجه‌ است‌ كه‌ فقط‌ از داوطلبان‌ گروه‌ علوم‌ انسانی‌ دانشجو می‌پذیرد. زیرا زبان‌ و ادبیات‌ فارسی‌ و عربی‌ وامدار یكدیگر هستند و این‌ دو زبان‌ چنان‌ درهم آمیخته‌اند كه‌ بسیاری‌ از استادان‌ و ادیبان‌ ما معتقدند زبان‌ عربی‌ یك‌ زبان‌ بیگانه‌ نیست‌ و از همین‌ رو در اكثر دانشگاه‌ها رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ در كنار رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ فارسی‌ در دپارتمان‌ دانشكده‌ ادبیات‌ قرار دارد. البته‌ به‌ اعتقاد كارشناسان‌، زبان‌ عربی‌ باید یك‌ آزمون‌ اختصاصی‌ داشته‌ و داوطلبان‌ تمامی‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ اجازه‌ شركت‌ در این‌ آزمون‌ را داشته‌ باشند، چون‌ گاهی‌ اوقات‌ یك‌ داوطلب‌ ریاضی‌ و فنی نیز به‌ رشته‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ علاقه‌مند است‌ و مایل‌ است‌ در كنار رشته‌های‌ علوم پایه یا فنی‌، این‌ رشته‌ را نیز انتخاب‌ كند.

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران‌ :
علاوه‌ بر تدریس‌ در آموزش‌ و پرورش‌ و مؤسسات‌ خصوصی‌ یك‌ فارغ‌التحصیل‌ توانمند رشته‌ عربی‌ می‌تواند به‌ پژوهش‌ و تحقیق‌ در زمینه‌ زبان‌ و ادبیات‌ عربی‌ بپردازد. یكی‌ از مهمترین‌ و اساسی‌ترین‌ مراكز جذب‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ نیز وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ است‌. همچنین‌ فارغ‌التحصیلانی‌ كه‌ زبان‌ عربی‌ را خوب‌ فرا گرفته‌اند، می‌توانند در آزمون‌های‌ اداره‌ فنی‌ قوه‌ قضائیه‌ شركت‌ كرده‌، در صورت‌ موفقیت‌ به‌ عنوان‌ مترجم‌ رسمی‌ دادگستری‌ مجوز تأسیس‌ دارالترجمه‌ را بگیرند. البته‌ دایره‌ این‌ كار بسیار محدود است‌ و هر ساله‌ قوه‌ قضائیه‌ به‌ تعداد محدودی‌ از متقاضیان‌ مجوز می‌دهد. افرادی‌ نیز كه‌ مایلند جذب‌ مشاغل‌ آزاد شوند ، می‌توانند به‌ ترجمه‌ كتاب‌های‌ عربی‌ بپردازند. چون‌ بازار كتاب‌ ما نیاز مبرمی‌ به‌ مترجمانی‌ دارد كه‌ به‌ زبان‌ عربی‌ و كار ترجمه‌ مسلط‌ باشند.
درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل :

دروس تخصصی :
آزمایشگاه‌، صرف‌ ، نحو، ترجمه‌ و تجوید قرآن‌ كریم‌، روش‌ تحقیق‌ و مأخذشناسی‌، مكالمه‌ ، تمرین‌ صرف‌ و نحو، متون‌ حدیث‌، ادب‌ متعهد اهل‌بیت‌، روزنامه‌ها و مجلات‌ عربی‌، ادب‌ سیاسی‌ در دوره‌ اسلام‌، قرائت‌ متون‌ عرفانی‌ ، ادبیات‌ تطبیقی‌، فن‌ ترجمه‌، انشاء ، علوم‌ بلاغی‌ ، زبان‌ خارجی‌ تخصصی‌ ، متون‌ نهج‌البلاغه‌، ترجمه‌ از عربی‌ به‌ فارسی‌ و بالعكس‌، عروض‌ و قافیه‌، فقه‌اللغه‌، قرائت‌ متون‌ تفسیری‌ قرآن‌ كریم‌ ، نامه‌نگاری‌ و خلاصه‌نوسی‌، نقد ادبی‌، متون‌ نظم‌ و نثر از سقوط‌ بغداد تا عصر حاضر، تاریخ‌ ادبیات‌ از سقوط‌ بغداد تا عصر حاضر، متون‌ نظم‌ و نثر دوره‌ عباسی‌ اول‌ ، تاریخ‌ ادبیات‌ دوره‌ عباسی‌ اول‌ ، متون‌ نظر و نثر دوره عباسی‌ دوم‌ ، تاریخ‌ ادبیات‌ دوره‌ عباسی‌ دوم‌، متون‌ نظم‌ و نثر دوره‌ اندلس‌، متون‌ نظم‌ و نثر دوره‌ معاصر ، تاریخ‌ و ادبیات‌ دوره‌ معاصر ، متون‌ نظم‌ و نثر عربی‌ در ایران‌ از آغاز تا سقوط‌ بغداد، متون‌ نظم‌ و نثر عربی‌ در ایران‌ از سقوط‌ بغداد تا دوره‌ معاصر، تاریخ‌ ادبیات‌ از دوره‌ جاهلی‌ تا پایان‌ دوره‌ اموی‌ ، متون‌ نظم‌ و نثر از جاهلی‌ تا پایان‌ دوره‌ اموی‌.

موفق باشید/.
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 64 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

درآمدی بر دانش «فراشناخت»

چند سؤال!

یادگیری در ما چگونه صورت می‌گیرد؟

یادگیری چه مراحلی دارد؟

چگونه می‌توانیم نسبت به یادگیری خود اشراف داشته باشیم؟

موفقیت تحصیلی، چه ارتباطی با مهارتهای فراشناختی می‌تواند داشته باشد؟

? شناخت و فراشناخت؟!

روش و مهارتهای یادگیری به راهبردهای شناختی و فراشناختی تقسیم می‌شود.

یادگیرنده ماهر، كسی است كه هم به روشهای شناختی مجهز است و هم به روشهای فراشناختی.

منبع:

www.persianteavh.com

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 94 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
در دوره جدید که موج رویت بشقابهای پرنده به اوج رسید نام ایران نیز در بین کشورهایی قرا رگرفت که نه تنها تعداد قابل توجهی گزارش از آن مخابره می‌شد، بلکه تعدادی از گزارشهای مهم از نظر طرفداران وجود بشقابهای پرنده در ایران رخ داده بود. در این بین یکی از گزارشها اهمیت بیشتری داشت، شی ناشناس پرنده که در بامداد روز ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۷۶ در تهران دیده شد. بر اساس گزارشی از این ماجرا که در ۳۱ اگوست ۱۹۷۷ منتشر شد، ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب ۱۹ سپتامبر تلفنهایی از منطقه شمیرانات به نیروی هوایی ارتش ایران زده می‌شود و طی آن گزارش رویت یک شی پرنده ناشناس در افق شمالی گزارش می‌شود. دقایقی بعد برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران حضور این جرم را در رادار خود تأیید می‌کند و بلافاصله یک فروند هواپیمای شکاری به تعقیب آن بر می‌خیزد.داستان بشقابهای پرنده در ایران برای چندین سال دوران آرامی را سپری کرد تا اینکه از اوایل دو سال گذشته و با مشاهده اشیا نورانی در برخی شهرها بار دیگر داستان از نو آغاز شد. اولین گزارشها از مرزن آباد و سپس بابل و مشکین شهر آغاز شد. جایی که گویهای نورانی می‌توانست علاوه بر اینکه موجب وحشت اهالی شود حتی خسارات زیادی به جای گذارد. این پدیده که همزمان در برخی از کشورهای جهان هم رویت شد به سرعت مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه به زودی مشخص شد. آذرگویهای گلوله‌ای که یک پدیده نادر ولی شناخته شده است، البته در مورد بابل گونه‌ای از تخلیه انرژی ژئو فیزیکی علت اصلی حادثه اعلام شد، اما مشکین شهر نه تنها پایان داستان آذرخشهای گلوله‌ای را رقم زد آغاز فصل جدید بشقابهای پرنده نیز از همانجا آغاز شد.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 56 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
نظرات دكترسید ضیاءالدین مظهری - رئیس انجمن تغذیه ایران- در این رابطه خواندنی است.

رئیس انجمن تغذیه گفت: نمك زیاد، رنگ و افزودنی های خوراكی موجود در چیپس و پفك، ذائقه كودكان را به شوری یا بیش خواری هدایت می كند.

دكتر سیدضیاءالدین مظهری با اشاره به مصرف چیپس و پفك در كودكان گفت: این مواد، كودكان رابی اشتها کرده و آنها را برای تامین غذاهای روزمره دچار مشكل می کنند و نیازهای رشدی آنها را تحت الشعاع قرار می دهند. وی با تاكید بر عدم كنترل این نوع تولیدات تصریح كرد: اغلب روغن هایی كه برای تهیه چیپس به كار می رود، احتمال دارد بارها و بارها بجوشد و در آن تركیبات سمی ایجاد شود كه می تواند تاثیر بسیار بدی بر سلامت جسمی و رشد كودكان داشته باشد.

رئیس انجمن تغذیه كشور، روند رشد دوران كودكی را سنگ بنای دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی دانست و تاكید كرد : هرگونه تغییر در روند تغذیه می تواند تغییراتی در پارامترهای بیوشیمیایی خون فرد به وجود بیاورد. این متخصص، تغذیه ی صحیح كودكان را نوعی سرمایه گذاری در جهت سالم سازی آنها در سنین بالا دانست و تاكید كرد: توجه به تغذیه صحیح و جلوگیری از تاثیر تبلیغات سوء در جهت تغییر ذائقه كودكان در بلندمدت، تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

دكتر مظهری گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد كه اگر در دوران میانسالی، افراد دچاربیماری های قلبی ـ عروقی می شوند، ریشه در تغذیه ی دوران كودكی آنها دارد و حتی كودكانی كه با وزن خیلی كم به دنیا می آیند، مادران آنها در دوران بارداری از سیگار و مشروب استفاده كرده یا دچار سوتغذیه بوده اند .

وی با تاكید بر اینكه به نوزادان تا 6 ماه اول غیر از شیر مادر هیچ ماده دیگری غیر از قطره ویتامین D و A نباید خورانده شود، تصریح كرد: اما متاسفانه در بررسی های انجام شده، به كودكان ایرانی از 2 ماهگی پفك می دهند.

دكتر مظهری با بیان اینكه سلامت كودكان از بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، افزود: كودكان سالم بهتر از امكانات موجود در كشور بهره می گیرند و هزینه های كمتری به دولت تحمیل می کنند و بازدهی بیشتری دارند. رئیس انجمن تغذیه كشور ادامه داد:تلاش بر این است كه در بوفه های مدارس به جای غذاهای بی ارزشی مثل چیپس، پفك و نوشابه، از تنقلاتی همانند نخودچی، شاهدانه، كنجد بو داده، برنجك، دوغ و غذاهایی گرم استفاده شود.وی فرهنگ سازی قوی و اصیل تغذیه و رجعت به غذاهای سنتی را كمك بزرگی به ذائقه كودكان دانست و توضیح داد: با یك فرهنگ سازی قوی می توانیم از باورهای غلط و گرایش های نابجا بكاهیم، زیرا این مواد غذایی فاقد ارزش، نسل را فرسوده، كم توان و كم طاقت می كند.

وی اعتقاد دارد كه در سیاست گذاری های آینده باید تعادل و ارتباط فرابخشی ایجاد گردد و سیاست های بخش كشاورزی و صنایع غذایی با نیازهای تغذیه ای هماهنگ شود.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 69 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
یک بیماری خطرناک هرمونی است که سلول های بدن قادر به جذب گلوکز از خون نیستند‌٬ این بیماری در بیش از ٬درصد مردم ایالات متحده مشاهده میشود. این بیماری بر اثر فقدان انسولین کافی در خون یا عدم پاسخ طبیعی سلول های بدن به انسولین خون ایجاد میشود. در هر دو مورد سلول ها نمیتوانند مقدار کافی گلوکز را از خون بگیرند بنابراین دچار کمبودسوخت شده ناچارند چربی ها و پروتئین در دسترس را بسوزانند. با در نظر گرفتن این سیستم گوارشی به جذب گلوکز غذا ادامه میدهد? غلظت گلوکز خون میتواند به مقدار بسیار زیاد افزایش یابد٬ گلوکز از بدن دفع شده و در ادرار میتواند مشاهده شود(به طور طبیعی ادرار تولید شده در کلیه ها فاقد گلوکز است ). راه های درمانی مانند افزودن انسولین ویا غذاهای مخصوص برای درمان دیابت شیرین وجود دارند ولی هیچ یک معالجه قطعی این بیماری نیستند . هر سال حدودآمریکایی براثر این بیماری یا عواقب آن از جملهد از دست دادن بیش از حد آب٬ بیماری های قلب و عروق وکلیوی٬ آسیب به اعصاب و قانقاریا میمیرند.

نشانه های اولیه دیابت:

فقدان انرژی٬تمایل به خوردن شیرینی ها ٬ تکرر ادرار و احساس تشنگی

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 64 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

اموزش كاملاخت وبلاگ در بلاگفا

برای داشتن یك فضای مجازی یا یك صفحه ی اینترنتی باید یك وبلاگ داشته باشیم.

ما برای وبلاگنویسی اول باید به یك سایت ارائه دهنده ی وبلاگ برویم كه من سایت

بلاگفا را پیشنهاد میكنم . بلاگفا پر امارترین سیستم وبلاگ دهی است بین

Persianblog-mihanblog

موارد فوق از پر امارترین هستند كه سایت بلاگفا از انها پر امار تر است

چگونه وبلاگ بسازیم؟

اول به سایت blogfa.com بروید و برروی ایجاد وبلاگ جدید كلیك كنید

فیلد اول: نام كاربری است نام كاربری همان ادرس وبلاگ است كه بدین صورت است

مثلا:

www.yourblog.blogfa.com

فیلد دوم: كلمه ی عبور یا پسورد شماست كه در زمان وارد شدن به بخش مدیریت

انرا باید وارد كنید

نكته : كلمه ی عبور خود را به افراد غریبه یا به سایت های دیگر ندهید چون ممكن است با عوض كردن كلمه ی عبور شما نمیتوانید با كلمه ی عبور خود وارد شوید

فیلد سوم: در فیلد سوم باید كلمه ی عبور خود را مجددا وارد كنید

فیلد چهارم: عنوان وبلاگ شما یا هم تیتر شماست كه به صورت اهگی در در سایت بلاگفا قرار میگیرد. و هر وقت شما در وبلاگتان مطلب بگذارید ان بصورت اهگی در قسمت وبلاگهای به روز شده قرار میگیرد

فیلد پنچم: فیلد پنجم نام شماست كه هر وقت شما وبلاگتان را به روز میكنید زیر مطلب مینویسد:

نوشته شده توسط ..............در تاریح .................... ساعت...................

نام شما میتواند شامل :

اسم مستعار شما – نام اصلی خودتان – نام بدلی شما

فیلد ششم: در این فیلد شما باید عنوانی گسترده تر است از فیلد چهارم بگذارید

فیلد هفتم: در این فیلد ایمیل خود شما است كه باید وارد كنید و سایت بلاگفا هر كاری یا هر حرفی كه با شما داشته باشد به ایمیلتان میفرستد در ضمن اگز كلمه ی عبور خود را فراموش كرده اید

میتوانید با وارد كردن ایمیل خصوصی كلمه ی عبور را در ایمیل خود ببینید

فیلد هشتم: این فیلد تفاوتی با فیلد قبلی ندارد اما هر وقت شما كلمه ی عبورتان را فراموش كردید این یكی را وارد نكنید. ایمیل نویسنده میتواند با ایمیل خصوصی تفاوت داشته باشد

منطقه ی زمانی: در این مرحله شما باید منطقه ای كه در ان زندگی میكنید را انتخات كنید فراموش نكنید كه نباید شهر محل زندگیتان را بزنید با ید پایتخت خود را بزنید

تعداد پست ها در صفحه ی نخست: در این مرحله باید بگویید كه چند پست در صفحه ی اصلی بگذارید به عنوان مثال 15 تا . اگر این عدد را بزنید 15 تا از مطالب شما در صفحه ی اصلی میماند حال اگر شما 16 مطلب در وبلاگ خود بگذارید 1 پست به صفحات دیگر وبلاگ شما منتقل میشود. توجه داشته باشید كه نهایت عدد 30 میباشد

از این مرحله به بعد نیازی به خواندن ندارد

نحوه نمایش تاریخ پستها: درا ین مرحله شما باید بگویید كه تاریخ پست های شما به میلادی باشد یا شمسی

نحوه نمایش زمان پستها : دراین مرحله شما باید بگویید كه كه ساعت پست كردن مطالب در وبلاگ شما به خارجی باشد یا به فارسی

نحوه نمایش تاریخ آرشیو : در این مرحله شما باید بگویید كه از تاریخ ....... تا تاریخ ......... چن مطلب میگذارید

نحوه آرشیو مطالب وبلاگ: در این مرحله شما باید بگویید كه مطلب شما ماهیانه ثبت شود یا هفته ای اگر دوست دارید ماهی باشد گزینه ی بالا را به حالت عادی برگردانید

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 60 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند. بنابر بعضی گزارشات، گوگل اخیراً بر روی سرویس جدید پخش موسیقی خود کار می‌کند و هم اکنون این سرویس در لابراتوارهای گوگل مراحل آزمایش را سپری می‌نماید. به گزارش ایتنا، سرویس جدید گوگل را می‌توان با iTunes اپل در زمینه جستجو و خرید موسیقی مقایسه نمود. بر خلاف iTunes اپل، سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و بیشتر به ابزارهای آنلاینی همچون Grooveshark و Pandora شباهت دارد. به این ترتیب کاربر باید برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود پس از ثبت نام، به صورت ماهانه پرداخت آنلاین داشته باشد. در حقیقت سیستم پردازشی این سرویس یک سیستم ابری است که کاربر نیاز به فضای خارجی برای ذخیره موسیقی نخواهد داشت، بلکه تنها به stream کردن موسیقی از فضای وب می‌پردازد. پیش‌بینی می‌شود این اقدام، راهکار جدیدی برای گوگل برای خدمات تبلیغاتی و کسب درآمد تبلیغاتی از حوزه موسیقی باشد.

منبع:عصر ایرن
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 79 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

ماه های میلادی:

farsi& engish

January ژانویه - February فوریه- March مارس - Apri اوریل -May می (مه) - June ژوئن -

July ژوئیه(جولای) -Agust اوت (اگست) - September سپرتامبر- October اكتبر - November

نوامبر - December دسامبر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ماه های قمری:

محرم - صفر - ربیع الاول - ربیع الثانی - جمادی الاول - جمادی الثانی - رجب - شعبان - رمضان -شوال - ذی القعده-ذی الحجه

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 80 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

قال علی علیه السلام:

ان اوقاتك اجزا عمرك فلا تنفذ لك وقتا الا فیما ینجیك

همانا وقتهای تو پاره های عمر توست ، پس نباید وقتت را تمام كنی مگر در چیزی كه نجات تو در آن باشد.

و قال: ان المغبون من غُبِنَ عمره و ان المغبوط من انفذ عمره فی طاعة ربه

براستی كه زیانكار كسی است كه در عمرش زیان كرده و بهره ور كسی است كه عمرش را در طاعت پروردگارش تمام كرده است

و قال: ان العاقل من نظر فی یومه لغده و سعی فی فكاك نفسه و عمل لما لابد له و لا محیص عنه

براستی كه عاقل كسی است كه در امروزش فردایش را بنگرد و در آزاد كردن نفسش (‌از شهوات و سخط الهی ) بكوشد بكوشد برای روزی كه چاره ای از آن ندارد و راه فراری از آن نیست.

و قال: ان اخسر الناس صفقة و اخیبهم سعیا رجل اَخلَقَ بدنه فی طلب آماله و لم تساعده المقادیر علی ارادته فخرج من الدنیا بحسراته و قَدِمَ علی الاخرة بتبعاته

براستی كه زیانكارترین مردم در تجارت و پشیمانترین آنها در تلاش كسی است كه پیكرش را در پی آرزوهایش بفرساید و مقدرات با او مساعدت نكند پس از دنیا با حسرت خارج شود و با رنج به آخرت وارد شود.

غررالحكم حرف اِنَّ به نقل از كتاب دیار عاشقان ج 1

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 84 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
عصر انفجار اطلاعات و پیشرفت‌های سریع فناوری و علمی بیانگر نیاز آموزش و پرورش قرن بیست و یكم به آن نوع تعلیم و تربیتی است كه فراگیران را برای رویارویی با چالش‌های زندگی در حال تغییر و غیر‌قابل پیش‌بینی آماده نماید. در این نوع تعلیم و تربیت، یادگیری به معنی جمع‌آوری اطلاعات نیست، بلكه منظور از آن شركت فعالانه یادگیرنده در كسب تجارب و معنابخشی به آن تجارب است. در این مفهوم، اندیشه و اندیشیدن جایگاه ویژه‌ای دارد و توام با یادگیری و حل مسئله به‌شمار می‌آید. تفكر انعكاسی و تفكر انتقادی بیانگر مفاهیمی هستند كه در تعلیم و تربیت مورد نیاز قرن بیست ویكم كاربرد فراوانی دارند. تفكر انعكاسی در تقویت قوای فكری و ذهنی یادگیرندگان، مهمتر از تفكر انتقادی است زیرا موقعیتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌كند تا به عقب برگردند و بر افكار خود اندیشه كند.

راه‌های تقویت تفكر انعكاسی عبارتند از: ارائه الگوهایی از تفكر فراشناختی یا كنترل و تنظیم افكار توسط معلم، تدوین نشریه اندیشه توسط دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ پرسش‌گری و یا استقرار تعلیم و تربیت سوال‌محور، یادگیری از راه حل‌مسئله، یادگیری پروژه‌محور یا انجام پروژه‌هایی كه مرتبط با مسائل جهان واقعی باشند، و ایجاد محیط‌های كارگروهی نظیر بحث و تبادل نظر در گروه. در این مقاله، هریك از این روش‌ها به اختصار معرفی شده‌اند.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 43 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

لمس کردن

یکی از قدرتمند ترین طرق تشکیل ارتباط عاطفی بین مادر و نوزاد، نزدیکی جسمانی و تماس پوست است که سبب احساس آرامش و سلامت می شود. این نزدیکی برایرشد و تکامل عاطفی کودک نیز ضروری است. تحقیقات نشان داده است که نوزادان نارس را به جای قرار دادن داخل یک انکوباتور ( دستگاهی که دمای داخل آن بر طبق نیاز نوزاد قابل تغییراست) می توان روی سینه مادر یا پدر گذاشت ( نگهداری به روش " کانگورو") . پس اوقات پر از آرامشی را به نشستن در کنار نوزاد و در آغوش گرفتن او اختصاص دهید. می توانید با ملایمت و با آب گرم او را شستشو داده و سپس به آرامی با روغن بچه ماساژ دهید.

صحبت کردن

کودک از شنیدن صحبت های شما لذت می برد و حتی سرخود را به طرف صدا بر می گرداند و با خندیدن و دست و پا زدن به شما پاسخ می دهد. مهم نیست به او چه می گویید. او از توجه شما خوشحال می شود و شما از پاسخ او لذت می برید . وقتی با او حرف می زنید به وی نگاه کنید.ارتباط چشمی بسیار مهم است و به تقویت درک متقابل از هم وایجاد مهارت های ا جتماعی کمک می کند.

روند شکل گیری پیوند عاطفی ممکن است هفته ها یا حتی ماهها به طول بینجامد، بخصوص اگر زایمان مشکل بوده و یا کودک ، نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد.

طبق گزارش های رسیده ، نزدیک به 30 درصد زنانی که به تازگی مادرشده اند ، در برقراری پیوند عاطفی با نوزاد خود دچار مشکل هستند. اگر شما نیز چنین احساسی دارید، با کمک همسر، مادر و یا دوستان نزدیکتان می توانید بر این مشکل غلبه کنید.

پرورش یک کودک خسته کننده است، بنابراین سعی کنید از تراکم فعالیت های روزمره در منزل کم کنید و از کمک دوستان و خانواده نیز برخوردار شوید و سعی کنید در طول روز هنگام به خواب رفتن کودک ، کمی بخوابید . همچنین مراقب حالتی به نام " تنهایی پس از زایمان" باشید. این حالت ممکن است در بعضی مادران در حدود 3 یا 4 روز پس از تولد نوزاد رخ بدهد. این احساس ناتوانی در مقابله با مسائل و مشکلات ، به دلیل تغییرات هورمونی است و پس از گذشت چند روز برطرف می شود.

افسردگی پس از زایمان

در برخی موارد، مادر افسردگی پس از زایمان را تجربه می کند .علائم این افسردگی عبارت اند از : احساس فقدان انرژی و اشتیاق ، تحریک پذیری ، احساس خستگی بیش از حد وعدم توانایی مقابله با مشکلات زندگی برای مدتی طولانی.

اگر از این مشکلات رنج می برید با پزشک خود مشورت کنید . یکی از بهترین راههای درمان این مشکل گذراندن اوقات بیشتر با نوزاد است، برخورد و تماس فیزیکی با نوزاد سبب ترشح هورمون های " مادرانه" می شود که خود باعث احساس آرامش و بهبودی می گردد.

شخصیت کودک شما

در حالی که نوزادان خصوصیات و رفتارهای مشترک بسیار زیادی دارند، تفاوت های بسیاری نیز بین آنها وجود دارد. کودک شما از لحاظ ژنتیکی یک انسان منحصر به فرد است که تجربیات ویژه و خاصی در دوره داخل رحمی ، در طی تولد و در چند ماه اول زندگی داشته است. تمام این تجربیات در شکل گیری شخصیت و چگونگی پاسخ کودک به دنیای اطراف و به شما نقش دارند.

نقش ژنتیک

به محض تشکیل نطفه، شکل ظاهری و بسیاری از خصوصیات دیگر برای تمام عمر شکل می گیرد. کودک نیمی از ژن های خود را از مادر و نیمی از ژنها را از پدر به ارث می برد. اما چون هر سلول شامل ترکیب متفاوتی از ژنهاست ، کودک خصوصیات ظاهری ، شخصیت و استعدادهای خاص خود را خواهد داشت.

کودکان در ترکیب ژنها بسیار متفاوت اند مگر این که دوقلوهای همسان باشند. بسیاری از خصوصیات فرزند شما توسط این ژن ها کنترل می شوند، مثل رنگ مو و چشم ها ، گروه خونی ، جنسیت ، قد و شکل بدن. همچنین تصور می شود که حداقل برخی از خصوصیات شخصیتی کودک توسط ژن ها تعیین می شود، مثل هوش. اما با این که آرایش ژنتیکی می تواند تعیین کننده توانایی های بالقوه کودک باشد، نحوه تربیت و محیط اطراف وی نیز تأثیر زیادی بر شخصیت او خواهد داشت.

تفاوت در تکامل مغزی

در عین حال که محیط اثر عمده ای بر تکامل ساختار شخصیتی کودک دارد، بنابر برخی تحقیقات ، ساختمان مغز مسئول بسیاری از تفاوت های تکاملی و شخصیتی بین پسر و دختراست . برای مثال ، نیمکره راست مغز که مسئول کنترل فعالیت های فیزیکی است در پسرها رشد بیشتری یافته، درحالی که تکامل زودتر نیمکره چپ در دخترها به این معناست که فعالیت های حرکتی ظریف و دقیق و مهارت های سخن گفتن در دختران زودتر از پسران شکل می گیرد.

اما به یاد داشته باشید که عوامل بیولوژیک هرگز نباید به عنوان عاملی محدود کننده در تکامل توانایی های فرزند شما محسوب شوند . کودکان موجوداتی منحصر به فردند و ظرفیت آنها برای آموختن بسیار قوی تر و بیشتر از هر عامل بیولوژیکی عمل می کند .

خلق و خوی کودک

عوامل زیادی در شکل دادن خصوصیات شخصیتی و خلق و خوی کودک نقش دارند. ژنتیک ، جنسیت، محیط اجتماعی، تعداد خواهران و برادران ، همه بخشی از این وظیفه را به عهده دارند. مشخص است که بسیاری از این عوامل خارج از کنترل شما هستند و به زودی متوجه خواهید شد که نمی توانید نقش چندانی درانتخاب شخصیت کودک خود داشته باشید. اما مسلم این است که مهمترین عامل مؤثر بر نحوه رفتار و شخصیت کودک در ماهها و سال های اول زندگی ، ارتباط او با شماست. ممکن است شما نتوانید " چگونگی " کودک خود را انتخاب کنید اما روشی که ارتباط شما را با هم برقرار می کند، تأثیر فوق العاده ای بر شخصیت در حال رشد وی خواهد داشت. طبیعی است که کودک علیرغم نوع شخصیتی که دارد، از داشتن روابط پر محبت با شما لذت و فایده بسیار می برد.

مهارت های ارتباطی

کودک پس از تولد به سرعت راه های مختلفی را برایبرقراری ارتباطبا شما یاد می گیرد. او برای بیان نیازهای مختلف خود از گریه های متفاوتی استفاده می کند و قبل از 2 ماهگی برای ابراز شادی خود به شما لبخند می زند. همچنین با ایجاد اصوات مختلف ، خود را برای سخن گفتن آماده می کند.

گریه

مؤثرترین راه برای برقراری ارتباط کودک در ماه های نخست زندگی گریه کردن است، زیرا وی تنها از این طریق می تواند شما را متوجه نیازهای خود کند. در واقع گریه نخستین سخنی است که کودک می گوید. حتی نخستین گریه کودک پس از تولد یک نقش ارتباطی بسیاری مهم دارد. این گریه به پزشک می گوید که ریه ها برای نخستین باربا موفقیت از هوا پر شده اند و حالا کودک می تواند نفس بکشد.

در ابتدا ممکن است تصور کنید که گریه کودک همیشه یک جور است و کودک همیشه یک صدا را تولید می کند اما به تدریج می فهمید که کودک برای نیازهای مختلف خود اصوات مختلف و گریه های متفاوتی دارد. همچنان که زمان می گذرد، قادر به درک اصوات و گریه های مختلف کودک می شوید و این به شما کمک می کند که به سرعت نیازهای کودک را برآورده سازید.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 45 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

کِرِآتین یک ترکیب طبیعی است که به طور وسیعی در بافت های مختلف به ویژه ماهیچه های اسکلتی بدن یافت می شود و حدود 150-100 میلی مول به ازای کیلوگرم وزن خشک این بافت را تشکیل می دهد. این ماده از ترکیبات مشتق از آمینو اسیدها بوده و توسط کبد و کلیه ها در بدن از سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید و به گردش خون وارد می گردد. از طریق گردش خون کراتین جذب شده از رژیم غذایی و بخشی که توسط بدن ساخته می شود به بافت ها منتقل گشته و در آنجا به فرم فسفوکراتین تبدیل می گردد که جهت ذخیره ی انرژی در بافت ها(به ویژه بافت عضلانی) به کار می رود. این ترکیب به عنوان منبع انرژی سریع و بدون نیاز به اکسیژن در جهت بازسازی Atp به کار گرفته می شود.

کل ذخیره ی کراتین بدن یک فرد، تقریباً بین 150 – 121 گرم می باشد که حدود 60 – 50 درصد از آن به اشکال فسفاته است. لازم به ذکر است که نیاز روزانه به کراتین حدود 2 گرم می باشد که از دو منبع برنامه غذایی و یا سنتز درونی تأمین می گردد. گوشت، شیر و برخی از انواع ماهی ها از منابع اصلی تغذیه ای این ماده می باشند.

با گذشت قریب به 160 سال از کشف این ماد، مطالعات بسیاری پیرامون آن صورت گرفته است. اخیراً توجهات به کاربرد کراتین به عنوان یک ماده ی ارگوژنیک در طی ورزش های کوتاه مدت و با شدت زیاد معطوف گردیده است.

نظریه ی مصرف کِرِآتین به عنوان مکمل و یک ماده ارگوژنیک(کارافزا) از این فرضیه ناشی می شود که مصرف زیاد کراتین موجب تجمع حجم بالایی از کراتین فسفات در عضله گردیده و افزایش ظرفیت ذخیره انرژی عضلانی را، به ویژه در فعالیت های سرعتی، در پی خواهد داشت. از طرف دیگر، خاصیت بافری کراتین فسفات در ورزش های شدید و بی هوازی که میزان اسید لاکتیک بدن افزایش می یابد، واجد نقشی مهم و سودمند می باشد. دلیل این امر بدان جهت است که در طی ورزش های سنگین انرژی مورد نیاز در مراحل اولیه جهت تجدید ذخایر آدنوزین تری فسفات به طور هم زمان از طریق فسفوکراتین و گلیکولیز بی هوازی تامین می گردد. این بدان معنی است که محتوای بیشتر فسفوکراتین در عضله موجب به کارگیری کمتر مسیر گلیکولیز بی هوازی و در نتیجه کاهش تولید اسید لاکتیک می گردد.

مصرف کراتین در ورزشکاران

اثرات مصرف کراتین

1- اثر دریافت مکمل کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران:

نتایج مطالعات نشانگر آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین(حدود 20 گرم در روز برای مدت حداقل 5 روز) موجب افزایش توان و قدرت عضلانی در طی ورزش هایی گردیده است که در آن ها دسترسی به فسفات کراتین مهم می باشد. بنابراین دریافت مکمل کراتین در ورزش های با شدت زیاد(سنگین) و به ویژه ورزش های سرعتی – تکرار شونده که واجد دوره های بازتوانی کوتاه مدت می باشند، عملکرد ورزشی فرد را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که این اثر بر کارآیی فرد در یکی از مطالعات با تجویز تنها 9 گرم در روز مکمل کراتین نیز مشاهده گردید. بنابراین انجام تحقیقات بیش تر جهت تعیین حداقل میزان توصیه شده و مکانیسم اثر کراتین بر توان عضلانی ورزشکاران الزامی به نظر می رسد.

2- اثر مکمل کراتین بر میزان ذخیره ی کراتین بدن:

نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که دریافت خوراکی مقادیر زیاد کراتین موجب افزایش محتوای کراتین و فسفوکراتین در عضلات می گردد. لازم به ذکر است که این میزان افزایش، نسبت عکس با محتوای کراتین قبل از دریافت مکمل دارد و بر این اساس ورزشکاران غیر حرفه ای و گیاهخواران که دریافت کراتین از رژیم غذایی در آن ها بسیار اندک است، به طور معمول بالاترین سطح افزایش را در محتوای کراتین بعد از مکمل درمانی نشان می دهند.

براساس بسیاری از مطالعات، مصرف همزمان کراتین و کربوهیدرات موجب افزایش بیشتر ذخایر کراتین در عضلات می گردد.

3- کراتین توده ی بدن:

براساس بسیاری از مطالعات انجام شده کراتین برای یک دوره ی زمانی 5-4 روزه موجب افزایش 2-1 کیلوگرمی وزن بدن ورزشکاران گردیده است. اگرچه برخی مطالعات بیانگر ساخت پروتئین ها در پاسخ به مصرف کراتین می باشند، لیکن به لحاظ سرعت این افزایش وزن، چنین فرض می شود که بخش عمده ی این فرآیند ناشی از احتباس آب می باشد.

4- اثرات جانبی کراتین:

اگرچه تاکنون هیچ گونه اثر جانبی از کراتین مشاهده نشده است و این ماده نیز هنوز توسط کمیته ی بین المللی المپیک ممنوع نمی باشد، لیکن نباید خطرات احتمالی مصرف آن را از نظر دور داشت. البته براساس شواهد، بخش قابل توجهی ازمکمل که به صورت خوراکی مصرف گردیده از دیواره روده ی کوچک جذب نشده و از طریق مدفوع دفع می گردد و مشکل اصلی به جهت استفاده از اشکال غیرخوراکی نظیر: ترزیق داخل وریدی و... این ماده می باشد.

باید توجه داشت که بر اساس بسیاری از مطالعات موجود، دریافت کراتین موجب افزایش توده بدن و بالطبع وزن افراد گردیده است. این موضوع در بین ورزشکارانی که در ورزش های با محدودی وزنی خاص فعالیت دارند، بسیار با اهمیت می باشد.

علاوه بر مورد فوق با مصرف مکمل کراتین ممکن است که بار کلیوی افزایش یافته و بر این اساس عوارض بیماری در مبتلایان به نارسایی های کلیوی تشدید گردد.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 45 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
سال‌هاست که شرکت مایکروسافت مورد حمله هکرها و مجرمان اینترنتی است. در آخرین مورد این شرکت متوجه یک نقص امنیتی بسیار جدی شده است که می‌تواند 900 میلیون کاربر مرورگر اینترنت اکسپلورر را در معرض خطر قرار دهد.

غول کامپیوتری جهان هشدار داد این نقص که به تازگی در ویندوز کشف شده است می‌تواند توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته و اطلاعات شخصی کاربران کامپیوترها در سراسر جهان را در اختیار آن‌ها قرار دهد. متاسفانه این مشکل به قدری جدی است که تمام کاربران اینترنت اکسپلورر را در معرض خطر قرار خواهد داد.

به گزارش دیلی‌میل، مرورگرهای فایرفاکس، گوگل کروم و سافاری به طور کامل از این نقص اینترنتی در امان هستند. دلیل اصلی این موضوع این است که بر خلاف اینترنت اکسپلورر، این مرورگرها از فایل‌های اچ.تی.ام.ال که این مشکل در آن‌ها وجود دارد پشتیبانی نمی‌کنند.

این در حالی است که مایکروسافت به تازگی اعلام کرده این ایراد نرم‌افزاری در داخل ویندوز قرار دارد، البته بسیاری معتقدند مایکروسافت می‌خواهد با این روش از مهاجرت کاربران به مرورگرهای دیگر جلوگیری کند.

این بدان معناست که تمام نسخه‌های سیستم عامل ساخت این شرکت از جمله ویندوز اکس‌پی ( سرویس پک 3) ویندوز ویستا، ویندوز 7، ویندوز سرور 2003 و ویندوز سرور 2007 در معرض خطر هستند.

متاسفانه مایکروسافت تاکنون نتوانسته مشکل را برطرف کند و فقط با ارائه دادن بسته‌های امنیتی سعی داشته از سوء استفاده هکرها از این نقص‌ها پیشگیری کند. از تمام کاربران ویندوز به خصوص افرادی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند خواسته شده است این بسته را دانلود کرده و نصب کنند.

در همین حال تیمی از کارشناسان امنیتی این شرکت در حال کار هستند تا به طور کامل این مشکل را برطرف کنند. شرکت مایکروسافت این نقص را یک خطر بسیار جدی توصیف کرده است، اگرچه که هیچ هکری تا کنون نتوانسته از این طریق تهدید جدی متوجه کاربران سیستم‌های عامل ساخت این شرکت کند.

آنجلا گان سخنگوی شرکت مایکروسافت در این باره گفت: «یک هکر توانسته یک لینک اچ‌.تی‌ام.ال طراحی کند که قادر به اجرای یک کد مخرب است. زمانی که یک کاربر روی این لینک کلیک می‌کند، کد مخرب روی سیستم او اجرا می‌شود و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربر می‌کند. »

در پایان توصیه شده از مرورگرهای فایرفاكسیا گوگل کروم استفاده شود.

دانلود مرورگر فایرفاكس با حجم 8.3 مگابایت

دانلود مرورگر گوگل كروم با حجم 20 مگابایت

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 83 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
در زمان پیامبری حضرت داوود (ع) باغبانی به نام شمعیل ، باغ زیبا و پرباری داشت و بخاطر این نعمت خدا را سپاس میگفت .
در همان حوالی چوپان جوانی هم به نام سرمد هر روز گله گوسفندانش را به هنگام باز گرداندن از صحرا از كنار باغ شمعیل عبور میداد . یك روز گله گوسفندان سرمد از بوی خوش برگهای درخت مو از خود بیخود شده و به سمت باغ حركت كردند و سرمد هر چقدر تلاش كرد نتوانست مانع خراب كاریهای آنها شود .
بعد از گذشت چند ساعت باغ شمعیل به ویرانه ای تبدیل شد و او با عصبانیت از سرمد خواست كه برای برقراری عدالت بین شان به نزد داوود نبی بروند .
وقتی داوود می اندیشید تا راه حلی برای این مسئله بیابد فرشته وحی بر او فرود آمد و گفت : بهتر است به این بهانه پسرانت را محك بزنی هر كدام از پسرانت كه بتواند عادلانه ترین راه را پیشنهاد كند ، جانشین تو خواهد شد
بعد از گذشت چند روز یكی از پسران حضرت داوود (ع) كه سلیمان نام داشت راه حل مشكل را پیدا كرده و به نزد پدر آمد و پاسخ آن این بود كه سرمد باید گوسفندانش را تا زمانی كه باغ دوباره میوه بدهد در اختیار شمعیل بگذارد تا در این مدت او ،
از شیر و پشم آنها استفاده كند و وقتی كه باغ دوباره محصول داد گوسفندان را به صاحبش سرمد باز گرداند .
بعد از این جریان فرشته وحی نازل شد و گفت: ای داوود ، خداوند با شنیدن قضاوت عادلانه سلیمان ، او را به جانشینی تو برگزید.
داوود ( ع ) هم این مطلب را به همه گفت و از آنها خواست كه پس از وی از سلیمان اطاعت كنند. سلیمان مدتها به فكر فرو می رفت و دوباره این وظیفه و رسالت فكر می كرد و
می دانست كه مسوولیت سنگینی بر دوش او نهاده شده است . روزی كنار دریا قدم می زد و از خدا می خواست كه آنقدر به او نیرو دهد كه به راحتی بتواند انسانها را به خدا پرستی و عدالت دعوت كند . در همین لحظه بود كه ماهی عجیب سرش را از آب بیرون آورد و یك قطعه درخشان به سلیمان داد .
سلیمان با تعجب نگاه می كرد این جسم درخشان انگشتری با نگین گرانبها و پرارزش بود ، وقتی آن را به دست كرد فرشته ای به او گفت : « تو فرشته خدا هستی »
از آن به بعد سلیمان گفتگوی تمام موجودات را می شنید و
می فهمید و همچنین صدای باد را هم می شنید كه به او
می گفت : ای پیامبر خدا من فرمانبردار تو هستم و هر كجای این دنیا كه اراده كنی تو را خواهم برد .
موجودات نامرئی دنیا كه تا آن روز هیچ چشمی آنها را ندیده بود یكی پس از دیگری پیش چشمان حیرت زده سلیمان ظاهر
می شدند و در مقابلش تعظیم می نمودند ، در همین زمان بود كه سلیمان بر روی زمین نشست به سجده رفت و از خدا خواهش كرد كه او را راهنمایی كند كه از نعمت های
بی نظیرش چگونه برای سعادت انسانها بهره ببرد .
وقتی سر از خاك بر می داشت به باد فرمان داد تا تختش را به میدان بزرگ شهر آورده و بر زمین گذارد . مردم با دیدن سلیمان جوان و ابهتی كه پیدا كرده بود شگفت زده شده بودند .
سلیمان لب به سخن گشود و گفت : من از طرف خدا برای راهنمایی شما برگزیده شده ام و ماموریت دارم همه مردم جهان را به پرستش خدای یكتا و اطاعت از فرمانهایش دعوت كنم.
یك روز كنار ساحل مورچه ای را دید كه دانه گندمی را به دهان گرفته و به سوی دریا می رود سلیمان با نگاهش او را تعقیب كرد ، در همین لحظه قورباغه ای از آب بیرون آمد و دهانش را باز كرد و مورچه داخل دهان او رفت .

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 80 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

«سندرم شوگرن» دومین اختلال خود ایمنی روماتیسمی شایع، پس از آرتریت روماتوئید بوده و عوامل ژنتیكی، ‌ایمنی شناختی و هورمونی متعددی در بروز آن نقش دارند. «سندرم شوگرن»، یک بیماری مزمن التهابی است که با تخریب بافتی چند غده‌ای مشخص شده و به التهاب قرنیه و ملتحمه چشم، کاهش تولید اشک و بزاق، خشکی چشم (گزروزیس) و نرمی قرنیه (گزروفتالمی) منجر می‌شود. در ضمن نیمی از بیماران مبتلا به سندرم شوگرن، به آرتریت روماتوئید نیز مبتلا هستند.

از آنجا که فقدان اشتها ، کاهش وزن، خستگی، مشکل در جویدن و بلعیدن، پوسیدگی دندان و کم‌خونی از عوارض سندرم شوگرن می‌باشد، هدف کنترل غذایی در مبتلایان عبارت از رهاسازی فرد از علائم و ناراحتی‌های ناشی از غذا خوردن است.

در ضمن کنترل خشکی‌ دهان (گزروستومی) باید شامل روش‌هایی برای کاهش خطر پوسیدگی دندان باشد و به‌همین منظور شستن با آب، مسواک زدن، یا استفاده از فلوراید موضعی به‌طور مکرر توصیه‌ می‌شود. از آنجایی که عمل بلع یک مشکل محسوب می‌شود، غذاهای مناسب که به راحتی قابل بلع باشند، مفید هستند. غذاها باید مرطوب باشند و از افزایش حرارت غذاها باید خودداری شود. مصرف قطرات لیموی شیرین شده ممکن است جریان بزاق را تحریک کند. بزاق مصنوعی یا فرآورده‌هایی مانند گلیسیرین لیمویی نیز ممکن است توصیه شوند.

احتمال کمبود آهن و ویتامین از جمله کمبود ویتامین‌های B12 و فولات وجود دارد و لازم است مبتلایان با یک رژیم خوب و متعادل شده درمان شوند.

اسکلرودرمی


اسکلرودرمی (Scleroderma)

اسکلرودرمی، یک اسکلروز (سفت و سخت شدن بافت) پیش رونده و سیستمیک است که با رسوب بافت همبند فیبروزه در پوست و ارگان های احشایی از قبیل سیستم معدی- روده‌ای مشخص می شود. احتمال ابتلا در خانم‌ها 4 برابر بیش از آقایان است.

احتمال زنده ماندن، پنج سال بعد از ابتلا به این بیماری 85- 80 درصد می ‌باشد. یکی از تظاهرات اسکلرودرمی پدیده ی رینود (ایسکمی یا سرمای انتهاهای کوچک بدن، مانند انگشتان) است که باعث ایجاد مشکلاتی در تهیه و مصرف غذا می شود. سندرم شوگرن نیز اغلب وجود دارد. علائم معدی- روده‌ای شامل سوزش سر معده، تهوع و استفراغ، اشکال در بلع، اسهال، یبوست و عدم کنترل دفع می ‌باشد. ممکن است کاهش وزن، اختلال عملکرد کلیوی و اختلالات متعدد در ارگان‌های بدنی حاصل شود.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 60 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

زنی با لباس های کهنه و مندرس و نگاهی مغموموارد خواربار فروشی محله شد و با فروتنی از صاحب مغازه خواست کمی خواربار به اوبدهد. به نرمی گفت که شوهرش بیمار است و نمیتواند کار کند و شش بچه اش بی غذامانده اند.مغازه دار با بی اعتنایی محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را بیرونکند زن نیازمند در حالی که اصرار میکرد گفت: آقا شما را به خدا به محض این کهبتوانم پولتان را می

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 80 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

روزی سلطان حسین میرزای بایقرا پادشاه خراسان وزابلستان، امیرحسین ابیوردی را در نزد سلطان یعقوب میرزا، پادشاه آذربایجان و عراقفرستاد و برای ایشان سوغات فراوان و هدایای زیادی فراهم کرد و دستور داد تا ازکتابخانه چند جلد کتاب از جمله کلیات جامی را که در آن روزگار خیلی تازگی داشت بهعنوان هدیه برای او ببرد. امیرحسین هنگام برداشتن کتاب ها، اشتباهاً فتوحات مکی راکه از نظر جلد شباهت به کتاب جامی داشت، برداشت و به همراه خود برد.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 62 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
جنابحاج على آقا سلمان منش فرمود شبى هنگام سحر مشغول تهجد بودم براى قنوت وتر، كهسیصد مرتبه ((اَلْعَفْو)) دارد،تسبیح را كه در سجاده ام بود برداشتم تا برخیزم و مشغول شوم ، دیدم گره هاى بسیارخورده به طورى كه باز شدنى نیست و هیچ نمى
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 75 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

یك صبح، ماهی آزاد بزرگ در دریا، متوجه شد كه ماهی قرمز كوچك كه در قصرپادشاه ماهیها كار میكرد،برخلاف همیشه غمگین و در فكر است. ماهیآزاد كه به خردمندی معروف بود، به ماهی قرمز نزدیك شد و كنجكاوانه پرسید: «چه چیزیباعث شده كه این قدر اندوهگین و ناامید به نظر برسی؟

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 71 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

داستان آدم و شیطان رو اونقدر شنیدیم که حد نداره. شیطان کهمیوه درخت رو به آدم تعارف زد و ادم که وسوسه شد و برهنه در بهشت خدا سرافکنده شد،زیاد شنیده ایم.

حساب کهنه ایست با شیطان این آوارگی بشر که پاک نمیشود.فکر میکنیم تقصیر اوست که بهشت سرسبزخدا را با این بیغوله دنیا عوض کرده ایم. اشتباه میکنیم.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 60 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)



blackboard.jpg
وکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 92 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)


Layout Colors.jpg
وکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 49 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

Brilliant flowers__.jpgوکتور ها تصاویر بسیار با کیفیتی میباشند که توسط این فایل ها شما قادر خواهید بود تا از طرح های آماده در طراحی های خود و کارهای تبلیغاتی استفاده نمایید.وکتور ها معمولا با فرمت Eps یا Ai می باشند و از جمله ویژگی های این گونه فایل ها این است که اگر عملیات زوم را روی این فایل ها اعمال کنید عکس ها به هیچ وجه افت کیفیت پیدا نمی کنند.این فایل ها با نرم افزار های گرافیک دو بعدی از جمله فوتوشاپ قابل اجرا و تبدیل به فرمت های دیگر میباشند

تعداد صفحات : 135

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • جمعه 19 آذر 1395
  • جمعه 26 خرداد 1391
  • پنجشنبه 25 خرداد 1391
  • جمعه 12 خرداد 1391
  • پنجشنبه 11 خرداد 1391
  • چهارشنبه 10 خرداد 1391
  • سه شنبه 09 خرداد 1391
  • دوشنبه 08 خرداد 1391
  • شنبه 06 خرداد 1391
  • جمعه 05 خرداد 1391
  • جمعه 5 خرداد 1391
  • پنجشنبه 04 خرداد 1391
  • پنجشنبه 4 خرداد 1391
  • جمعه 29 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391
  • يکشنبه 24 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 19 ارديبهشت 1391
  • جمعه 15 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • شنبه 02 ارديبهشت 1391
  • شنبه 2 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 30 فروردين 1391
  • سه شنبه 29 فروردين 1391
  • دوشنبه 28 فروردين 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • جمعه 28 بهمن 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4044
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 236
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 733
  • بازدید ماه : 491
  • بازدید سال : 17,877
  • بازدید کلی : 729,918
  • کدهای اختصاصی
    تبليغات X