loading...
وبلاگ تفریحی ایرانیان
تبادل لینک

وبلاگ تفریحی ایرانیان آماده تبادل لینک وبنر باهرگونه سایت و وبلاگی می باشد.لطفا در صورت تمایل ما را بانام(وبلاگ تفریحی ایرانیان) لینک کنید و سپس لینک خود را در قسمت نظرات وبلاگ من قرار دهید تا شما هم لینک شوید.

باتشکر

برای اطلاع از جدیدترین مطالب وبلاگ در خبرنامه ی ما عضو شوید.هر هفته به دو نفر از اعضای خبرنامه کارت شارژ 2000 تومانی ایرانسل هدیه داده می شود.

با عضویت در وبلاگ و یا خبرنامه ی ما لینک کلیپها و فیلم هاو عکسهایی که امکان قرار دادنشان در وبلاگ نیست را دریافت کنید.

برای مشاهده عکس اصلی مطالبی که عکس ندارند به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 57 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
این روزها همه ازاینترنت مجانی ایرانسل صحبت می کنند . آیا شما هم در این فکر بوده اید تایک با اینترنت مجانی ایرانسل را امتحان کنید ؟ یا فکر می کردید اصلا چنینروشی واقعیت ندارد ؟ اگر دوست دارید این کار را فقط برای یکبار هم امتحانکنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
http://www.dl.p30island.com/Power2009/other/smart-gprs.jpg


طرز کار به این صورته که شما ابتدا باید به سایت www.operamini.comرفته و نسخه ۳.۱ یا نسخه beta ۴.۱ نرم افزار opera mini را دانلود کنید.پس از دانلود نرم افزار مربوطه رو در گوشی خود که قابلیت gprs داشته باشهرو قرار بدهید بعد از ان برنامه رو نصب کنید و اجرا کنید در صورتی کهدارای اعتبار در خط خود هستید و پس از اجرای برنامه از مبلغ شما کاسته شدو ...

و یا اینکه از این طریق به اینترنت متصل نشدید مراحل زیر رو دنبال کنید:
به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید
به قسمت time‌ گوشی خود بروید و زمان را تنظیم کنید
به قسمت date گوشی خود بروید و تاریخ را به تاریخ میلادی گوشی خود تنظیم کنید
تغییرات ایجاد شده را ذخیره نمایید
دوباره برنامه را اجرا نمایید و از اینترنت رایگان ایرانسل لذت ببرید.

بایدتوجه کنید که این ترفند فقط جهت مشاهده صفحات کاربرد دارد و با دانلودکردن از طریق این نرم افزار از اعتبار شما کاسته خواهد شد. این ترفند برایسیمکارت های اعتباری ایرانسل امتحان شده.
پیروز باشید
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 88 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

حتما تابحال با شبکه های وایرلس یا به اصطلاح بی سیم سر و کار داشتید یا حداقل اسم اون رو شندید.

ممکنه از شبکه های وایرلس هم استفاده کرده باشید ! حتما میدونید که بازیاد شدن مسافت ، سرد شدن هوا و … میزان سیگنال شبکه وایرلس به میزان چشمگیری کاهش پیدا میکنه و در این موقع هست که اگر بخواهیم به شبکه وصل بشیممیبینیم که بخاطر ضعیف بودن سیگنال عملیات اتصال ناموفق می مونه

اما امروز به یک نرم افزار ساده و بسیار کاربردی آشنا میشیم که قادر هست به ضعیف ترین شبکه های وایرلس هم وصل بشه

نرم افزار WirelessMon محصول شرکت Passmark ، نرم افزاری قوی در ضمینهوایرلس و شبکه های بی سیم هست که ویژگی های منحصر به فردی داره که میتونیماز به موارد زیر اشاره کنیم :

  • بازبینی درست بودن شبکه ی ۸۰۲٫۱۱
  • تست کردن WiFi hardwareو device drivers برای مطمئن شدن از درست کار کردن انها.
  • چک کردن میزان سیگنال شبکه WiFiشما ودیگر شبکه های نزدیک .
  • کمک برای مکان یابی کردن منشأ امواج شبکه ی شما.
  • ایجاد کردن نقشه های قوه ی سیگنال از محل.
  • پشتیبانی از GPS برای ثبت و نقشه برداری قوه ی سیگنال.
  • مستقر کردن آنتن wireless شما بطور دقیق.
  • تامین امنیت شبکه شما.
  • اندازه گرفتن سرعت وتوان عملیاتی شبکه.
  • کمک برای چک کردن محدوده شبکه ی Wifi

کار با نرم افزار WirelessMon بسیار ساده و راحته ! کافیه نصبش کنید وبعد از انجام مراحل کرک شبکه های موجود در اطراف خودتونو ببینید و بهراحتی بهشون وصل بشید

توجه کنید که این نرم افزار بیشتر برای مونیتورینگ شبکه های اطراف وتامین امنیت آنها به کار میره و یکی از قابلیت هایی که داره وصل شدن بهشبکه های ضعیف هست

دانلود نرم افزار WirelessMon با حجم تقریبی ۲ مگابایت

پ.ن:

» نرم افزار ۱۰۰% تست شده توسط خود بنده هست ! و کاملا کار میکنه

»» ممکنه عزیزان این نرم افزاررو با AirCrack یا نرم افزار هایی برای شکستن رمز وایرلس اشتباه بگیرند !پس توجه کنید که این نرم افزار برای شکستن رمز شبکه های وایرلس نیست . . .

»»» اگر جی پی اس روی سیستمتون داشته باشید و مپ های نرم افزار رو لود کنید میتونید یه نقشه از وایرلس های محدوده خودتون بسازید !

»»»» اینجا لازمه از آقای احمد چوپانی بخاطر این نرم اقزار تشکر ویژه کنم .

»»»»» سوالات در بخش نظرات یا با استفاده از فرم تماس با من

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 71 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
موسسهفناوری ذخیره‌سازی هیتاچی هفته گذشته اعلام كرد كه نخستین دیسك سخت2ترابایتی با سرعت 7200دور در دقیقه را عرضه كرده است. این دیسك سخت كه‌Deskstar‌ نام دارد، نسل چهارم همنوعان خود را سپری می‌كند. سرعت انتقالداده‌ها در این دیسك سخت كه 32مگابایت حافظه پنهان دارد، 3گیگابیت برثانیه است.

جان رایدنینگ، رئیس بخش تحقیقات شركت هیتاچی بر پایه همین اختراع خود را پیشرو صنعت دیسك‌های سخت می‌داند.

مدیریت مصرف برق در این دیسك سخت از نسل هشتمرگولاتورهای ولتاژ هیتاچی است و براساس وات بر گیگابایت، برق هدر رفته بیشاز 120وات یا كمتر از وات مصرف نشده است كه در صنعت كامپیوتر بهترین نتیجهبه حساب می‌آید. همچنین این دیسك‌های سخت در دسته دیسك‌های سبز قرارمی‌گیرند. ‌

منبع : ضمیمه کلیک

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 81 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

● نوجوانی :

نوجوانی یكی از مهم ترین و پرارزش ترین دوره هایزندگی هرفرد می باشد زیرا سرآغاز تحولات و دگرگونی های جسمی و روانی دراوست به گفته ی پیاژه از لحاظ روان شناختی نوجوانی سنی است كه فرد درجامعه بزرگسالان وارد می شود و با آنها در می آمیزد و سنی است كه كودك بهزودی می فهمد در چه سطح پایینی از بزرگسالان قرار دارد و لكن با ایشانبرابر است و حقوق برابر دارد. روان شناسان دوره ی نوجوانی را از سن ۱۳سالگی تا ۱۹ سالگی اطلاق می كنند و در اكثر كشورهای جهان بخش قابل توجهیاز جمعیت را نوجوانان تشكیل می دهند با توجه به این واقعیت كه آینده یكشور و جامعه بلكه آینده ی جهان بر دوش نوجوانان و جوانان پایدار است زیرانوجوانان امروز بزرگسالان آینده اند و انرژی آدمی در تازه ترین و بیشترینو نیرومندترین مراحلش همیشه در بهار زندگی ظاهر می شود و آن دوران نوجوانیاست

یكی از علائم و مراحل نوجوانی بلوغ است دربعضی فرهنگ ها اهمیت آن به قدری است كه مراسم خاصی دارد و دختر وپسر باتشریفات خاصی در جشن بلوغ خود شركت می كنند. بلوغ مرحله ی در فراخنای رشدو تكاملی است كه كودك از یك موجود غیر جنسی یا فاقد فعالیت جنسی به یكموجود جنسی تغییر می یابد به این معنا كه در این مرحله دستگاه های جنسینضج پیدا می كند در این دوران فرد بی ثبات ترین دوران عاطفی خود را به سرمی برد. دوران مبهم از نظر شناخت خصایص و دوران تمایلات متضاد كه روانشناسان مرحله ی بلوغ و نوجوانی را دوران فشار و طوفان می نامند.

استانلی هال دوران نوجوانی را تولدی تازه مینامید او می پنداشت كه هیجانات و عواطف در این دوره پیوسته بین خواسته هایمتضاد در حال نوسان هستند.و مسائلی مانند قدرت ما فوق شكوه و جلال رانوجوانان با بی اعتنایی و تنفر می نگرند در حالی كه احساس غرور و تكبر میكنند به همان اندازه نیز احساس شرمندگی در وی برانگیخته است.

در این مرحله نوجوان به ندرت از والدین خودپیروی می كند بلكه بر عكس بیشتر در مقابل ارزشها قدرت و دخالت ان ها درزندگی خصوصی خویش عصیان می ورزند زیرا در این مرحله نوجوان باید هویت خودرا از والدینش مشخص سازد.

● بزهكاری:

والدینی كه با نگرش های نه چندان مثبت بلوغ بهخصوص بلوغ زود رس به فرزندان خود اهمیت نمی دهند و هیچ ارتباط كلامی ورفتاری با فرزندان خود ندارند باعث ایجاد ناهنجاری های رفتاری در نوجوانانمی شود كه همان ناهنجاری های رفتاری بزهكاری تلقی می شود.

كه شیوع آن در نوجوانان پسر بیشتر ازنوجواناندختر است بزهكاری كه یك اختلال عاطفی و اجتماعی اقتصادی است علل متعددیدارد كه از مهم ترین آن می توان به احساس طرد شدگی محرومیت ازدوستی و محبتاحساس حقارت در خانه و مدرسه رفتارهای نامناسب والدین و اختلافات خانوادگیتبعیضهای والدین و تبعات بلوغ زود رس كه هدایت نشده باشد را می توان اشارهكرد.

پس رابطه ی هم بستگی بین بلوغ زود رس و بزهكاروجود دارد به این معنا كه افرادی كه در مرحله ی بلوغ اطلاعات كافی دریافتنكنند و ان انرژی دوران نوجوانی در راه مثبت صرف نشود مجبور به انجامكارهایی می شوند كه در خود احساس گناه میكنند و اگر این احساس مكررا تكرارشود فرد تصور ادم بی شرافتی از خود دارد و سر در گمی بر او غالب میشود.وبرای رهایی از این احساس پوچ دنبال راه حلی می گردد بنابراین فرد در اینتكاپو ارامش خود رااز دست می دهد و این فعل و انفعالات باعث بروز توقعاتبیجا و خواهش های متضاد در وی می شود. مهم ترین عامل مؤثر در بزهكاری ،روش تربیتی نارس یا اختلال در شبكه ارتباطی خانواده باشد.

● احتمال افزایش بزهكاری در خانواده هایی وجود دارد كه:

۱) والدین از روشهای انضباطی بسیار سخت گیرانه یا بسیار بی بند و بار و فریبنده استفاده می كنند.

۲) شیوه انضباطی به جای آنكه مبتنی بر استدلالباشند مبتنی بر تنبیه بدنی است . تنبیه والدین تأثیری بر تقلیل بزهكاریندارد و موجب تشدید و گاهی انتقامجو می گردد. چنانچه روسو می گوید آنقدركتك خوردم كه حساسیتم نسبت به آن كم شد و سر انجام كتك به نظرم به صورتپاداشی برای دزدیهایم در آمد. با خود می گفتم وقتی مثل یك دزد كتك می خورمحق دارم مثل یك دزد هم رفتار كنم متوجه شوم كه دزدیدن و كتك خوردن به هممربوط هستند.

۳) والدین نسبت به فرزندان خود به جای آنكهگرم و صمیمی و عاطفی باشند، بی توجه ، غافل و تمسخر كننده هستند آشكار شدهاست كه كودكان بزهكار رابطه بسیار ضعیفی با پدران خود داشته و آنها را بهعنوان الگوهای غیر قابل پذیرش ارزیابی می كنند..

● شیوه های برخورد با نوجوانان :

▪ والدین در چنین مرحله و موقعیت هایی باید درجهت دادن اطلاعات كافی و صحیح بدون هیچ پرده پوشی تلاش كنند وراه را برایاز بین بردن كشمكش های مختلف و اتلاف نیروی روانی و عدم ایجاد حس حقارت دران ها هموار كنند.

▪ اولین گام برای ارتباط با نوجوانان پذیرشانهاست باید جوانان را با همه كاستی ها و كمی هایش پذیرفت باید احساساتنوجوانان را قبول كردو اعتماد به نفس او را با تقدیر از كارهای پسندیده اشبالا برد.

▪ باید انها را درك كرد و نسبت به عقایدشان بیاهمیت نبود نظر انها احترام گذاشت و با كم ترین ناراحتی و یا بروزرفتارهای هیجانی به پذیرش یا رد عقاید انها اقدام كرد.

▪ باید ارتباط را دو طرفه كرد و از دادن پندواندرز مستقیم خودداری نماییم و مقداری ازادی عمل به نوجوانان بدهیم و برایارتباط ان ها وقت كافی بگذاریم.

▪ باید به نوجوانان امادگی دهیم كه به زودی وبه تدریج تغییراتی را در جسم و روان خود احساس خواهد كرد و به طرق مختلفمطمئن شود كه تغییرات ایجاد شده طبیعی است از این كه این تغییرات در اوایجاد شده به او تبریك بگویید و خاطر نشان كنید كه دوره ی جدیدی در زندگیاو اغاز شده است.

▪ به او یاد اوری كنید كه این تغییرات در جهتتكامل فردی و قدمی به سوی اجتماعی شدن اوست به همین دلیل وظایف فردی واجتماعی جدیدی برای او منظور شده است.

درك و برداشت شما از زندگی تان و مسائل انمتفاوت از برداشتی كه نوجوان دارد او زندگی را به ساده ترین وجه ممكن مینگرد به طوری كه عقایدش یرای شما پوچ ومسخرهاست نسبت به عقایدش بی اهمیتنباشید وی را مورد تمسخر قرار ندهید زیرا كه این استهزا به تداوم رابطهعاطفی فرزند تان لطمه می زند.

برقراری روابط دوستی و تفاهم با نوجوانان.دوستی و تفاهم پدر و مادربا فرزندان موجب آسایش خاطر و اطمنیان كودك ونوجوانان در خانواده می گردد نوجوانی در دوران بلوغ مانند كسی است كه واردبیابانی شده است كه نقشه و هم سفری ندارد و طبیعی است كه در یك بیابانبدون نقشه و راهنما به جایی نمیرسد در این بیابان بدون نقشه تنها چیزی كهكمك میكند هم سفر است در واقع مهم ترین وسیله برای طی كردن در یك بلوغسالم همین همسفر است یعنی رفیق و دوست كه بتواند یك نوجوان نا بالغ راازمرحله ی فشار وطوفان نجات دهد.



وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 78 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
بخش مقاله آی تی ایران - یکى از نخستین سوالاتى که در ذهن هر کاربرى که بهتازگى نام لینوکس به گوشش خورده است، مطرح مى‌شود، این است که خوب لینوکسچه تفاوتى با ویندوز دارد؟ من در این مقاله قصد دارم بدون اینکه واردمسائل خیلى فنى شوم، این موضوع را تشریح کنم.

لینوکس چیست؟ لینوکس به خودى خود، یک هسته (Kernel) است. هسته، بخشاصلى سیستم‌عامل را تشکیل مى‌دهد که کار آن کنترل داده‌ها، مدیریت حافظه،سخت‌افزار، ورود و خروج داده‌ها و تمامى موارد اصلى سیستم‌عامل مى‌باشد.

همانطور که گفتم، لینوکس به خودى خود سیستم‌عامل به شمار نمى‌رود، بلکه بااستفاده از ابزارهایى که پروژه بازمتن (OpenSource) گنو (GNU) براى آنتولید کرده است، تبدیل به یک سیستم‌عامل کامل مى‌شود (به همین دلیل است کهلینوکس را معمولا گنو/لینوکس یا GNU/Linux مى‌نامند) و با اضافه کردن سایرنرم‌افزارهاى بازمتن به آن، مى‌توان از آن در موارد متعددى مانندسرویس‌دهنده‌ه! ا، ایستگاه‌هاى کارى، کامپیوترهاى روى‌میزى، ابررایانه‌ها، ابزارهاى صنعتى و پزشکى که داراى سیستم‌هاى درونه‌اى(Embedded) مى‌باشند و... استفاده کرد.
از نظر فنى، لینوکس را مى‌توان نمونه بازمتن سیستم‌عامل یونیکس نامید.زیرا بر اساس استاندارد POSIX پیاده سازى شده و کاملا با آن سازگار است.بنابراین لینوکس را مى‌توان نواده سیستم‌عامل پرسابقه و مستحکم یونیکسدانست که البته خواص خوب آنرا نیز به ارث برده است. اکنون تفاوت‌هاى اصلىلینوکس و ویندوز را با هم مى‌شماریم: لینوکس : سیستم‌عامل آزاد لینوکس یکسیستم عامل آزاد و بازمتن است.

کد منبع آن در اختیار همگان قرار دارد و همه مى‌توانند در کدهاى آن تغییرایجاد کرده و بنا به نیازشان استفاده کنند. آزاد و در دسترس بودن کدهاىمنبع سبب مى‌شود تا بتوانید از طرز کارکرد دقیق سیستم‌عامل مطلع شوید. شمالینوکس را مى‌توانید به هر تعداد کپى کرده و بین دوستانتان پخش کنید. درسمت مقابل، ویندوز یک سیستم‌عامل اختصاصى است که کد منبع آن سرى نگهداشتهشده است و براى همگان در دسترس نیست. شما نمى‌توانید بفهمید که واقعا درزیر سیستم‌عامل ویندوزتان چه مى‌گذرد؟ آیا یک برنامه جاسوسى در آن پنهاننشده است؟ بعۡ ?د نیست.

سیستم عامل ویندوز رایگان نبوده و تحت حمایت قانون کپى‌رایت قرار دارد.شما نمى‌توانید آنرا کپى کرده و پخش کنید. در صورت این کار شما خلاف‌کارهستید و جریمه و مجازات خواهید شد. (فعلا نه در ایران ولى در ۴-۶ سالآینده بله) لینوکس را به هواپیمایى تشبیه کرده‌اند که هر قسمت از انرا درجایى ساخته‌اند. لینوکس واقعا محصول کشور خاصى نیست. تعداد زیادى از مردمدر سرتاسر جهان در حال کار بر روى آن و توسعه آن هستند.

تعداد برنامه نویسانى که روى بخش‌هاى مختلف سیستم‌عامل لینوکس کارمى‌کنند، به حدود ۴۰۰ هزار نفر مى‌رسد، در حالى که تعداد کل برنامه‌نویسانمایکروسافت کمتر از ۱۰۰۰۰ نفر است. همین، تفاوت کیفیت کار را مشخص مى‌کند.

شما با سیستم‌عامل لینوکس آزاد هستید. لازم ندارید تا ازنرم‌افزارهاى اختصاصى استفاده کنید و تحت انقیاد آنها در آیید. لینوکس :سرعت، قدرت، پایدارى همانطور که گفتم، لینوکس نواده سیستم‌عامل یونیکساست. بنابراین ساختار کلى این سیستم‌عامل کاملا با ویندوز متفاوت است. اینبه این معنى است که مثلا شما نخواهید توانست برنامه‌هایى که در ویندوزدارید، روى لینوکس اجرا نمایید (البته راه‌هایى وجود دارد – شبیه سازها -ولى در حالت عادى خیر). یکى از خواص اصلى سیستم‌عامل‌هاى خانواده یونیکس،پایدارى و استقامت بسیار بالاى آنهاست. این سیستم‌عامل‌ها به این راحتى‌هاخراب نشده و به ندرت نیاز به بوت مجدد پیدا مى‌کنند. لینوکس‌هایى وجوددارند که شما مى‌توانید سالها بدون نیاز به بوت، از آنها استفاده نماییء?. در سمت مقابل، حتى جدیدترین و پایدارترین سیستم‌هاى ویندوز به اندازهیک موى لینوکس پایدار نیستند. براى بکارگیرى سیستم‌هاى ویندوز به عنوانسرویس دهنده به حافظه و پردازنده‌هاى قویترى نیاز دارید و مطمئن باشید اگرهر هفته آنرا بوت نکنید، از کار خواهد افتاد! من حدود ۲ سال است با اینسیستم‌عامل کار مى‌کنم. تنها یکبار مجبور شده‌ام بدلیل اشکال در کارت صوتىآنرا بوت کنم. (فقط کارت صوتى از کار افتاده بود!) در صورتى که در ویندوز،شما اگر خیلى شانس داشته باشید، حتما هفته‌اى ۲-۳ مشکل را که منجر به بوتخواهند شد، خواهید داشت.

معمولا سیستم‌عامل لینوکس به راحتى خراب نمى‌شود و برعکس ویندوز مجبورنیستید تا آنرا هر چندماه یکبار مجددا نصب کنید. حتى برخى از انواع لینوکسبه نصب «یکبار براى تمامى عمر» مشهور هستند. این گونه سیستم‌ها رامى‌توانید حین کار و حتى بدون بوت، به نسخه‌هاى جدیدتر ارتقا دهید. لینوکس: امنیت، امنیت، امنیت امروزه در دنیایى متکى بر فناورى اطلاعات زندگىمى‌کنیم که هر لحظه به خطر افتادن جریان اطلاعات منجر به بروز خسارت‌هاىتجارى جبران ناپذیرى خواهد شد. امروزه همه به دنبال یک سکوى (Platform)امن‌تر براى اجراى برنامه‌هاى کاربردى و سروى‌دهنده‌ها هستند.

لینوکس حرف‌هاى زیادى براى گفتن در سمت امنیت دارد. بسیارى از قابلیت‌هاىامنیتى که در ویندوز وجود ندارند و یا فقط با اضافه کردن نرم‌افزارهاىاضافى قابل دسترسى مى‌باشند، بطور درونى و پیش‌گزیده در لینوکس پیاده سازىشده‌اند.

لینوکس از ابتدا براى محیط‌هاى شبکه‌اى و چند کاربره طراحى شده است وهمین باعث! رعایت مسائل امنیتى از ابتدا در ان شده است، درحالى که ویندوزاینگونه نبوده و درحال حاضر نیز از نظر امنیتى داراى نقاط ضعف فراوانىاست. مثلا یک برنامه مخرب با استفاده از همین ضعف‌هاى امنیتى مى‌تواند کلسیستم‌عامل را نابود کند، ولى در صورتى که مورد مشابهى در لینوکس وجودداشته باشد، حداکثر به دایرکتورى خانگى کاربر اجرا کننده آسیب خواهد رسید،نه کل سیستم‌عامل. اینطور نیست که لینوکس فاقد هر گونه اشکال امنیتى باشد،خیر، ولى باز بودن کد منبع آن باعث مى‌شود تا بسیارى از اشکالات امنیتىپیش از ایجاد خسارت و در مراحل توسعه و برنامه نویسى برنامه بر ملا شده ورفع شوند. در صورتى که اشکالى نیز در برنامه‌هاى منتشر شده یافت شود،بدلیل موجود بودن کد منبع سریعا برطرف مى‌گردد.

در صورتى که در سیستم عامل ویندوز شما باید منتظر مایکروسافت بمانید وبمانید و بمانید. سیستم‌عامل ویندوز داراى اشکالات امنیتى بسیارى است کهبه راحتى هم کشف نمى‌شوند و هنگامى کشف مى‌شوند که خسارات جبران ناپذیرىدر اثر حمله از طریق آن ضعف‌هاۡ ? امنیتى رخ دهد که امثال آنرا شاهدهستیم. مى‌توان ادعا کرد که تقریبا هیچ ویروسى براى لینوکس وجود ندارد واین درحالى است که سالیانه بیش از ۱۰۰۰ ویروس و کرم مختلف براى سیستم‌عاملویندوز ایجاد مى‌شود. این بخاطر عدم گسترده بودن لینوکس نیست (حدود ۷۰درصد از سایت‌هاى وب در جهان بر روى سیستم‌عامل لینوکس و سرویس‌دهنده وبآپاچى درحال اجرا هستند) بلکه بدلیل وجود حفره‌هاى امنیتى متعدد ویندوز وسیاست انحصار گرایى مایکروسافت است. یعنى چه؟ مایکروسافت طورى رفتار وسیاست گذارى کرده است که مشتریان خود را تنها به محصولات خودش عادت دهد.

بسیارى از کاربران ویندوز از اینترنت اکسپلورر و آتلوک براى مر١ ?روب و پست الکترونیک استفاده مى‌کنند. من به عنوان یک ویروس نویس، مى‌دانمکه اگر ویروسى را براى کاربران ویندوز بنویسم، بر روى کامپیوترهاى ۹۰ درصدآنها اثر خواهد کرد. چون اکثرا از IE و Outlook استفاده مى‌کنند. ولى درلینوکس چطور؟ در لینوکس شما طیف وسیعى از انتخاب و عدم اجبار دارید. من ازمرورگر موزیلا استفاده میکنم. دوستى دارم که Konqueror را ترجیح مى‌دهد.دیگرى از Opera استفاده مى‌کند. من از Kmail استفاده مى‌کنم.

دوستم از Evolution، دیگرى از Pine و بعدى از Mutt و برادرم هم از MozillaMail. من فقط مى‌توانم براى یکى از اینها ویروس بنویسم چون روى بقیه کارنخواهد کرد و عملا مى! زان اثر آن انداک خواهد بود. ضمنا هیچیک ازویروس‌هایى که براى ویندوز نوشته شده‌اند، بر روى لینوکس کار نمى‌کنند.لینوکس : تعدد سکوهاى اجرایى لینوکس برخلاف ویندوز بر روى تعداد زیادى ازسکوهاى مختلف سخت‌افزارى اجرا مى‌شود و شما حتى قادرید آنرا براى کار برروى سکوى مورد نظرتان تغییر دهید. این قابلیت، لینوکس را براى بکارگیرى درسخت‌افزارهاى درونه‌اى (Embedded) بسیار مناسب مى‌سازد. هسته 2.6 لینوکسکه بتازگى ارائه شده است، این امکان را فراهم مى‌سازد تا لینوکس را بر روىدستگاه‌هاى بسیار کوچک و یا ابر رایانه‌هاى بسیار بزرگ اجرا نمایید. اصلاویندوز مى‌تواند؟ لینوکس : گسترده‌ترین تنوع در کاربرد لینوکس رامى‌توانید براى انجام وظایف بسیار متعددى بکار بگیرید. از دستگاه چک کردناتصالات شبکه، دیوار آتش، مسیریاب (Router) شبکه، سرویس‌دهنده‌هاى مختلفمانند وب، بانک اطلاعاتى، فایل، چاپ و...، میزهاى کار (Desktop)،ایستگاه‌هاى کارى (Workstations) و... سیستم‌عامل لینوکس حتى این امکان رادارد که از آن بتوان به صورت یک سیستم زنده و پرتابل استفاده کرد. به اینمعنى که کل سیستم‌عامل از روى یک دیسک CD اجرا شود و شما آنرا با خودتانجابجا کنید و میزکار و تنظیماتتان را همراه خودتان منتقل کنید. علاوه براین، این قابلیت براى رفع اشکال و نمایش آن نیز بسیار مفید است.

لینوکس : تنوع در انتخاب
بدلیل آزاد بودن سیستم‌عامل لینوکس، هر گروه یا موسسه تجارى، یک نسخه خاصاز آن که به توزیع یا پخش (Distribution) معروف هستند، منتشر ساخته است.این توزیع‌هاى مختلف همگى لینوکس هستند، ولى هریک معمولا براى یک یا چندامر خاص مانند سرویس‌دهنده، دیوار آتش، میزکار و... طراحى شده‌اند و هریکقابلیت‌ها و بهینه سازى‌ها خاص خودشان را به کاربران ارائه مى‌کنند.کاربران در این میان آزادى انتخاب زیادى داشته و مى‌توانند چیزى که کاملانیازشان را برطرف مى‌کند، انتخاب کنند. چیزى که در ویندوز نمى‌توان مفهومىبراى آن پیدا کرد. لینوکس : سیستم‌عاملى حرفه‌اى لینوکس یک سیستم‌عاملحرفه‌اى است. یعنى ممکن است یک کاربر کاملا غیر فنى براى مدیریت آن وانجام برخى از تنظیمات سخت‌افزارى دچار مشکل شود و نتواند به راحتى اینکار را انجام دهد. البته برخى از توزیع‌هاى لینوکس این امور را بسیار راحت(و حتى راحت‌تر از ویندوز) کرده‌اند، ولى با این حال به طور کلى، لینوکسیک سیستم‌عامل حرفه‌اى است که در عین سادگى، از پیچیدگى‌هاى فنى زیادىبرخوردار است. البته تمام کاربران لازم نیست این امور را بدانند.

مثلا یک کارمند دفترى که امورى مانند تایپ و حسابدارى را با کامپیوترشانجام مى‌دهد، ممکن است از نظر فنى تفاوتى را اح! ساس نکند، ولى لینوکسخوراکى ۴ ساله براى کاربران خوره فراهم مى‌سازد! برخلاف ویندوز، نکاتبى‌پایانى براى یادگیرى در لینوکس وجود دارد.

این سیستم‌عامل ۴ سال به راحتى شما را مشغول خواهد کرد و مى‌توانید مطمئنباشید پس از آن بازهم مطالب جدیدى براى یادگیرى وجود خواهند داشت! پسخوره‌هاى کامپیوترى از آن لذت وافرى خواهند برد و هرگز آنرا رها نخواهندکرد. برخلاف ویندوز، در لینوکس راحت‌تر هستید تا بسیارى از کارهاىپیکربندى و سیستمى را از خط فرمان بسیار قدرتمند و عالى آن انجام دهید. بااینکه براى بسیارى از امور مانند ویندوز ابزارهاى گرافیکى طراحى شده است،یک کاربر حرفه‌اى واقعا از خط فرمان لینوکس لذت خواهد برد. خط فرمانویندوز را اصلا مى‌توان خط فرمان نامید؟ لینوکس : بهشت برنامه نویسان!لینوکس را بهشت برنامه نویسان نامیده‌اند. برخلاف ویندوز که اکثر ابزارهاىبرنامه نویسى روى آنرا باید جداگانه نصب و حتى خریدارى نمایید، لینوکس بههمراه تمامى ابزارهاى برنامه نویسى مورد نیازتان و با هر زبانى که فکرکنید ارائه مى‌شود. کافى است آنرا نصب کنید و کار برنامه نویسى‌تان را باابزارهاى دلخواهتان شروع کنید. لینوکس : یک جعبه ابزار کامل لینوکس براىکاربران حرفه‌اى، یک جعبه ابزار کامل به شما مى‌رود که در آن تمامىابزارهاى مورد نیاز مانند برنامه‌هاى اینترنتى، ابزارهاى امنیتى مانندابزارهاى آزمایش شبکه، ابزارهاى برنامه نویسى، هزاران صفحه کتاب و راهنمادر آن پیدا خواهید کرد. ابزارهایى که در اختیارتان قرار دارد چنان متنوعهستند که مى‌توانید ۹۰ درصد اطمینان داشته باشید که پس از نصب آن به چیزدیگرى نیاز نخواهید داشت. لینوکس : یکى از زیباترین دستاوردهاى بشرىلینوکس در سایه همکارى و تبادلات علمى هزاران نفر در سرتاسر جهان ایجادشده و توسعه یافته است.

این همکارى چنان گسترده و زیبا بوده و هست، که به سیستم‌عامل لینوکس لقب«زیباترین دستاورد همکارى جمعى بشر» داده شده است. فرهنگ حاکم در جامعهلینوکس و بازمتن، فرهنگ کمک، اشتراک اطلاعات و تلاش براى بهبود هرچه بیشترمحصولات و «انجام هرکارى که از دستت برمى‌آید» است. هرکس که مى‌خواهد بااین سیستم‌عامل کار کند، باید تمامى دیدگاه‌ها و عقاید قبلى خود را دربارهنرم‌افزارها و سیستم‌عامل کنار گذاشته و با یک دیدگاه جدید و طرز فکرمتحول شده وارد دنیاى لینوکس شود! ، زیرا با فرهنگ حاکم متفاوتى روبروخواهد بود. لینوکس نوید دهنده آزادى است...
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 74 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
عوض کردن پسورد ویندوز بدون داشتن پسورد قبلی

اگر داخل ویندوز هستید و پسورد را نمیدانید برای عوض کردن آن اینگونه عمل کنید

ابتدا وارد start menuشده وبعدگزینه run وبعددستور زیر را بنویسید cmd حالاشما دستور زیر را تایب

کنید: net user username password که به جای user name یوزر ویندوز و به جای

password رمز جدید را بنویسید

ولی اگر در از ابتدا پسورد را نمی دانید :

درویندوز 98Me اگر کسی کلمه عبور برای ورود به محیط ویندوز را نداند میتواند با Cancel کردن آن وارد محیط ویندوز شده یعنی عملاً سیستم دارایهیچگونه امنیتی نیست و هر کسی براحتی می تونه وارد محیط ویندوز بشه و باپاک کردن یک فایل PLW پسوورد داده شده به ویندوز را بدون داشتن پسووردقبلی پاک کنه ولی تو ویندوز XP اینطوری نیستدر ویندوز XP به دلیل امنیتبالا کاربر فقط با وارد کردن کلمه عبور می تونه وارد ویندوز بشه !!!



حالا یه سؤال : اگه کسی پسووردشو تو ویندوز XP فراموش کنه چی کار کنه ؟؟؟



اگهپسوورد ویندوز XP خودتونوفراموش کردید کافیه که در صفحه Welcome همون جاییکه باید پسووردتونو وارد کنین دوبار کلیدهای Alt+Ctrl+Delete رو بزنید تابه ظاهر قدیمی ویندوز 2000 برگردین بعد تو قسمت Username تایپ کنینadministrator و کادر پسورد رو هم خالی بزارین و OK کنین با این کار باحساب کاربری administrator وارد ویندوز می شین ولی این راه همیشه جوابنمیده در حقیقت ماجرا به موقع نصب

ویندوز بر می گرده اونهائی کهبا نصب ویندوز آشنایی دارن می دونن که در مرحله ای از نصب ویندوز می تونیدپسووردی رو به عنوان administrator وارد کنین که اگه پسووردی وارد شه راهبالا بی فایده هستش و دیگه به هیچ عنوان نمی تونیند بدون داشتن پسووردوارد ویندوز بشین بهمین دلیل بعضی کسانی که اطلاعاتشون براشون

خیلی مهم هست با وجود اینکه شدیداً به پسوورد گذاشتن برای ویندوز نیازدارن از ترس اینکه در صورت فراموشی پسوورد برای همیشه دسترسی بهاطلاعاتشون قطع نشه پسوورد نمی زارن البته دارم کلّی میگم ) من الان یهراهی واسه این دسته از افراد میزارم ) که هیچ وقت نگران فراموش کردنپسووردشون نباشن و همچنان سیستمشون امنیتش حداکثر باشهاین روش به اینصورته که شما با استفاده از یه دیسکت در واقع یک شاه کلید برای ویندوزخودتون درست مکنین که روش ساخت دیسکت رو براتون شرح می دم .برای ساختدیسکت باید وارد کنترل پنل بشین در واقع مسیر زیر رو طی کنین



StartControl panelUser Accountsانتخاب اکانت خود



بعد تو پنجره جدید که باز می شه باید در سمت چپ در کادر Reated Tasks گزینه :



Preventa forgotten password رو کلیک کنین پس ازباز شدن پنجره Forgotten Passwordبر روی دکمه Next کلیک کنید و سپس یک دیسکت خام سالم و فرمت شده را دردرایو A قرار دهید و بر روی Next کلیک کنید حالا باید پسوورد فعلی خودتونرو وارد کنین و بر Next کلیک کنید و پس از چند لحظه دسکت شما ساخته بشه وسپس بر روی Next کلیک کنید و بعدشم روی Finish اکنون دیسکت رو ازدرایوش دربیارین حالا اون شاه کلیدی که گفته بودم تو دستونه و حالا چگونگی استفادهاز این شاه کلید:برای امتحان کردن دیسکت به استارت رفته و Switch User روکلیک کنین حالا به صفحه Welcom برمیگردین بر روی اکانت خود کلیک کنین و یهپسوورد اشتباه وارد کنین و سپس کلید Enter رو بزنین در این لحظه یک پنچرهباز میشه و به شما می گه که کلمه عبور اشتباهه ولی تو همین پنچره یه خطیهست که زیرش خط کشیده شد باید روش کلیک کنید .



use your password reset disk))



بعد دیسکتی رو که ساخته بودیم باید توی درایو A بزارین و بعد Next روبزنین در پنچره جدید باید توی دو تا کادر اولی پسوورد جدیدی وارد کنین وNext رو بزنین و در آخر هم Finish حالا ویندوز شما یه پسوورد جدید داره کهمی تونین وارد کنین و برین توی ویندوز و اما یه راهی که خیلی راحتر و حتیبا داشتن پسورد :هم می توان وارد شد administrator برای این کار قبل یاهنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود یکی ازگزینه هایSafe Mode را انتخاب کنید.بعد از وارد شدن به ویندوز در منوStart کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده و در جای خالی عبارتUsers&Control userpasswords2 را تایپ کنید.پنجره باز شده دارای دو TAB بهنام های Advanced می باشد.TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:


entera username and password to use this computerUser mus را بردارید بابرداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمیشودحالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و بااستفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد.همچنین با استفادهاز گزینه Properties

می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 70 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

وقتی از حرف زد‌ن د‌ر جمع می ترسی


هراساجتماعی نوعی اختلال اضطرابی است که پس از افسـرد‌گـی و اعـتـیاد‌ بهالـکــل مــتـد‌اول تـریــن اخــتـلال روانشناختی محسوب میشود‌. افـراد‌یکـه د‌چـار هـراس اجتماعی هستند‌، د‌ر مـوقعیـتهای اجتماعی، اضطرابشد‌ید‌ی را تجربه می‌کنند‌. این گـونه افراد‌ از موقعیتهایی که امکاند‌ارد‌ د‌ر آن از سوی د‌یگران مورد‌ قضاوت و بررسی قرار گیـرند‌، هـراسد‌ارند‌. آنها د‌ائـما از آن بیـم د‌ارنـد‌ کـه مــورد‌ قضاوت، ارزشـیابی،انتقاد‌، تحقیر و تمسخر د‌یگران واقــع شوند‌.
البته اغـلب مـرد‌م د‌ر موقـعیـتهای خـاص اجتماعی مـانند‌ صحبت د‌ر جمع ویا ورود‌ به یک مکان مملو از افراد‌ نـا آشــنـا د‌چـار خجالت ود‌ستـپاچگـی شـد‌ه و مــضطرب می‌شوند‌ کـه ایـن نـوع تــرس همـگـانیبیـانـگر هـــراس اجتماعی نیست. ‏
د‌ر صـورتی اضطراب فرد‌ جنبه هـراس اجتماعی پید‌ا می کند‌ که: ‏
‏۱) سبب شود‌ تا فرد‌ از موقعیت هراس آور اجتناب کند‌. ‏
‏۲) هرگاه نتواند‌ از آن بگریزد‌، آن موقعیت را با استرس و پریشانی شد‌ید‌ تحمل می کند‌. ‏
‏۳) د‌ر زند‌گی روزمره فرد‌ تد‌اخل قابل ملاحظه‌ای پد‌ید‌ می‌آورد‌: کار، تحصیل، خـانــواد‌ه و زند‌گی اجتماعی. ‏
افراد‌ مبتلا به هراس اجتماعی از د‌اشتن افکار نامعقول د‌ر رنجند‌. این گونه افراد‌ معمولا از موقعیت‌های زیر وحشت د‌ارند‌: ‏
‏۱) صحبت د‌ر جمع (متد‌اول ترین)‏
‏۲) قرار گرفتن د‌ر کانون توجه د‌یگران ‏
۳) خورد‌ن و آشامید‌ن د‌ر مقابل د‌یگران
۴) نوشتن و یا کار کرد‌ن د‌ر حضور د‌یگران
۵) پرسش د‌ر یک جمع و یا گزارش د‌اد‌ن
۶) استفاد‌ه از توالت عمومی و وسایل نقلیه عمومی
۷) مورد‌ انتقاد‌ و اذیت د‌یگران قرار گرفتن
۸) ملاقات با افراد‌ مهم مانند‌ کارفرما، مد‌یر، رئیس‏
۹) ارتـبـاط بـا د‌یـگران: قـرار ملاقات گذاشتن، به میهمانی رفتن، شلوغـی، آغاز گفتگو، خرید‌ رفتن ‏
۱۰) طرز تفکر د‌یگران نسبت به وی. ‏
۱۱) اشتباه کرد‌ن د‌ر حضور د‌یگران‏
● علائم هراس اجتماعی
هنگامی که فرد‌ د‌ر معرض موقعیت هراس آور قرار می‌گیرد‌، د‌چار این علائم می شود‌: ‏
‏۱) چهره افروخته، لرزش بد‌ن، خشکی د‌هان و گلو، تیک عصبی، افزایش ضربانقـلـــب، تعریق کف د‌ستها، احساس سرگیجه و حالت تهوع، د‌رد‌ شکم، سرد‌رد‌، تنفس سریع و کم عمق. ‏
۲) احساس اینکه حرفی برای گفتن ند‌ارد‌. ‏
۳) احساس بلاتکلیفی و نبود‌ اعتماد‌ به نفس. ‏
۴) هجوم افکار منفی: (خـود‌م را ملعبه د‌ست د‌یگران کرد‌م) جـز بـه افـکارمـنفی و بـازخورد‌ها و واکنشهای منفی د‌یگران و خود‌ اضطرابی نمیتواند‌تمرکز کند‌. ‏
۵) د‌رک این موضوع که این افکار نامعقول هستند‌. ‏
۶) میل شد‌ید‌ به گریختن از محل. ‏
● ترسهای برخاسته از هراس اجتماعی
۱) نگرانی از آنکه د‌یگران متوجه علائم اضطرابی شوند‌؛ مانند‌: تـعریـق و جـمـلات از هــم گسیخته. ‏
۲) ترس از احمق، مضحک و ناد‌ان به نظر رسید‌ن‏
۳) ترس از ساکت، کسل کنند‌ه و خسته کنند‌ه به نظر آمد‌ن. ‏
۴) ترس از بی کفایت به نظر آمد‌ن. ‏
● قبل و بعد‌ از موقعیت استرس‌زا
فرد‌ نه تنها د‌ر لحظه موقعیت استرس‌زا د‌چار اضطراب می‌شود‌، بـلـکه پـیشاز وقوع آن و حتـی از یــک هفته ماند‌ه به آن، صحنه استرس‌زا را پیش بینیکرد‌ه و اضـطراب وی آغـاز می‌شود‌. پس از پایان یافتن واقعه نیز عملکرد‌ وگفته‌های خود‌ را مورد‌ ارزیابی قرار مید‌هد‌ و معمولا از آنها رضایت کاملند‌اشته و خود‌ را مورد‌ نکوهش قرار می د‌هد‌. هرگاه هراس اجتماعی فرد‌د‌رمان نشود‌، عواقب زیر را به د‌نبال خواهد‌ د‌اشت: ‏
‏۱) مصرف مشروبات الکلی برای غلبه بر اضطراب. ‏
‏۲) استفاد‌ه از د‌اروهای آرامبخش. ‏
‏۳) افسرد‌گی. ‏
‏۴) مشکل د‌ر ایجاد‌ و تد‌اوم ارتباط با د‌یگران. ‏
‏۵) محرومیت از فرصتهای شغلی و تحصیلی. ‏
‏۶) انزوا و کناره گیری از خانواد‌ه و اجتماع. ‏
‏ ۷) د‌رگیر شد‌ن با افکار خود‌کشی. ‏
روشهای د‌رمان ‏
‏۱) به کار برد‌ن تکنیک‌های غلبه بر اضطراب: شـامـل ریـلـکس کـرد‌ن عـضـلات، تـنـفس عـمیق و آهستـه، مد‌یتیشن و تصویر سازی ذهنی. ‏
‏۲) آموزش مهارتهای اجتماعی: الگو سازی رفتارهای مناسب و پس از آن تمرین آنها د‌ر فعالیتهای واقعی زند‌گی. ‏
‏۳) د‌ر معرض عامل هراس آور قرار د‌اد‌ن: فرد‌ را به مرور با عامل وحشت زا روبرو کرد‌ه و ترس وی را اینگونه کاهش می د‌هند‌. ‏
‏۴) د‌ارو: آرام بخشها، د‌اروهای ضد‌ افسرد‌گی و سرکوب کنند‌ه سروتونین. ‏
‏۵) مشارکت د‌ر فعالیتهایی که اعتماد‌ به نـفس و حـس امـنـیـت فـرد‌ را افـزایش می د‌هد‌. ‏
‏۶) به چالش طلبید‌ن افکار نامعقول و مثبت اند‌یشی.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 81 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
بهداشت روانی دوران بلوغ




نوجوانی یكی از مهمترین و پُر ارزش ترین دوره هایزندگی هر فرد محسوب می‌شود زیرا سرآغاز تحولات و دگرگونی‌ های جسمی وروانی در اوست و « بلوغ » نقطه عطفی در گذر زندگی او از مرحله كودكی بهبزرگسالی است. دوره نوجوانی به گروه سنی 10 تا 19 سالگی اطلاق می ‌شود ودر اكثر كشورهای جهان به خصوص كشورهای در حال توسعه، بخش قابل توجهی ازجمعیت را نوجوانان تشكیل می‌ دهند. با توجه به این واقعیت كه نوجوانان،پدران و مادران فردا هستند پرداختن به مسائل بهداشتی‌ شان (به خصوص بهداشتروان آنان) نه فقط برای خود آنها بلكه برای خانواده‌ها، جامعه و نسل آیندهسودمند است و در برنامه توسعه هر كشوری می‌ بایست به مسائل آنها توجه خاصشود.

نوجوان می‌ خواهد از قید و بندهای دوران كودكی كه او را به خانواده‌اشمتصل كرده است، جدا شود ، لذا حس استقلال‌ طلبی خود را با مخالفت ، مقاومتكردن و لجبازی با والدین و مربیان نشان می ‌دهد . برای برخورد با اینرفتار نوجوان، بهتر است همیشه با او به لحنی صحبت كنید كه احساس نكندبرایش تصمیم ‌گیری می ‌كنید. آزادی را به تدریج و متناسب با سنی كه داردبه او عطا كنید و نظارت غیرمستقیم داشته باشید و اگر زمانی دریافتید كه ازاین آزادی، سوء استفاده كرده به او تذكر دهید و وی را متوجه اعمالش بكنید.بدانید كه حذف آزادی، برای یك مدت كوتاه می ‌تواند برایش آموزنده باشد.

آشنا شدن با پدیده‌های جدید در زندگی، ‌انسان را از بار هیجانی همراه آنپدیده كه غالباً اضطراب و آشفتگی است می رهاند، مطالعات روان شناختی نشانداده است كه تأثیر منفی عوامل استرس‌ زا كه همراه با آگاهی قبلی است بسیاركمتر از زمانی است كه عوامل استرس ‌زا ناگهان و بدون مقدمه به انسان واردمی‌ شوند. در زمینه برخورد با پدیده بلوغ جنسی و تغییرات جسمانی و روانیمتعاقب آن هر اندازه آگاهی نوجوانان ما بیشتر باشد نتایج مبحث این مرحلهاز زندگی در مسیر آینده نوجوان بیشتر است. آگاهی نداشتن و یا عدم آگاهیكامل و صحیح، نوجوانان را گیج و سردرگم می ‌كند و این حالات نتایج منفی وزیانباری به دنبال خواهد داشت. والدین و مربیان وظیفه دارند اطلاعات كافیدر خصوص تغییراتی كه در طول و به دنبال بلوغ جنسی در نوجوان اتفاق می‌افتد به تدریج و با استمرار ارائه كنند. عدم ارائه اطلاعات كافی و صحیح درمورد بلوغ باعث می ‌شود كه نوجوان از منابع دیگر كه معمولاً انحرافی است،اطلاعات كسب كند و این اطلاعات غلط می‌ تواند او را به انحراف كشاند.

والدین و مربیان از یك تا دو سال قبل از بلوغ كامل نوجوان می ‌بایستی اقدامات زیر را انجام دهند.

- او را آماده كنند كه به زودی و به تدریج تغییراتی را در جسم و روان خود احساس خواهد كرد.

- به طرق مختلف او را مطمئن كنند كه تغییرات ایجاد شده طبیعی است.

- از این كه این تغییرات در او شروع شده به او تبریك بگویند و خاطر نشان كنند كه دوره ی جدیدی در زندگی او آغاز شده است.

- به او یادآوری نمایند كه این تغییرات در جهت تكامل فردی و قدمی به سویاجتماعی شدن اوست به همین دلیل وظایف فردی و اجتماعی جدیدی برای او منظورشده است.

– خاطر نشان كنند كه این تغییرات قطعاً شروع می ‌شود اما زمان دقیق ومشخصی ندارد؛ بنابراین اگر دیرتر از دیگران هم شروع شود یك امر طبیعی است.

- به او بگویند كه تغییرات جسمانی همراه با تغییرات روانی خواهد بود. اینتغییرات روانی در سه بُعد هیجانی، خـُلقی و رفتاری اتفاق می‌ افتد. نكتهمهم در دوره بلوغ برقراری ارتباط صحیح با نوجوان است. كودك دلبند دیروزشما با تغییراتی كه در جسم و روانش روی می ‌دهد پا به دوران بزرگسالی می‌نهد. به دلیل این كه او می ‌خواهد هویت جدیدی را برای خودش به دست آورد،طبیعی است كه در برقراری رابطه با او مشكلاتی برای شما به وجود آید. برایاین كه روابط شما والدین و مربیان با فرزند یا دانش ‌آموز نوجوانتانصمیمانه ‌تر و گرمتر باشد، لازم است كه به نكات زیر توجه كنید:

پذیرش نوجوانان

گام اول برای ایجاد و تحكیم یك رابطه دوستانه و صمیمی با نوجوان این استكه او را با همه كمی‌ ها و كاستی‌هایش قبول داشته باشید. كاستی‌ هایرفتاری او را همچون نقاط قوت و توانایی‌هایش بپذیرید و او را به عنوانفردی كه دارای استقلال، سلیقه‌ های خاص و عقاید قابل ارائه است،‌ نگاهكنید. احساساتش را بپذیرید و اعتماد به نفس او را با كم اهمیت جلوه دادناشتباهات و تقدیر از كارهای پسندیده‌اش بالا ببرید.

نوجوانانتان را درك كنید

درك و برداشت شما از زندگی و مسائل آن متفاوت از برداشتی است كه نوجواندارد. او زندگی را به ساده ‌ترین وجه ممكن می ‌نگرد، به طوری كه عقایدشبرای شما پوچ و مسخره است. نسبت به عقایدش بی‌ اهمیت نباشید وی را موردتمسخر قرار ندهید. چرا كه این استهزاء به تداوم رابطه عاطفی با فرزندانلطمه می‌ زند.



ارتباط را دو طرفه كنید

در بسیاری از اوقات و به دلایل گوناگون ممكن است شما والدین و مربیان بهنوجوان بگویید كه چه بكند و چه نكند و از او توقع حرف‌ شنوی نیز داشتهباشید. این برخورد با نوجوان كه حاكی از ارتباط یك طرفه، معیوب و غیرقابلدوام است، منجر به سركشی و عصیان نوجوان در برابر دستورات شما می ‌شود وبه رابطه عاطفی و صمیمانه بین شما و او لطمه می ‌زند. در این مواقع بهتراست در برخورد با نوجوان، هر زمان كه سخنی را گفتید از او نیز سخنی بشنویدو نظر او را نسبت به وظایف محوله‌ اش جویا شوید.

از دادن پند و اندرز مستقیم خودداری كنید

نوجوانان از شنیدن نصیحت و اندرز مستقیم و این كه آنها را یك جا ارائهكنید و اشكالات رفتاری و گفتاری‌ شان را تذكر بدهید گریزان هستند.نوجوانان اعمال خود را بی ‌نقص می ‌دانند و تحمل شنیدن پند و اندرز ازجانب شما را ندارند. جهت اصلاح رفتار، آنها را به طور غیر مستقیم نسبت بهاعمال و رفتار نادرست‌شان آگاه كنید و خودتان الگویی برای آنها باشید تابا پیروی از رفتار و گفتار شما روش صحیح برخورد را فرا گیرند. آزادی عملبه نوجوانتان بدهید همانطور كه به كودك نوپا اجازه می ‌دهیم تا گاهی خودبه تنهایی راه رفتن را امتحان كند و دفعاتی هم به زمین بیافتد، باید بهنوجوان هم اجازه داد كه تا حدودی پیامدهای رفتارهایش را تجربه كند و طعمبرخی سختی ها را بچشد و برای زندگی مقاوم شود.

برای ارتباط با نوجوان وقت كافی بگذارید

نوجوانان نیازمند توجه هستند، آنها می‌ خواهند صحبت كنند. اعتراض كنند واز هیجانات و اتفاقاتی كه در مدرسه می ‌افتد یا از دوستانشان می‌ شنوند،حرف بزنند؛ هرچه زمان این ارتباط با شما به عنوان مادر، پدر و یا مربیبیشتر باشد خرسندی آنها بیشتر می شود و امكان ارتباط نادرست و غلط آنهاكمتر خواهد شد.

توجه به تأثیر مشكلات اجتماعی

مشكلات اجتماعی تأثیرات ناخوشایندی بر نوجوانان دارد. عدم مداخله شماوالدین و مربیان در بهبود شرایط اجتماعی، تأثیر تلاش‌هایتان را در خانه ومدرسه كمرنگ می ‌كند.

انرژی سرشار نوجوانان نیاز به تخلیه دارد

در این سنین نوجوان دارای انرژی فراوان جسمانی است؛ بخشی از این انرژی درغریزه جنسی نهفته است كه در شروع دوران نوجوانی به طریق مقبول اجتماعقابلیت ندارد. نوجوان مقادیر دیگری از انرژی جسمانی خود را به صورترفتارهای پرخاشگرانه مبارزه طلبی ، حادثه ‌جویی و... تخلیه می ‌كند. تشویقنوجوانان به انجام ورزش های مختلف، شركت در فعالیت های الگوسازی برای آنانو تحریك آنها بر همانند سازی با آن الگوها باعث می ‌شود تا آنها انرژی خودرا به طریق منطقی تخلیه كنند.

عدم ارائه اطلاعات كافی و صحیح در مورد بلوغ باعث می ‌شود كه نوجواناز منابع دیگر كه معمولاً انحرافی است، اطلاعات كسب كند و این اطلاعات غلطمی‌ تواند او را به انحراف كشاند.

وضعیت تحصیلی نوجوان را پیگیری كنید

در این سنین ممكن است فرزند شما نسبت به درس اظهار بی‌ علاقگی نماید و بهاموری مثل افراط در ورزش كردن، رسیدگی به سر و وضع خود و ... بپردازد. خودشما بهتر می دانید که پند ، اندرز، سرزنش و مقایسه با دیگران كارسازنیست.. لذا علت بی ‌توجهی او را نسبت به درس جستجو كنید و سعی در برطرفنمودن مشكل كنید.

آموزش مهارت در برقراری روابط اجتماعی

نوجوانان در دوره ی بحران بلوغ نسبت به تعلق داشتن خود در گروهكودكان و یا بزرگسالان سردرگم می‌ شوند و ممكن است كه در میان جمع خانوادهیا دوستان و آشنایان، رفتارهای بزرگتر از سن و یا گاهی كودكانه از خودبروز دهند و روابط اجتماعی پسندیده‌ ای برقرار نكنند. شما می توانید باشركت دادن فرزند نوجوانتان در جمع دوستان و آشنایان مهارت روابط اجتماعیاو را افزایش دهید؛ مثلاً با فرزند نوجوان خود به گردش های دو نفره برویدو در بسیاری از روابط اجتماعی نظیر آشنا شدن با دیگران، خرید كردن ازمغازه ، پیدا كردن نشانی یك مؤسسه و درخواست انجام كاری از یك اداره با ویتمرین عملی كنید.

استقلال طلبی نوجوان

نوجوان می‌ خواهد از قید و بندهای دوران كودكی كه او را به خانواده‌اشمتصل كرده است، جدا شود و الگوهای جدیدی را جایگزین آنان كند. از طرفی نیزشدیداً به خانواده وابسته است و می‌ خواهد كه توقعاتش را برآورده كنند.لذا حس استقلال‌ طلبی خود را با مخالفت ، مقاومت كردن و لجبازی با والدینو مربیان نشان می ‌دهد و این نیاز نوجوان برای شما مشكل‌ آفرین می ‌شود.برای برخورد با این رفتار نوجوان، بهتر است همیشه با او به لحنی صحبت كنیدكه احساس نكند برایش تصمیم ‌گیری می ‌كنید. آزادی را به تدریج و متناسب باسنی كه دارد به او عطا كنید و نظارت غیرمستقیم داشته باشید و اگر زمانیدریافتید كه از این آزادی، سوء استفاده كرده به او تذكر دهید و وی رامتوجه اعمالش بكنید. بدانید كه حذف آزادی، برای یك مدت كوتاه می ‌تواندبرایش آموزنده باشد.


تبیان
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 43 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
وجود خون در انزال موجب نگرانی شدید بیمار می شودکه بیشتر به علت ترس از ابتلای به سرطان است، با آنکه از نظر کلینیکی ارزشچندانی ندارد.در سنوات اخیر به خاطر استفاده بیشتر از کاندوم جهت جلوگیریاز ابتلا به ایدز به شیوع این بیماری پی برده شده است و نسبتا" بیماریشایعی است.
آمار دقیقی از میزان شیوع آن در دست نیست.در جوانها،میانسالها و افراد مسن دیده می شود، معمولا" میانسالها بیشتر و بعد جوانهاو افراد مسن دچار می شوند.ابتدا سنگ مجرای انزال را موجب آن می دانستندولی در بسیاری که سنگ مجرا داشته اند همواسپرمیا نداشتند.
علل همواسپرمیا:
درمقاله ای که در Clinical radiology بوسیله Griffiths در سال 1991 به چاپرسید، بیماریهای خارج پروستات مانند سنگ کلیه، مثانه، سیروز کبد وبیماریهای خونی را جزء علل آن ذکر کرده است ولی در بررسی و مقالات سالهایبعد این گروه از بیماریها از علل آن حذف شده اند و Richards علل آن را بهشرح زیر ذکر می کند:
سرطان پروستات، سنگ مجرای انزال، سنگ پروستات(اینخیلی شایع است واکثرا" بدون همواسپرمیا می باشد)، التهاب پروستات،التهابکیسه منی، تومورهای کیسه منی(خیلی نادر است)، افراط در نزدیکی و در فواصلکم، نداشتن نزدیکی به مدت طولانی، طولانی بودن مدت نزدیکی و تخلیه ناگهانیکیسه منی اتساع یافته.
باید توجه داشت که نیروی خروج انزال آنقدر زیاداست که آن را چند متر پرتاب می کند.این امر ناشی از انقباض شدیدی است کهموجب آن می شود که می تواند به عروق ظریف کیسه منی آسیب رسانده و باعثخونریزی شود.
اخیرا" علل دیگری منتشر شده که به شرح زیر است:
1-تومورهای بیضه(چون 5 تا 10 درصد انزال محصول بیضه است).
2-متاستاز ملانوما Adamantinoma خوش خیم یا بدخیم.
3-پولیپ مجرای ادرار.
4-بیوپسی پروستات.
5-تزریقات داخل پروستات.
6-عفونت پروستات و همچنین ابتلا به Schistosoma .
7-متاستاز به کیسه منی.
8-تومور کلیه.
9-سارکوم پروستات.
10-ترموتراپی برای درمان BPH .
11-ممانژیومای مجرای پروستات.
12-آمیلوئید کیسه منی.
کسانی که از نیوزیلند به آفریقا سفر کرده بودند،دو نفر آنها که مبتلا به Schistosoma شده بودند، اولین علامت آن همواسپرمیا بوده است.
رویهم رفته نیمی از کسانی که به همواسپرمیا مبتلا هستند عفونت علت آن است وچنانچه در بررسی ها و سونوگرافی ترانس رکتال علتی برای آن تشخیص داده نشدباید به بیمار اطمینان داد که بیماری اهمیتی ندارد.

منبع : گواشیر دات کام

دایرکتوری لینک های ایرانی - تبادل اتوماتیک لینک - افزایش بازدید

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 85 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

روح‌الله الموسوی‌ الخمینی در روزبیستم جمادی‌الثانی روز کوثر ولادت فاطمه زهرا (س) 1321ق/ 1281ش،در خانواده‌ای از اهل علم و مبارزه و تقوا و هجرت دیده به جهان گشود.

ودر پنج ماهگی، پدرش آقا مصطفی به جرم حمایت از مظلومین به دست اشرار محلی به شهادترسید. روح‌الله در آغوش مادری مهربان (بانو هاجر) و سرپرستی عمه‌ای دلسوز (صاحبهخانم) و دایه‌ای پرهیزگار (ننه خاور) پرورش یافت و همزمان آموزش‌های اولیهسوارکاری و تفنگداری و تیراندازی را طی کرد

دوره اول (از 1281-1300ش)

دوران کودکی و نوجوانی روح‌اللههمزمان با بحرانهای سیاسی و اجتماعی ایران سپری شد. وی از همان ابتدای زندگی، با دردو رنج مردم و مشکلات جامعه آشنا بود و تأثر خود را با ترسیم خطوطی به صورت نقاشیبروز می داد، و همراه خانواده و اطرافیان در سنگر دفاع ساخته و پرداخته و در کورانحوادث و مسائل به مجاهدی تمام عیار تبدیل می شد. برخی از حوادث متأثرکننده ایندوران مثل بمب‌باران مجلس در نقاشی ها و مشق های خوشنویسی دوران کودکی و نوجوانیاو منعکس شده و در دسترس است. از جمله قطعه شعری است در دفترچه یادداشت دوراننوجوانی (9-10 سالگی) با عنوان: غیرت اسلام کو جنبش ملی کجاست خطاب به ملت ایران:

هان ای ایرانیان، ایران اندر بلاست
مملکت داریوش دستخوش نیکولاست

می‌توان از آن نوشته به عنوان اولینبیانیه سیاسی دوران نوجوانی روح‌الله یاد کرد، و دغدغه ذهنی او را راجع به مسائلمملکتی فهمید. تمایلات روح‌الله نسبت به قهرمانان ومبارزان تا حدی است که در نهضت جنگل، وی با سخنرانی و سرودن شعر در وصف میرزا، اقدام به جمع‌آوری کمکهایمردمی برای حمایت از نهضت جنگل نموده و بالاخره مصمم می‌شود که خود شخصاً به نهضتجنگل بپیوندد. و در فرصتی به جنگل سفر می‌کند و پایگاه میرزا را از نزدیک می‌بیند.

  • تحصیلات روح‌الله

روح‌الله با بهره‌وری از استعداد فوق‌العاده،رشته‌های مختلف علوم را به سرعت طی کرد. علاوه بر فقه و اصول و فلسفه، عرفان رانیز در عالیترین سطح نزد اساتید برجسته آن زمان در خمین، اراک و قم طی کرد و درمدت 6 سال جهش فوق‌العاده ای داشت حتی اسفار را پشت سر گذاشت و از فضلا و شخصیتهایبرجسته حوزهعلمیه قم به شمار می‌آمد.

  • اولین خطابه رسمی روح‌الله

روح‌الله ضمن تحصیل در اراک در ایام19 سالگی در مراسم بزرگداشترکن اعظم مشروطه مجتهد طباطبائی اولین خطابه خودرا قرائت کرد و تحسین حاضرین را برانگیخت. این خطابه در واقع بیانیۀ سیاسی بود کهبه جهت قدردانی از زحمات و خدمات علمدار مشروطیت از جانب حوزه علمیه اراک از زبانیک طلبه جوان قرائت می‌شد.

از قول روح‌الله نقل شده...پیشنهاد شد منبر بروم، استقبال کردم آن شب کم خوابیدم، نه از ترس مواجه شدن بامردم، بلکه به خود فکر می‌کردم فردا باید روی منبری بنشینم که متعلق به رسول‌الله است. از خدا خواستم مدد کند که از اولین تا آخرین منبری که خواهم رفت،هرگز سخنی نگویم که جمله‌ای از آن را باور نداشته باشم... و این خواستن عهدیبود با خدا بستم، اولین منبرم طولانی شد، اما کسی را خسته نکرد ... و عده ای احسنتگفتند، وقتی به دل مراجعه کردم از احسنت گویی‌ها خوشم آمده بود، به همین خاطر دعوتدوم و سوم را رد کردم و چهار سال هرگز به هیچ منبری پا نگذاردم.

دوره دوم زندگی روح‌الله(از 1300ش-1320)

این دوره از زندگی روح‌الله با هجرتبه قم آغاز شده است، با سیاست های دین‌زدایی رضاخان و تا 1320 ادامه دارد، در ایندوره روح‌الله مشغول تحصیل و تدریس و تألیف کتاب و آشنایی با علمای برجسته مبارزیهمچون حاج آقا نورالله اصفهانی و مدرس و برخی دیگر می باشد. در این دوره اختناقرضاخانی؛ هدف علما حفظ حوزه قم بود. اهمیت آن در آن زمان کمتر از تأسیس حکومتاسلامی در سال 57 نبود.

دوره سوم ( از1320-1340)

این دوره از زندگی امام با 40 سالگیآغاز می‌شود و مصادف است با دو حادثه مهم، یعنی بروز جنگ جهانی دوم و اشغال ایران، خروج رضاخان از ایرانو آغاز سلطنت محمدرضا. بنابر اعتقاد امام این زمان فرصت مناسبی برای قیام اصلاحیبود. با همه کوشش ها و اقدامات روح‌الله قیام مورد نظر صورت نگرفت. امام در ایندوره عالمی است کامل و جامع الشرایط، رهبری است هوشیار با پشتوانه دانش و بینشسیاسی با کوله‌باری از تجربه دوران 20 ساله رضاخانی، که شناخت کاملی از اوضاعایران و جهان دارد، لذا با صدور بیانیه‌ای در 11 جمادی‌الثانی 1363ق/1323ش زمانمناسب قیام را یادآوری می‌کند: امروز، روزی است که نسیم روحانی وزیدن گرفته و برایقیام اصلاحی بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید ومراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه‌گرد و شهوتران بر شما چیره و تمامآیین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند.

دوره چهارم زندگیامام (از 1340-1368)

این دوره همزمان با دو حادثه ناگوارآغاز می‌شود یکی رحلت آیت‌اللهبروجردی (10 فروردین 1340) که ضایعه‌ای برای جهاناسلام و در عین حال رفع موانع برای دشمنان ایران و اسلام بود. دیگری رحلت آیت‌اللهکاشانی قهرمان مبازره با استعمار انگلیس که روزگاری نامشلرزه بر اندام دشمنان ایران و اسلام می‌انداخت. همزمان با تسلط امریکا بر امور مملکت، فشار بر رژیم برای اجرای اصلاحات آمریکایی افزایش یافت ودر قالب اصلاحات ارضی و لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی با چشم‌اندازی ظاهراً مردمفریب رخ نمود ولی در باطن از اتحاد شومی خبر می داد و تسلط آمریکا و اسرائیل وعوامل آنها را بر کلیه شئون مملکت فراهم می‌کرد.

در این زمان امام در برابر اصلاحاتآمریکایی به شدت ایستاد و رژیم شاه به تلافی، در دوم فروردین 1342 که مصادف بود باشهادت امامجعفر صادق (ع) به مدرسه فیضیه یورش برد. در این حادثه تعدادی شهید ومجروح شدند. امام در پیامی به مناسبت چهلم فاجعه فیضیه دست به افشاگری زد : منمصمم هستم که از پای ننشینم تا دستگاه فاسد را به جای خود بنشانم. امام نطق تاریخیخود را در 13 خرداد 1342 در مدرسه فیضیه ایراد کرد و شاه فرمانخاموش کردن فریاد امام را صادر کرد. در شامگاه 14 خرداد امام دستگیر و به زندانقصر منتقل شد. صبح 15 خردادخبر دستگیریامام به تهران و سایر شهرها رسید و مردم به خیابانها ریخته با شعار یا مرگ یا خمینیبه سوی کاخ شاه به حرکت درآمدند و قیام با شدت سرکوب شد و به خون نشست.

قیام (15 خرداد42) علی‌الظاهر با تبعید رهبر انقلاب به ترکیهو سپس عراقاز جوشش وجنبش افتاد. واقعه مرموز شهادت آقا مصطفی فرزند امام در 56روح تازه ای به جنبش دمید. چاپ مقاله‌ای توهین‌آمیز به امام و روحانیت در 17 دیماه 1356 در روزنامه اطلاعات اعتراض شدید جامعه مذهبی را برانگیخت و قیام 19 دیماه 1356 را به دنبال داشت.

مراسم چهلم شهدای 19 دی قم به صورتپیامی در تبریز و اصفهان و یزد و شیراز و شهرهای دیگر ادامه یافت و به کشتار فاجعه17 شهریور 57 منجر شد همچنینفرار شاه و ورود امام را به وطن نوید داد. مردم در پی استقبال بی سابقه خود دربهشت زهرا سخنرانی تاریخی امام خود را شنیدند و حکم سرنوشت‌ساز ایشان را در لغوحکومت نظامی در 21 بهمن 57 با جان دل گردن نهادند و در پیشگیری از حملات نیروهایرژیم با، مناطق حساس را سنگربندی و در مدت 24 ساعت مبارزه بی‌امان، طرحهایکودتاچیان را نقش بر آب و هرگونه فرصت را از آنها سلب کردند. و بالاخره پیروزیقیام 15 خرداد در شب 22 بهمن 57به گوش رسید.[آشنایی با دهه فجر انقلاب اسلامی]

از صبحدم 22 بهمن تا 13 خرداد1368(رحلت امام) حوادث سنگین بیشماری با محدودیت و نقش خصمانه آمریکا و حمایت همهجانبه دول غربی با کمک گروهها و احزاب متعدد چپ و راست در ایران در مقابله باانقلاب اسلامی بروز کرد. این حوادث آن قدر گسترده بود که در این مختصر نمی‌گنجد،فقط در یک جمله می‌توان گفت هر کدام از آن حوادث به تنهایی می‌توانست مسیر انقلابرا منحرف کند و به شکست بکشاند، اما الطاف الهی و هوشمندی امام و وفاداری و آگاهیملت ایران، تمام توطئه‌ها را خنثی کرد به گونه‌ای که ملت ایران، در سال 1368 درحالی که با پیکر مطهر امام خویش پس از 11 سال تحمل سختی‌ها و مشکلات وداع می‌کرد،جمعیت چندین برابر بیشتر از لحظه ورود بود.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 54 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

تشكیل بانك به شكل جدید نخستین بار در سال 1258 هجریشمسی(1296 ه‍ - ق ) ده سال قبل از بوجود آمدن بانك شاهی ازسوی حاج محمد حسن امین دارالضرب یكی از صرافان بزرگ تهران بهناصرالدین شاهقاجار پیشنهاد شد . متاسفانه این پیشنهاد با دخالتهای بیگانگان و عوامل آنان جامه عملنپوشید و بجای آن بانك شاهی در ایران مستقر گردید.

پس از استقرار مشروطیت هنگامی كهدولت از مجلس شورای ملی اجازه استقراض خارجی خواست، احساسات ملی كه از وامهایگذشته و رفتار بانكهای بیگانه جریحه دار شده بود به هیجان آمد و نمایندگان مردم بهمنظور قطع نفوذ سیاسی و اقتصادی بانكهای مذكور و در ترمیم وضع مالی خزانه ضمنمخالفت با استقراض خارجی تاسیس بانك ملی را خواستار شدند، و جمعی از بازرگانان وصرافان متعهد مشاركت در این بانك شدند و در آذرماه 1285 با اعلانیكه مبیناحساسات عمومی و علاقه مردم به تاسیس یك بانك اعتباری ملی در ایران بود، انتشاریافت .
در روز 23 آبان 1285 میرزا ابوالقاسم ناصرالملك وزیر مالیهوقت مظفرالدین شاه در مجلس شورای ملی حاضر شد و از اوضاع نابسامان مالی كشورخبرداد و پیشنهاد داد كه دولت برای رفع این مشكل مبلغی از كشورهای اروپایی وامدریافت كند كه با مخالفت شدید نمایندگان مواجه شد . نمایندگان پس از شور و پیگیریدر روز 9 آذر ماه همان سال با تأسیس بانكی كه بتواند برای كشور سود داشته و باسپرده های مردم به نفع كشور و مردم كاركند موافقت كردند. خبر تشكیل بانك ملی باسرمایه 15 میلیون ( 30 كرور) قابل افزایش به 50 میلیون تومان با وجد و شعف عمومملت روبرو شد.

از طرفی دیگر تغییرات ناگهانی در اوضاع سیاسی و انعقادقرارداد 1907 میلادی بین دولتهای روسیه و انگلیس و تقسیم ایران و نیز آغاز جنگجهانی اول و ورود نیروهای اشغالگر به ایران تمام كوششها و تلاشهای تشكیل بانك ملیرا نقش بر آب كرد و این آرزوی بزرگ مردم سالها به تعویق افتاد.

پس از پایان جنگ جهانی اول و خروج اشغالگران از ایران ،سرانجام قانون تاسیس بانك ملی ایران در جلسه مورخ 14 اردیبهشت 1306 به تصویب مجلسرسید و اساسنامه بانك در 14 تیر ماه 1307 مورد تصویب كمیسیون مالیه مجلس قرار گرفتو در روز سه شنبه20 شهریور 1307 بانك ملی ایران در تهران رسماً كار خود را آغازكرد.

اولین مدیر عامل بانك ملی دكتر كورت لنیدن بلات و معاون اوفوگل به همراه 70 كارشناس از كشور آلمان به ایران آمدند.

بر حسب اساسنامه بانك ، بانك ملی ایران بصورت یك شركت سهامیدارای شخصیت حقوقی شناخته شد و تابع قوانین تجاری تلقی گردید .

سرمایه اولیه بانك 20 میلیون ریال بود كه فقط 8 میلیون آنپرداخت شد و در سال 1314 سرمایه بانك به 300 میلیون ریال و در سال 1331 به دومیلیارد ریالافزایش یافت كه تمام آن پرداخت شده است.

با توجه به اینكه در آن تاریخ متخصصین بانكی در ایران وجودنداشت بموجب قانونی اجازه استخدام اتباع سویسی یا آلمانی بمنظور اداره بانك دادهشد. تعداد كاركنان بانك در روز افتتاح اعم از ایرانی و آلمانی از 27 نفر تجاوزنمی‏كرد در حال حاضر تعداد كاركنان بانك ملی ایران بالغ بر 45 هزار نفر است .

در ابتدای تاسیس بانك علاوه بر شعبه مركزی دو شعبه در بازارتهران و بندربوشهر كه مهمترین بندر بازرگانی آنروز ایران بود تاسیس گردید .

نخستین نمایندگی بانك در خارج از كشور در سال 1327 درهامبورگ تاسیس شد .

تاسیس بانك كارگشایی: در سال 1305 بنگاهی بنام موسسه رهنیدولتی ایران، از محل وجوه صندوق بازنشستگی كاركنان دولت برای رفع حوائج مردم بوجودآمد كه تا سال 1307 تحت نظر وزارت دارایی اداره می گردید پس از تاسیس بانك ملی بهاین بانك واگذار و در سال 1318 این موسسه بنام بانك كارگشایی مرسوم و یكی ازسازمانهای تابعه بانك ملی محسوب شد.

در تاریخ 22 اسفند ماه 1310 حق نشر اسكناس از تصویب مجلس شورای ملیگذشت و رسماً به مدت 10 سال بانك ملی ایران اعطا شد كه به خودی خود قابل تمدید بودو در فروردین ماه 1311 نخستین اسكناس بانك ملی ایران انتشار یافت .

صندوق پس انداز :در سال 1318 بموجب قانونی بمنظور تشویق و ترغیب مردم به پسانداز، صندوق پس‌انداز بانك ملی ایران تاسیس شد كه پس از استقرار نظام بانكداریاسلامی بصورت قرض الحسنه پس‌انداز، یكی از واحدهای فعال بانك به شمار می رود .

نخستین مجله اقتصادی كشور در سال 1313 انتشار یافت كه اولیننشریه آماری، اقتصادی و مالی در ایران بود كه به تهیه شاخص قیمتها، شاخص عمدهفروشی و تحول وقایع اقتصادی مبادرت و توانست گام موثری برای تهیه زمینــــــــهمطالعــــــــات اقتصادی در كشــــــور را فراهم آورد این نشریه به همت دكتر لوتسگیلهامر DR. Lutz Glelhammer اولین رئیس اداره بررسیهای اقتصادی و احصائیه(آمار) بانك منتشر شد .

بانك كشاورزی تفكیك بانك فلاحتی از بانك : در قانون اجازهتأسیس بانك مقرر شده بود چنانچه دامنه معاملات شعبه فلاحتی بانك، توسعه یابد بهبانك مستقلی تبدیل گردد. در تاریخ 25 تیر ماه 1312 شعبه فلاحتی بانك ملی ایرانتفكیك و به بانك مستقلی نام بانك كشاورزی تبدیل شد .

بانك مركزی : تا قبل از سال 1338 بانك ملی ایران وظایف بانكمركزی مانند حق انحصاری انتشار اسكناس و تنظیم جریان پول كشور را بعهده داشت درسال 1338 لایحه اساسنامه بانكی و پولی ایران به تصویب مجلس رسید و از هجدهم مرداد1339 وظایف بانك مركزی از بانك ملی منتزع و با سرمایه 6/3 میلیارد ریال فعالیت خودرا آغاز نمود.


آرزوی مردم ایران و علاقه آنها برای تاسیس بانك ملی رهاییاز سلطه اقتصادی و سیاسی بیگانگان و جلوگیری از تسلط آنها بر منابع حیاتی و ذخائركشور بود، بانك ملی و دیگر بانكهائی كه پس از آن آغاز فعالیت نموده‏ اند ،توانستند خدمات مفید و ارزنده‏ای مانند جمع آوری سپرده‏های مردم، حل مشكل نگهداریوجوه نقد و طلا و نقره، نگهداری حساب خزانه دولت،‌اعطای تسهیلات اعتباری جهت راه‌اندازیكارخانجات و موسسات بزرگ تولیدی و زیربنائی ، احداث واحدهای صنعتی- كشاورزی ، تسهیل درروابط تجاری داخلی و خارجی را ارائه نمایند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حاكمیت جمهوریاسلامی،‌تغییر سیستم بانكداری و حذف ربا و ایجاد بانك بر مبنای تعالیم و احكاماسلامی مورد توجه قرار گرفت كه پس از تصویب لایحه قانونی عملیات بانكی بدون ربا درسال 1362 و ابلاغ آن به بانكها، دستورالعملها و آئین نامه های اجرایی تهیه و از اولفروردین ماه 1363 این قانون در بانك ملی ایران مورد اجرا گذاشته شد .

اكنون 82 سال است كه از تأسیس پرافتخار بانك ملیایران می‏گذرد . در حال حاضر بیش از 3200 شعبه فعال در داخل و 16 شعبه فعال درخارج كشور مشغول بكارند كه باعث شده این بانك یكی از قوی‏ترین مؤسسات مالی چه درایران حتی در دنیا باشد.

بانك ملی ایران بمنظور اجرای هر چه صحیح تر قوانین كه بادوصفت بارز و مهم آن وجه تمایز سیستم بانكداری اسلامی و نظام بانكداری درجهان امروز است تعیین حذف ربا از سیستم بانكی و نظام اقتصادی كشور و استفاده ازسرمایه های بانك و سپرده های مردم بمنظور رشد اقتصادی برای محرومین و ایجاد عدالتو قسط در جامعه با تلاش كاركنانمعتمد و متخصص خود توانسته است گامهای موثر ومفیدی را بردارد
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 66 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

میخوام نوشتن یه ویروسساده ولی خطرناکو بهتون یاد بدم.

اینویروس چیز سختی نیست ولی خیلی خطرناکه.

اول از همه روی دسکتاپ رایت کلیک کنید بعدشNewShortCutبسازید.

یه صفحه باز میشه در اون بنویسید: Format C:/Autotest

سپس Nextرا زده و در صفحه جدید که باز میشه یه اسم واسه ویروستون انتخاب کنید.

سپس Nextرازده ویه آیکون با سلیقه خودتون برای اون انتخاب کرده وFinish کنید.

خب دیگه کارمون تمومه حالا اگه اجراش کنین بیچارهمیشین.

اگه خواستین بفهمین چی میشه به جایFormat C:/autotestبنویسیدFormat a:/autotest و یه فلاپی که حاویاطلاعات هستش درFlopyDriveخودقرار دهید بعد اجراش کنید بعد برین سراغ فلاپیتون ببینید چی شده.میبینید فلاپی پاکشده ودیگه نه میشه اطلاعات روش ریختونه میشه فرمتش کرد.

منبع:bamzi.net

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 73 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

بسمالله الرحمن الرحیم

السلامعلی الحسین وعلی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

مثلی لایبایع مثله

1-ماه محرم الحرام یکی از ماههای عجیب و غریب سالقمری است که عزاداران حسینی و صاحب دلان معارف والایی از ان صید می کنند.

در این ماه که خاندان اهل البیت پیامبر اکرم بهمذبح و مقتل کربلا کشانده شد و سبط پیامبر با طرزفجیع ی به شهادت رسید میتوان آن را ماه غم و اندوه نامید .لذا قبل از ورود به مباحث لازم می نماید کهابتدایا از ولادت و بیوگرافی شهید این ماه سخن رانده شود.

امام حسین (ع)که سید شباب اهل الجنه است در سومشعبان سال چهارم هجری متولد شد هر چند که پنجم شعبان و آخر ماه ربیع الاول وسیزدهم رمضان نیزجزء ایام میلاد آن حضرت که مورد اختلاف است لیکن روز سوم شعبانگویا سندیت و قطعیت زیادی یافته ومورد تصویب تقویم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

در مورد حوادثی که در هنگام ولادت امام حسین(ع)رخ داده است همگی حکایتگر شرافت و جلالت شخصیت آن بزرگوار است و نشانه ی قرب وکرامت امام حسین (ع) عند الله و نزد ملایکه مقرب الهی است .

منقول است که جبرییل به همراه گروه بیشماری ازملایکه ماموریت یافتند که از طرف خداوند تبریک و تهنیت و سلام خداوندرا به پیامبرابلاغ کنند در بین راه جبرییل به جزیره ی رسیدند که جایگاه یکی از فرشتگانی بود بهنام فطرس که به سبب کندی در اعمال خویش مطرود درگاه خداوند واقع شده بود ملک فطرسنیز با جبرییل و ملایکه دیگر وارد خانه پیامبر شدند و فطرس سرگذشت خویش را برایپیامبر باز گو نمودپیامبر فرمودند که ای فطرس پروبال خود را به مولود امام حسین(ع)بمالد تا خداوند از خطا و اشتباهت در گذرد و مورد پذیرش آستان الهی قرار گرفت وبه درگاه الهی مجددا بار یافت .

2-ماه محرم الحرام را برای عارفان و سالکان ماهویژه ی است جهت تصفیه و تهذیب جان و روان تا درجات و مراحل سلوک الی الله را سپریکند .یکی از این اعمال ویژه در ماه محرم کم خوری و کمنوشنی و کم خوابی و کم گویی است علی الخصوص در تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم فقط نان خالی بخورد و در این روز عاشورااز خوردن و آشامیدن و دیدار با برادران دینی کم کند و تنها و تنها در خانه ی خوددر خلوت خاصی به غم و اندوه بپردازد و از اعمال مبارک و مثمر دیگری در این ماهمحرم قرائت زیارت عاشورا در دهه ی اول است که هرروز با قرائت زیارت عاشورا امام حسین (ع)را زیارت کند.

3-بهتراین است که توجه خاص به تهذیب نفوس پرداختهو با توسل به خاندان نبی اکرم به ویژه امام حسین(ع)توفیق طهارت درونی و نورانیت دلو روح را دریابد و حتی اولی است که اعمال عزاداری خود با اخلاص و حضور قلب اتیانکند و ازورود ریاءو شرک خفی به درون روح و روان جلوگیری کندازیرا که اعمال عبادیریایی هر چند که فراوان باشند هیچ ارزش و بهایی ندارد .لذا بجاست که مراقبت شدیداز دل کند و آنرا حرم امن الهی قرار دهد.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 79 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

گزارشی از تاریخچه یامنشاء نشانه های رایانه ای اخیرا منتشر شده است. نشانه هایی که روزانه هزاران باراز آنها استفاده می کنیم اما شاید نگاه یا ذهنمان تنها چند صدم ثانیه درگیر فکرکردن به آنها شود. نشانه های مختلفی که بهمنظور دادن دستورهای متفاوت به رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرند را امروزه میتوان در هر جا، بر روی لباسها، در داخل خودروهای اتوماتیک و بسیاری از ابزارها وکاربردهای دیگر مشاهده کرد.

نشانه انرژی

در زمان جنگ جهانی دوممهندسان از سیستمی دوتایی برای برچسب زدن به کلیدهای خاموش و روشن انرژی دستگاههای مختلف استفاده می کردند: یک 1 به معنی روشن و یک 0 به معنی خاموش.

در سال 1973 کمیسیون بینالمللی الکتروتکنیک نشانه ای به گونه ای ترکیبی به شکل یک دایره شکسته با خطی درمیان شکستگی را به عنوان نشانه حالت آماده باش انرژی یا Standby انتخاب کرد که تا کنوننیز این نشانه به همان معنی پابرجا باقی مانده است. اما موسسه مهندسان الکتریکی والکترونیکی با اعلام مبهم بودن مفهوم این نشانه، مفهوم آن را به مفهوم ساده انرژیتغییر دادند.

بلوتوث
حتما داستان پادشاه دانمارکی ها را در قرن دهم میلادی شنیده اید. "هارالدبلاتند" به پادشاه دندان آبی شهرت داشت. وی علاقه فراوانی به میوه جنگلی"تمشک آبی" یا بلوبری داشت و تعدادی از دندانهایش برای همیشه آبی رنگشدند. آنچه شاید ندانید این است که نشانه بلوتوث یا "دندان آبی" در واقعترکیبی از دو حرف اول نام این پادشاه است. اولین نشانه بلوتوث از شکلی دندان مانندنیز برخوردار بود اما فعل و انفعالات نشانه ای اینجا پایان نگرفت. به دلیل اینکه"بلاتند" در متحد کردن اقوام متفرقی که اکنون در نروژ، سوئد و دانمارکساکن هستند نقشی کلیدی به عهده داشته است، فناوری بلوتوث به گونه ای طراحی شده تاهمکاری میان صنایعی از قبیل رایانه، تلفن همراه و اتوموبیل سازی را فراهم آورد.

USB
نماد تصویری
USB مشابه عصای سه شاخه نپتون، خدای دریاها در افسانههای یونانی، طراحی شده است. طراحان نشانه USB به جای استفاده از یکمثلث در بالای هر یک از شاخه های این نشانه تصمیم گرفتند از یک مثلث، یک مربع و یکدایره استفاده کنند. این طرح با هدف نمایش دادن دستگاه های جانبی متعددی که میتوانند با استفاده از این فناوری به رایانه وصل شوند، اجرا شده است.

پخش
با وجود اینکه کلیدهای پخش/مکث از ساکنان بومی صفحه کلید رایانه ها نیستند، درنهایت جای خود را در میان کلیدهای صفحه کلید رایانه ها، پخش کننده های چند رسانهای و بسیاریدیگر از ابزارهایی که توانایی پخش فایلهای ویدیویی یا صوتی رادارند، باز کرد. متاسفانه تا کنون منشاء خاصی برای توضیح مثلثی که برای پخش و دوخط موازی که برای مکث در نظر گرفته شده یافته نشده است. این نشانه ها اولین بار دردهه 1960 بر روی کاستهای قرقره ای نمایان شدند. در برخی کلیدها این نشانه ها بهصورت ترکیبی برای نمایش دادن کاربرد بازبینی فیلم یا جلو بردن سریع فیلم مورداستفاده قرار می گیرند. جهت این مثلث بر روی فیلمهای ویدئویی مسیر گردش کاست رانمایش می داد.

مکث pause

از زمانی که این نشانه دیده شده و مورد استفاده قرار گرفته بسیاری اعلامکرده اند این نشانه یادآور نمادی از اتصالی باز بر روی یک مدار الکترویکی است.برخی از آن به عنوان نشانه توقفی یاد می کنند که توده ای از میان آن خالی شده است.با این حال منشاء کلاسیکتری نیز برای توضیح این نشانه وجود دارد: در نت نویسی هایموسیقی، این نشانه به معنی سکوت نمایش دهنده یک وقفه یا انتظار است.

خواب
حالت انتظار یا
Standby رایانه افراد را گیج می کرد و از این رو تصمیم بهتغییر نام آن گرفته شد و به منظور تشبیه آن به حالت خواب در انسان که طی آن مغزانسان نه روشن است و نه خاموش، نام خواب برای این کلید در نظر گرفته شد و نشانه آننیز هلال باریک ماه انتخاب شد.

@
تنها نشانه این لیست که در مجموعه موزههنرهایمدرن رتبه ای به خود اختصاص داده است نشانه @ است که به احتمال زیاددر واژه های مرتبط با شبکه و اینترنت ریشه دارد. این نشانه از نامهای متعددیبرخوردار است از جمله حلزون در کشورهای ایتالیا و فرانسه، موش در چین و دم میمون درآلمان. در سال 1971 "ریموند تاملینسون" برنامه نویس شرکتی به نام"برنک و نیومن" تصمیم به قرار دادن نشانه ای میان آدرسهای شبکه گرفت تاکاربران را از ترمینالها جدا کند. پیش از این نیز در سال 1885 نشانه @ به مفهوم"در مقیاس" بر روی برخی از صفحه کلیدها مورد استفاده قرار می گرفت. حتیبرخی معتقدند این نشانه در قرن ششم میلادی نیز وجود داشته و به عنوان نشانه ایبرای سالهای پس از مرگ مسیح مورد استفاده قرار می گرفته است

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 66 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

سده‌ی دهم هجری(شانزدهم میلادی) با حادثه‌ی بزرگی در ایران همراه بود.در سال 907ق/ 1502م اسماعیل صفوی از خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی، پس از 12 سالتلاش و از میان بردن 50 حاکمیت محلی، سرانجام در تبریز تاجگذاری کرد. او با محورقرار دادن مذهب تشیع، حکومتی یکپارچه و متمرکز ایجاد کرد.

شاه اسماعیل به دو نکته‌ی اساسی توجه داشت: یکیمذهب تشیع و دیگری زبان ترکی. اولی پایه و اساس قدرت گیری خاندان صفویه بود و دومیعامل بسیج هواداران صفویه. در سپاهی که شاه اسماعیل برای اجرای اهدافش گردآوردهبود، قبایل ترکی چون شاملو، استاجلو، تکه للو، روملو، افشار، ذوالقدر، قاجار وارساق شرکت داشتند. این قبایل در زمان شیخ حیدر پدر شاه اسماعیل، با نام قزلباشانمعروف شدند. شیخ حیدر به هوادارانش دستور داده بود که کلاه سرخ رنگی دوازده تَرکبه نشانه‌ی 12 امام بر سر بگذارند.

قزلباشان هسته‌ی اصلی سپاه شاه اسماعیل را تشکیلمی‌دادند. عامل ارتباط معنوی و ظاهری شاه اسماعیل با مریدانش نیز زبان ترکی بود.با به قدرت رسیدن شاه اسماعیل، زبان ترکی نیرویی دوباره گرفت. شاه اسماعیل خود بهترکی شعر می‌سرود و ختایی تخلص می‌کرد. قسمت مهم اشعار او در عشق امام علی(ع) وامامان شیعه است. در زمان شاه اسماعیل، قالب قوشما(دو بیتی 11 هجایی) به وسیله‌یشاه اسماعیل و شعرای معاصر پایه گذاری و توسعه یافته بود. قوشما از وزن‌های هجاییمعمول در میان اقوام ترک بوده است. هر قوشما 2 تا 5 بند بود. نمونه‌ای از قوشما:

هرکیم شیخ صفوی‌نین امرینی توتماز یورلور بویولدامنزله چاتماز

غیر ملت اونا اعتبار ائتمز جمله عبادتین باشی دیرتوحید

اشعار عاشقانه نیز با اوزان هجایی مانند قوشما،گرایلی(دو بیتی 8 هجایی) و بایاتی(دو بیتی 7 هجایی) در همین زمان پدید آمد. شاهاسماعیل خود غزل سرایی زبده بود. او از شاعران برجسته‌ی ترکی آذربایجانی است. نامه‌هاییکه شاه اسماعیل برای پادشاهان عثمانی همچون سلطان مراد و سلطان سلیم می‌نوشت، بهزبان ترکی بودند.

زمانی که شاه اسماعیل تبریز را از سلطان مراد آغقویونلو گرفت و عَلَم شیعه‌گری برافراشت، ادیبان پارسی زبان دربار آغ قویونلو کهعده‌ای از آنان سنّی متعصب بودند، به عثمانی رفتند. بدین ترتیب ادب ترکی از ادبپارسی پیشی گرفت. این ادیبان همچنان به کار ترویج زبان پارسی در عثمانی ادامهدادند. سلاطین عثمانی نامه‌های خود را برای شاه اسماعیل به فارسی می‌نگاشتند. اغلبشاعران آذربایجان در دربار صفوی گردآمده بودند. حبیبی شاعر معروف متولد برگشاد،ملک الشعرای دربار بود و شعری به فارسی از او در دست نیست. در دربار شاعران دیگریچون محمد امین سلطان ترکمان و برادرش محمد مؤمن بیگ به پارسی و ترکی شعر می‌سرودند.مولانا کلبعلی راغب تبریزی(مرگ 1002ق)، عقیقی شروانی و قاضی اعرجی مراغی از شاعراناین دوره هستند که هم به پارسی و هم به ترکی شعر گفته‌اند. صادق بیگ افشار تبریزیمتخلص به صادقی، در نظم و نثر فارسی و ترکی جغتایی دست داشته است. دیوان غزلیاتترکی و منشأت ترکی دارد. معروفترین اثر او تذکره‌ی مجمع الخواص در شرح احوالشاعران معاصر اوست که به زبان ترکی جغتایی نوشته و آقای عبدالرسول خیامپور استاددانشگاه تبریز آن را به فارسی ترجمه کرده است.

علاوه بر آثار مکتوب، داستان‌های ترکی توسط عاشیق‌هایا همان نوازندگان و خوانندگان دوره گرد در آذربایجان پدید آمدند. اینان دنباله رواوزان‌های قدیمی بودند و وجود آن‌ها نشان‌گر عمق سیطره‌ی زبان ترکی به ویژه درروستاها و شهرهای کوچک است. از این داستان‌ها می‌توان به کوراوغلو، اصلی و کرم،قنبر و آرزو، شاه اسماعیل، عاشیق غریب و صنم و عاشیق عباس توفارقانلی اشاره کرد.

حقیری یکی از نمایندگان برجسته‌ی شعر ترکیآذربایجان در سده‌ی دهم است. وی چه در اشعار دیوان ترکی خود و چه در مثنوی لیلی ومجنون که آن را به ترکی نوشته، از شاعرانی چون جامی و هاتفی بسیار تأثیر پذیرفتهاست. در لیلی و مجنون او، تأثیر جامی افزون‌تر است. فردی اردبیلی از شاعران مکتبوقوع که دیوان او به فارسی و ترکی در موزه‌ی بریتانیا موجود است.

بی‌تردید فضولی ستاره‌ی درخشان آسمان ادبیاتآذربایجان و بزرگترین شاعر ترکی آذربایجانی در سده‌ی دهم است. محمد بن سلیمانبغدادی متخلص به فضولی(1556-1489م) بر دیگر شاعران برتری دارد. ادبیات ترکی بافضولی به اوج خود رسید. قبل از فضولی ادبیات ترکی آذربایجانی شکل‌هایی چون مثنوی وغزل را آزموده بود. فضولی خود استاد غزل بود. علاوه بر آن او نخستین آثار ارزنده‌‌یتمثیلی را در ترکی آذربایجانی آفرید(بنگ و باده- صحبت الاثمار). فضولی مانند نسیمیکوشید تا شعر ترکی را با اوزان عروضی سازگار نماید اگر چه او موفقیت چشمگیری بهدست آورد ولی واقعیت این بود که ترکی با وزن هجایی سازگارتر است. او در 942 لیلی ومجنون را به ترکی سرود. مثنوی بنگ و باده را به نام شاه اسماعیل تمام کرد. کتابروضة الشهداء تألیف ملاحسین کاشفی را به نام حدیقة السعداء به ترکی ترجمه کرد.فضولی حدیث اربعین از آثار جامی(شامل چهل حدیث) رابه همراه معنی منثور و ترجمه‌یمنظوم، به ترکی برگرداند. او در مقدمه‌ای که بر این کتاب نوشته‌ی است، یادآوری می‌کندکه این«چهل دانه گوهر را برای فیض عموم» به ترکی ترجمه کرده است. از کتاب‌های دیگراو می‌توان به شکایت نامه(ترکی)، مطلع الاعتقاد(ترکی)، ساقی نامه(فارسی)، قصیده‌یانیس القلب(فارسی) اشاره کرد. فضولی در هر سه زبان ترکی، فارسی و عربی آثاری بی‌بدیلداشته و به حق او را شکسپیر شعر ترکی می‌نامند.

در سال 944ق/ 1539م محمد بن حسین کاتب نشاطی شاعرمعروف، کتاب روضة الشهداء نوشته ملاحسین واعظ کاشفی را با نام شهدا نامه به ترکیترجمه کرد. نشاطی این کار را به دستور شاه تهماسب و نیز تأکید قاضی‌خان ساروشیخاوغلو حاکم شیراز انجام داد. از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک شناختی شهدا نامه، استفاده‌یمترجم از واژه‌های خاص گویش تبریزی است. به ویژه این که بیش‌تر این واژه‌ها براینخستین بار وارد زبان مکتوب ادبی شده‌اند.

روحی انارجانی یکی از شعرای معروف سده‌ی دهم است.او در زمان سلطان محمد خدابنده چهاردهمین پادشاه صفوی می‌زیست. به گفته‌ی محمد علیتربیت در کتاب دانشمندان آذربایجان، او از شعرای نامور آذربایجان بوده و در نظم ونثر پارسی استاد و صاحب دیوان و منشأت است. تنها نسخه‌ی بازمانده‌ی رساله‌ای از اوکه به سال 1037ق به خط فریدون گرجی نوشته شده و توسط عباس اقبال آشتیانی چاپ رسیدهاست.

روحی انارجانی(انرجانی) رساله‌ای به زبان ترکیآذربایجان نوشته است که شامل یک مقدمه، دو بخش و یک خاتمه است. مقدمه در خطبه وبیان سبب تألیف رساله است. بخش اول، در دوازده فصل و در باره‌ی رسم و آیین مردمتبریز است. بخش دوم، در چهارده فصل در بیان اصطلاحات و عبارات جماعت اناث و اعیانو اجلاف مردم تبریز است. خاتمه‌ی رساله دارای 29 بیت شعر در بی‌وفایی زنان و 7 بیتشعر عاشقانه است.

رساله روحی انرجانی که(اگر انتساب این رساله رابه مردم تبریز در آن زمان درست بدانیم) نشانه‌ی این مطلب است که زبان نیمه مرده‌یپهلوی در بین برخی طبقات مردم تبریز رایج بوده است. دانسته است که شماری طبقاتپیشه ور پیش‌تر در زمان شاه تهماسب به این زبان شعر می‌گفتند ولی آنچه که روشن استاینکه طولی نکشید که از اوایل دوره‌ی صفویه زبان پهلوی رخت از میان بست و تنها بهچند روستای دور افتاده(از جمله عنبران در نزدیک اردبیل- هرزندات نزدیک زنوز اهر،کرینگان یا چرینگان از محال دیزمار اهر- قریه‌ی ینگجه در قسمت ایل دلیکانلو میانه)محدود شده است.

در سده‌ی یازدهم هجری نیز سیر تکاملی زبان ترکیادامه یافت. صائب تبریزی(1016-1086ق) معروفترین شاعر این سده است که عنوان ملکالشعرایی را از شاه عباس دوم گرفت. صائب در شعر پارسی چیره دست و در ترکی شاعریزبده بود. نسخه‌ی دست نویس دیوان غزلیات ترکی او به وسیله‌ی پرفسور حمید آراسلی دردانشگاه لنینگراد پیدا و چاپ شده است. مجموعه‌ی اشعار ترکی صائب در باکو چاپ شده وبرخی غزلیات او توسط بالاش آذراوغلو به نظم فارسی درآمد.

توتولموش کونلومه جامیله شادان ائیله مک اولماز

ال ایلن پسته نین آغزینین خندان ائیله‌مک اولماز

از دیگران شاعران ترکی سرا می‌توان به قوسیتبریزی(دارای دیوانی با 6 هزار بیت)، درویش مثلی فرزند میرزا چلبی تبریزی(که شعرترکی‌اش بر اشعار عربی و فارسی رجحان دارد)، محمد تقی دهخوارقانی تبریزی(مرگ1093ق) و شاکر شیروانی از شاگردان مکتب فضولی را می‌توان نام برد. مرتضی قلیخان دراشعار ترکی خود، از حافظ و سعدی سود برده است. محمد حسین روانی در 1068ق گلستانسعدی را به ترکی برگرداند. نسخه‌ای به خط مؤلف در کتابخانه‌ی ملی تبریز موجود است.

علاوه بر آن در سده‌ی یازدهم، زبان ترکی در پژوهش‌هاو تحقیقات مورد استفاده قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های پارسی پژوهی در این سدهاستفاده از زبان ترکی است. محمد مهدی تبریزی در 1199ق کتاب قواعد احمدیه از فرهنگ‌هایدو زبانه را به ترکی و فارسی نوشت. کتاب فرهنگی دیگر که به ترکی فارسی است،لغتنامه‌ی سنگلاخ اثر میرزا مهدی خان استرآبادی است. میرزا محمد مهدی خان تبریزینیز یک دستور زبان و یک لغت نامه‌ی ترکی به فارسی نوشت که به ترکی محاوره‌ایآذربایجان بوده و آن را بعد از 1198ق/ 1783م تمام کرده است.

از شاعران معروف سده‌ی دوازدهم می‌توان بهملاپناه واقف(1717-1797م) و عاشیق خسته قاسم تیکمه داشی و جنونی اردبیلی اشارهکرد. در این سده یعنی سده‌ی دوازدهم، زبان ادبی به تدریج به شکل عمومی و یگانهدرآمد. ارتباط بین لهجه‌های محلی بیش‌تر شد و اختلاف میان آنها کاهش یافت. کلماتدخیل در زبان ادبی کم‌تر شده ولی در سبک‌های علمی ناچار اصطلاحات عربی به کار رفتهاست. در این سده ادبیات مردمی‌تر و غنی‌تر شد. سبک‌های آن عبارت بودند از:

1- سبک کلاسیک(اشعار شاکر شیروانی و جمهورشیروانی)

2- به سبک علمی(کتاب صفویه پادشاه‌لاری تاریخیتألیف در 1733م)

در نیمه قرن 18 آثار ادبی شفاهی یعنی بایاتی‌ها،قوشماها و داستان‌ها به مجالس شهری راه یافت.

منبع: سایت باشگاه اندیشه

نویسنده: پرویز زارع شاه مرسی

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 70 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

رنگین‌كمان، تنها هنگامی كه بارانمی‌بارد و آفتاب می‌تابد، پدیدار می‌شود. اما نور خورشید تقریبا" سفید است.پس چرا رنگین كمان به رنگ‌های گوناگون است؟ رنگ‌ها وقتی پدیدار می‌شوند كه شعاع‌هاینور خورشید به قطرات باران بخورد و بشكند. شما هم می‌توانید نور آفتاب، و حتی نوریك چراغ برق را به وسیله منشوری شیشه‌ای بشكنید و به رنگ‌های گوناگون در آورید.

نور درست مانند صوت حركت می‌كند. در هنگام طوفان، وقتی كه برق می‌زند، رعد نیز همزمان با آن به صدا در می‌آید. اما سرعت حركت نور، بیشتر از سرعت صوت است؛ و از اینرو ما، اول روشنایی برق را می‌بینیم و پس از مدتی صدای رعد را می‌شنویم.

نور به خطمستقیم حركت می‌كند؛ وسرعت هیچ چیز، زیادتر از سرعت نور نیست. سرعت نور در هرثانیه، در حدود 300،000كیلومتر است.

خورشید،نزدیك به صدوپنجاه میلیون كیلومتر از زمین فاصله دارد؛ بنا براین، در حدود هشتدقیقه طول می‌كشد تا نور آن به ما برسد. اگر می‌شد خورشید را مانند یك لامپ معمولیبه وسیله‌ی كلیدی خاموش كنیم؛ هشت دقیقه پس از خاموشی، هنوز نور آن را می‌دیدیم.

بعضی ازستاره‌ها آن قدر از ما دورند كه میلیون‌ها سال طول می‌كشد تا نورشان به ما برسد.این ستاره‌ها را ما فقط با تلسكوپ‌های خیلی قوی می توانیم ببینیم. بعد از خورشید،فاصله‌ی نزدیك ترین ستاره به ما آن قدر زیاد است كه چهار سال و نیم طول می‌كشد تانورش به زمین برسد.( اسم آن آلفا قنطورس است)

چون مدت‌هاطول می‌كشد تا نور ستاره‌ای به ما برسد، ما هیچ گاه ستاره‌ها را آن طور كه اكنونهستند نمی بینیم بلكه آن طور كه در گذشته بوده اند می‌بینیم. یعنی وقتی به فضانگاه می‌كنیم یعنی به زمان گذشته نگاه می‌كنیم.

اتم‌هانیز از خود نور پخش می‌كنند. وقتی جسمی داغ می‌شود اتم‌های آن شروع به نور افشانیمی‌كنند. همه كس، سیخ آهنینی را كه بر اثر حرارت، به رنگ سرخ درآمده باشد، دیدهاست. هر قدر سیخ داغ تر شود، رنگ آن نارنجی تر به نظر می‌آید؛ وقتی خیلی خیلی داغشود، به رنگ سفید در خواهد آمد.

بنابراینمی‌بینید كه رنگ نور می‌تواند ما را، از درجه گرما، و یا میزان حرارت یك جسم داغ،آگاه سازد. نورهایی كه از مواد مختلف به چشم ما می‌رسند، رنگ‌های مختلف دارند. علتآن است كه این مواد از اتم‌های مختلف ساخته شده اند. دانشمندان می‌توانند، اتم‌هارا از روی رنگ نوری كه پخش می‌كنند، بشناسند. از این رو آن‌ها با تلسكوپ‌هایمخصوصی كه دارند پی‌می‌برند كه هر ستاره‌ای از چه موادی ساخته شده است.

تمامنورهایی كه از اتم‌ها پخش می‌شود، با چشم دیده نمی‌شود؛ اشعه‌ی ایكس یا اشعه‌یمجهول یكی از این نور‌ها است. با آن كه شعاع‌های آن با چشم دیده نمی‌شود ولیتردیدی نیست كه شعاعی از نور است.

یك نوعنور دیده نشدنی دیگر هم هست كه باز در بیمارستان‌ها از آن استفاده می‌كنند؛ و آننور لامپ‌های گرمازا است. شما روشنایی و نور این لامپ را نمی‌بینید؛ اما گرمای لذتبخش آن را احساس می كنید.

نور چیستو چگونه حركت می‌كند؟

اگر سنگیبه میان حوض یا استخر آب بی‌اندازید، موج‌های كوچك و زیادی در سطح آب پیدا می‌شود.به این موج‌ها با دقت نگاه كنید كه چگونه در پی هم در سطح آب پیش می‌روند. فاصله‌یبین برآمدگی یك موج را با موج دیگر، طول موج می‌گویند. حركت نور هم تقریبا"،مانند حركت امواج آب است. اما طول موج همه‌ی نور‌ها یكسان نیست؛ هر نوری طول موجیخاص خود دارد؛ اگر چه سرعت سیر همه‌ی نورها در فضا، یكی است.

طول موج‌هاینوری كه به آن اشعه‌ی ایكس می‌گوییم، خیلی كوتاه‌تر از طول موج نوری است كه با چشممی‌بینیم. طول موج اشعه‌ی گرما بلند‌تر از طول موج نوری است كه می‌بینیم.

دانشمنداندریافته‌اند كه امواج رادیویی، و امواج نوری، در حقیقت یك چیز هستند. طول موجرادیویی، خیلی بیشتر از طول موج نور است؛ اما سرعت هر دوی آن‌ها به اندازه‌ی سرعتنور است؛ گذشته از این، امواج رادیویی نیز مانند امواج نور به خط مستقیم حركت میكنند. چون زمین گرد است، و امواج رادیویی به خط مستقیم حركت می‌كنند؛ بنابراین،نمی‌توان این امواج را به نقاط خیلی دور در آن سوی كره‌ی زمین فرستاد. اما می‌توانآن‌ها را منعكس ساخت. همان‌طور كه نور را می‌توان به وسیله‌ی آینه منعكس گردانید.

كره‌یزمین را، كمربند‌های اتمی در بر گرفته‌اند. یكی از این كمربند‌ها در ارتفاع 160كیلومتری سطح زمین است. دستگاه‌های فرستنده‌ی رادیویی، از این كمربند اتمی استفادهمی‌كنند؛ و امواج رادیویی را به وسیله آن، به نقاط دیگر كره‌ی زمین منعكس می‌كنند.

اما امواجتلویزیونی چون كوتاه‌ترند به وسیله‌ی این كمربند اتمی منعكس نمی‌شوند؛ و مستقیم ازمیان آن می‌گذرند. بنابراین در می‌یابیم كه چرا فرستادن برنامه‌های تلویزیونی بهكشور‌های دیگر، دشوار است. امروزه می‌توان ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی خیلی‌قویرا، به وسیله ی موشك به فضا پرتاب كرد. این ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی مانندكره ماه به دور زمین می‌چرخند البته سرعت حركت برخی از آن‌ها با سرعت حركت زمین بهدور خود برابر است. و چنین به نظر می‌رسد كه این فرستنده‌ها، در یك نقطه در آسمانثابت هستند.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 78 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

در الفبای فارسی فقط 32 حرف وجوددارد. از تركیب این حروف، كلمات زبان فارسی درست می‌شود. با تركیب آن‌ها می‌توانمیلیون‌ها كلمه ساخت. راستی آیا شما هرگز فكر كرده‌اید كه ما این همه لغات و كلماترا كه در زبان فارسی داریم، و با آن گفتگو می‌كنیم و می‌نویسیم، فقط از تركیب‌هایمختلف این 32 حرف به وجود آمده است؟ ممكن است بپرسید كه چطور چنین چیزی ممكن است؟به مثال زیر دقت كنید:

اگر سه مهره‌ی رنگی( قرمز، زرد، سبز ) داشته باشیم. ما می‌توانیم این مهره‌ها راسه تا سه تا، به شش صورت در كنار هم بچینیم. اگر بخواهیم این را با علوم ریاضینشان دهیم می‌شود:6=3×2×1؛ حال اگر یك مهره‌ی رنگی دیگر به این سه مهره اضافهكنیم؛ می‌توانیم این چهار مهره را به صورت‌های مختلف، در بیست و چهار ردیفچهارتایی بچینیم. و اگر بخواهیم آن را با علوم ریاضی نشان دهیم می‌شود: 24=4×3×2×1؛ حالا اگر یك مهره‌ی دیگر اضافه كنیم تا مهره‌های ما پنج تا شود، می‌بینیم كهصورت‌های مختلفی كه می‌توان این پنج مهره را كنار هم چید، چقدر زیاد می‌شود:120=×5×4×3×2×1 ؛ برای این كه بدانید 32 حرف الفبای فارسی، بدون این كه هیچ حرفیتكرار شود، چند جور با هم تركیب می‌شوند؛ كافی است كه حاصل ضرب‌های زیر را با همجمع كنید:

23×22×21×20×19×18×17×16×15×14×13×12×11×10×9×8×7×6×5×4×3×2×1؟= 32×31×30×29×28×27×26×25×24×

ضرب كردن این اعداد در یكدیگر خیلیوقت می‌گیرد؛ ده‌ها صفحه را سیاه می‌كنید؛ و شما هنوز نیمی را ضرب نكرده‌اید. می‌بینیدكه عدد به هزاران میلیون می‌رسد. اگر شما تركیب‌های دیگری را هم كه ممكن است اینحروف با هم داشته باشند در نظر بگیرید، جمع آن‌ها خیلی خیلی بیشتر می‌شود.

همان‌طور كه از تركیب 32 حرف الفبای فارسی، كلمات زبانفارسی بوجود می‌آید؛ همین‌طور هم از تركیب بیش از صد و چند عنصر باهم همه‌ی موادمختلفی كه در جهان وجود دارد، بوجود می‌آید.

از تركیببیش از صد عنصر با هم، چند میلیون میلیون میلیون تركیبات مختلف پیدا می‌شود. هر یكاز عناصری كه در جهان هست، از یك نوع اتم خاص درست شده است. مثلا" اتمئیدروژن، یك الكترون دارد كه به دور هسته‌ی آن می گردد. اتم اكسیژن، هشت الكتروندارد؛ و هسته‌ی آن نیز پیچیده‌تر از هسته‌ی ئیدروژن است.

از تركیباتم‌ها با هم مولكول ساخته می‌شود. یكی از ساده‌ترین مولكول‌ها، مولكول آباست. مولكول آب از تركیب دو اتم ئیدروژن و یك اتم اكسیژن، به نحو خاصی درستشده‌اند.

شیمیدانان، با بكار بردن وسیله‌ای كه به آن میكروسكوپ الكترونی می‌گویند، می‌توانندیك مولكول را یك میلیون بار بزرگتر كنند. از این راه، آن‌ها پی برده‌اند كه شكلمولكول آب به چه نحوی است.

چون یكمولكول آب از دو اتم ئیدروژن و یك اتم اكسیژن درست شده است، ما با بكار بردن علامت‌هایاین دو اتم یعنی علامت H برای ئیدروژنو علامت O برای اكسیژن، می توانیم بنویسیم: H2O ( یعنی دواتم ئیدروژن و یك اتم اكسیژن كه با هم یك ملكول آب را تشكیل می‌دهند. )

راستی آیاشما اسم گاز متان را شنیده‌اید؟ این گاز، ماده‌ی بسیار خطرناكی است. اغلب در معدن‌هایافت می‌شوند؛ و با شعله‌ی كبریتی آتش می‌گیرد. ملكول گاز متان از تركیب یك اتمكربن C ، و چهار اتم ئیدروژن H درست شده است. به‌طور خلاصه، و بابكار بردن علامت‌ها، می توانیم آن را این‌طور بنویسیم: CH4 ( یعنی یك اتم كربن و چهار اتمئیدروژن ). شیمیدانان می گویند كه مولكول گاز متان، مانند یك هرم است كه اتم‌هایئیدروژن در چهار گوشه‌ی آن قرار گرفته‌اند.

شیمیدانان، مولكول‌های دیگری را هم می‌شناسند. بعضی از آن‌ها از صد‌ها و حتیمیلیون‌ها اتم درست شده‌اند. مانند مولكول‌های پیچیده‌ای كه در هسته‌ی سلول بدنخودمان و دیگر جانداران وجود دارد. به آن ملكول دی ان ای( DNA ) می گویند. كه خود از تعدادی مولكول‌هایساده‌تر درست شده است. این ملكول‌ها هستند كه ویژگی‌ها و خصوصیت‌های ارثی را، ازپدر و مادر به فرزندان منتقل می كند. این ملكول‌های ساده می‌توانند به میلیون‌هامیلیون شكل با هم تركیب شوند.

ستاره‌شناسانبا بكار بردن دستگاهی به نام طیف‌نگار، نوری را كه سیارات منعكس می‌سازند، آزمایشمی‌كنند تا دریابند چه مولكول‌هایی در جو و فضای آن‌ها وجود دارد. به تازگیدریافته‌اند كه در جو سیار‌ه‌ی مریخ، مولكول‌های آب، وجود دارد. از این‌رو، ممكناست در كره‌ی مریخ، شكل خاصی از زندگی گیاهی، وجود داشته باشد.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 68 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

برای انسان‌هایاولیه، پاسخ به این پرسش‌های اصولی بسیار ساده بود: كره ارض، زمینی است جامد ومسطح در مركز عالم كه به دست خدا یا خداوندانی آفریده شده است. سالیان متمادیفلاسفه و دانشمندان علوم الهی، كوشیده‌اند كه پاسخ‌های قانع‌كننده‌تری برای اینسئوالات عرضه كنند و برمبنای همین جواب‌ها بود كه معتقدات عجیب و غریبی رواج یافت.برای مثال مصریان را عقیده بر این بود كه كائنات صندوقی است مكعب و عظیم كه مصر درمركز آن واقع شده است و هندیان چنین باور داشتند كه جهان در پشت چهار فیل عظیمقرار گرفته و آن چهار فیل بر پشت لاك‌پشتی ایستاده‌اند.

ستاره شناسان و فلاسفه دوران قدیم یونان، اولین افرادی بودند كه پاسخ‌های علمیبرای این سئوالات ارائه نمودند، كه بیشتر مبتنی بر مشاهدات بود و نه حكایاتاساطیری. این دانشمندان اولین اخترشناسانی بودند كه فرق بین ستارگان سیار و ثابترا دریافتند و برای مثال گفتند كه ماه و خورشید و دیگر سیارگان منظومه شمسی ثابتنیستند و در حركت‌اند و ضمنا" خسوف(ماه گرفتگی) و كسوف(خورشید گرفتگی) و جزرو مد را كشف كردند. با گذشت زمان محققان اقوام دیگر نیز به پژوهش‌گران یونانیپیوستند و فرضیه‌هایی پیرامون طبیعت زمین و دیگر اجرام آسمانی ارائه دادند ولیعملا" یك قرن بیش نیست كه آدمی ماهیت واقعی زمین به عنوان سیاره‌ای جاندار وزنده و محل آن را در كیهان وسیع دریافته است.

زمین در كجایكائنات واقع شده است؟

این سیاره نیلگون با طبیعت آرام و نمای دل‌انگیزش، در بی‌كران جهانی در حركتاست كه تصورش ورای امكان و دركش خارج از توانایی بشر است. دركش خارج از تواناییبشر است. كره زمین سومین سیاره منظومه شمسی از مجموع نه سیاره‌ای است كه در مدارخورشید گردان است. این خورشید، خود یكی از چهارصد میلیارد ستاره‌ای است كه درفاصله 15 هزار سال نوری در داخل كهكشان مارپیچی به نام كهكشان راه شیری كه قطر آن100 هزار سال نوری بوده و شامل 400 میلیارد ستاره می‌باشد، واقع شده است. كهكشانراه شیری آن‌سان عظیم است كه اگر بخواهیم آن را در مساحتی به اندازه‌ی خاك ایالاتمتحده قرار دهیم، حجم كره‌ی زمین تا آن حد كوچك خواهد شد كه چشم آدمی به یاریمیكروسكوپ الكترونی قادر به تشخیص آن نخواهد بود.

كره زمین چیست؟

زمین، به استثناء این كه قادر نیست زمین دیگری را از خود بپروراند، موجودی استزنده. این زمین و سیارات دیگر منظومه شمسی حدود 5 میلیارد سال پیش در درون"غبار كیهانی" زاده شد و قریب 5 تا 8 میلیارد سال دیگر به طول خواهدانجامید تا از میان برود. این مرگ زمانی حادث می‌گردد كه خورشید با با انوار حیات‌بخشخود این سیاره را زنده و جان‌دار نگاه می‌دارد، در طی یك میلیون سال آخر عمر خودانبساط كرده، زمین را در آتش خود فروگرفته، آن را در دمی بخار كرده و بالاخره خود(خورشید) تبدیل به یك ستاره ریزنقش سفید می‌گردد.

كره زمین كی و چگونه به وجود آمد؟

حدود 10 میلیارد سال قبل، ستاره‌ای كه از هیدروژن اولیه زاده شده بود وفات یافت ومنفجر گردید و تمامی بقایای اتم‌های ئیدروژن و هلیوم و نیز اتم‌های سایر عناصرسنگینی را كه در كوره‌ی هسته‌ای آن ستاره ساخته شده بود در فضا آزاد نمود.

از این آوار عناصر، قریب 5 میلیارد سال بعد، خورشید و بیش از 100 تریلیون اجرامكوجك و بزرگ سماوی كه از مواد مختلف گازی، جامد و یخ ساخته شده بودند، به گردخورشید در مدارهای مختلف به گردش درآمدند، و به تدریج با یكدیگر برخورد كردند وگاهی به اجرامی كوچك و گاهی بزرگ مبدل شدند، و هرچه بر حجم آن‌ها افزوده شد، افزایشقدرت جاذبه آن‌ها موجب جذب اجرام كوچك‌تری از خود شد. و این برخوردها، مآلا"بر جرم آن‌ها افزود تا خود یك سیاره‌ای مستقل گردید. بدین شیوه 9 سیاره منظومهشمسی: عطارد، زهره، زمین، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس، نپتون و پلوتو و همه‌ی ماه‌هایآن‌ها پای به عرصه وجود گذاشتند.

انرژی حاصله از این تصادم‌ها، موجب افزایش حرارت سطح سیاره‌ها شد و در نتیجه باعثرهایی بخارها و گازها گردید. در همان دوران فساد تدریجی اورانیوم، توریوم وپتاسیم، بر حرارت درون سیارگان افزود و گازها و بخارهای بیشتری را رها ساخت. دراثر قدرت جاذبه بیشتر اجرام بزرگ‌تر، مانند زهزه، زمین و مریخ، این گازها بر فضایسطح هر سیاره و اقمار آن‌ها جوی به وجود آوردند كه به تدریج به سبب نبودن جاذبه‌یكافی در فضا، بعضی از این اجرام جو خود را از دست دادند.( به همین طریق مریخ نیزكه برای مدت اولین یك میلیارد سال حیات خود دارای رودخانه‌هایی از آب بود، بهتدریج قسمت اعظم جو، آب‌ها و و كلیه موجودات زنده میكروسكپی خود را كه به وجودآمده بودند، از دست داد و به صورت صحرای خشك‌زار امروزه خود و با فقط كمی شبنم ویخی را كه در دو قطب آن باقی مانده، درآمده است)

در همان حال كه بخار آب و كربن‌دی‌اكسید ابرهای متراكمی را به وجود آوردند و زمیننیز به تدریج رو به سردی گرایید، جو زمین به چنان نقطه بحرانی رسید كه دیگرنتوانست بر تراكم خود بی‌افزاید و ابرها به جای این كه ضخیم‌تر شوند، انبار رطوبتخود را به صورت باران رها كرد و سیلاب‌ها از آسمان بر زمین سرازیر شد. ادامه بارانتا میلیون‌ها سال ادامه داشت تا سرانجام نواحی ژرف و گود زمین را پر كرد و اقیانوس‌ها،دریاها و دریاچه‌ها را به وجود آورد.

با همین ریزش‌های متوالی، كربن‌دی‌اكسید كه به آسانی در آب حل می‌شود،(نوشابه‌هایگازدار) در آب اقیانوس‌ها حل شد و این تركیب با در آمیختن مواد شیمیایی دیگر درژرفای دریاها، سنگ‌های آهكی و مرمر و دیگر مواد مشابه را ساختند، بنابراین كربن‌دی‌اكسیدبه طور مداوم از جو زمین به كف اقیانوس‌های اولیه منتقل گردید و بعدها این لایه‌هابا بیرون آمدن از قعر آب‌ها تشكیل خشكی‌هایی را دادند كه ما امروز روی آن‌ها زندگیمی‌كنیم.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 66 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

دانشمندانی كه درباره‌ی آسمانمطالعه می‌كنند و می‌كوشند تا چیزهای تازه‌ای درباره‌ی ستارگان كشف كند. ستارهشناس یا منجم می‌گویند. یعنی كسی كه كارش مطالعه و بررسی احوال ستارگان است. ستارهشناسان از میان دوربین‌های بزرگی كه به آن‌ها تلسكوپ می‌گویند، به آسمان نگاه می‌كنند.ساختمانی كه آن‌ها در آن كار می كنند، رصد خانه نامیده می‌شود.

رصد خانه‌ها معمولا" گنبدی شكل‌اند؛ و سقف‌شان متحرك است. به این ترتیبدانشمندان می‌توانند، به دلخواه خود، لوله‌ی تلسكوپ را رو به هر نقطه‌ی آسمانبگردانند.

ستاره شناسان ، بیشتر در شب كار می‌كنند.زیرا وقتی ستاره‌ها را می‌توان به خوبی دید؛ كه هوا تاریك باشد.

اگر هواابری یا مه آلود باشد، نور ستارگان به تلسكوپ نمی‌رسد. به این دلیل، رصد‌خانه‌هارا اغلب در جاهایی می‌سازند كه در بیشتر فصول سال، دارای آب و هوای خوب و آسمانصاف باشد.

در آسمانهزاران هزار ستاره هست. بعضی از این ستاره‌ها آن قدر از ما دورند كه ستاره شناسانبا تلسكوپ‌های بزرگ هم قادر به دیدن‌شان نیستند. بدون تلسكوپ می‌توان، در یك شبصاف و بی‌ابر، در حدود شش هزار ستاره را در آسمان دید.

نزدیك‌ترینستاره به كره‌ی زمین، خورشید است؛ كه روشنایی آن به ما می‌رسد و گرممان می‌كند.خورشید، تقریبا" صد و پنجاه میلیون كیلومتر از ما دور است. اگر بخواهیم اینمسافت را با پای پیاده بر روی زمین به پیماییم در حدود یك میلیون روز طول خواهیدكشید.

بیشترستارگان، مانند خورشیداند؛ اما از خورشید به ما خیلی دورترند؛ و جز در شب دیده نمی‌شوند.ستاره‌شناسان، با دیدن نور ستارگان، می توانند بگویند كه آن‌ها چقدر از زمین مادور هستند؛ و بزرگی‌شان چقدر است.

از روینوع نور ستاره‌ها، ستاره‌شناسان پی‌می‌برند كه درجه‌ی حرارت آن‌ها بسیار زیاد است.از برخی ستاره‌ها، بجز نور، علامت‌های دیگری هم به زمین می‌رسد. نوعی از تلسكوپ‌ها،كهبه آن رادیوتلسكوپ می‌گویند، می‌تواند این علامت‌ها را بگیرد. رادیو تلسكوپ‌هادستگاه‌های رادیویی هستند كه آنتن‌های هوایی بزرگی دارند؛ و می‌توان آن‌ها را بهسمت ستاره‌ی دلخواه گردانید.

همه‌یچیزهایی را كه شب در آسمان می‌بینیم، ستاره نیستند. خورشید ما، نه سیاره دارد؛ كهبدور آن می‌چرخند. زمینی كه ما بر روی آن زندگی می‌كنیم، یكی از این سیاره‌ها است.سیاره‌ها، ستاره نیستند. مثل ستاره گرم و داغ نیستند، و نور، پخش نمی‌كنند. برایاین است كه، در آسمان، درخشان به نظر می‌رسند. این سیاره‌ها، نور خورشید را منعكس(بازتاب ) می‌كنند.

انسان،همواره در این اندیشه بوده است كه آیا در سیاره‌های دیگر نیز، جاندارانی، یافت می‌شوند.انسان توانسته است كه ربات‌هایی را در سطح سیاره‌ی مریخ به حركت در آورد. ستاره‌شناسانمی‌گویند، هوایی كه در سیاره‌ی مریخ هست، مثل هوای كره‌ی زمین نیست؛ از این رو،زندگی كردن ما زمینی‌ها، در آن جا بسیار دشوار است.

به دوربعضی از سیارات، اجسام آسمانی دیگری هم گردش می كنند. مثلا" كره‌ی ماه، بهدور زمین می‌گردد. ماه نزدیك‌ترین همسایه‌ی آسمانی ما است. فاصله‌اش تا زمین درحدود چهارصدهزاركیلومتر است. و مانند یك سیاره، نورانی است؛ چرا كه نور خورشید رابازتاب می‌كند. انسان توانسته است بر روی ماه قدم گذارد. و خاك آن را با خود بهزمین بیاورد.

اگر بادوربین شكاری به ماه نگاه كنید، لكه‌هایی می‌بینید كه آن‌ها تصاویر سایه روشن ازكوه‌ها و دهانه‌های آتش فشان‌های سطح ماه است.

چون ماهبه دور زمین می‌چرخد؛ تنها قسمت‌هایی از آن، نوری را كه از خورشید می‌گیرد؛ بهزمین بازتاب می‌گرداند. برای همین است كه ما، ماه را به شكل‌های مختلف می بینیم.گاهی به صورت بدر و گاهی به صورت هلال.

برخی ازسیارات دیگر نیز، مانند زمین، ماه دارند. كه انسان توانسته است بر روی یكی از ماه‌هایزحل به نام تیتان ربات بفرستد و در سطح آن دریایی از نفت را كشف كند.

سیاراتیكه به دور خورشید می چرخند عبارتند از: عطارد یا تیر _ زهره یا ناهید یا ونوس_زمین یا ارض _ مریخ یا بهرام _ مشتری یا برجیس _ زحل یا كیوان _ اورانوس _ نپتون _پلوتو .

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 44 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

تك‌ستاره منظومه شمسی، خورشید، تنهایكی از 400 میلیارد ستاره در كهكشان راه‌شیری و ستاره‌ای كاملاً معمولی از دستهستارگان رشته اصلی است. خورشید ما که 5 میلیارد سال پیش از ابری از غبار -كهبقایای انفجار یك ابرنواختر بود- به وجود آمد، هم‌اكنون در نیمه عمر خود به سر می‌برد.خورشید نیز مانند سایر ستارگان كهكشان راه‌شیری در حال چرخش به دور مركز كهكشاناست. سرعت این حركت 217 کیلومتر بر ثانیه و هر دور گردش خورشید به دور مركزكهكشان، 225 تا 250 میلیون سال است. زمین، سیارات منظومه شمسی و اقمار آنها،سیارات كوتوله، سیارک‌ها، شهاب‌سنگ‌ها، دنباله‌دارها و ذرات معلق گرد و غبار،خورشید را در این سفر همراهی می‌كنند. مرکز خورشید، کوره‌ای هسته‌ای با دمای 15میلیون درجه سانتیگراد و چگالی‌ 150 برابر آب است. تحت چنین شرایطی هسته‌های اتمهیدروژن با هم ترکیب شده و به هلیوم تبدیل می‌شوند. در این حین، 0.7 درصد جرمترکیب شده، تبدیل به انرژی می‌شود. از 590 میلیون تن هیدروژنی که در هر ثانیهترکیب هسته‌ای می‌شوند،3.9 میلیون تن ماده به انرژی تبدیل می‌شود. این سوختهیدروژنی، تا 5 میلیارد سال دیگر دوام خواهد داشت. با وجود آنکه خورشید نزدیک‌ترینستاره به زمین است و طی سالیان متمادی دانشمندان بسیاری به دقت آن را مورد بررسی ومطالعه قرار داده‌اند، اما هنوز سوالات بی‌پاسخ بی‌شماری در رابطه با آن باقیمانده است؛ از جمله آنکه چرا جوّ خارجی خورشید درجه حرارتی معادل با یك میلیونکلوین دارد، در حالی‌که درجه حرارت سطح خورشید که فوتوسفر نامیده می‌شود، تنها6000 کلوین است.

وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 55 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

می‌گویند در حدود 300 سال پیش،هنگامی كه ایزاك نیوتن زیر درخت سیبی نشسته بود؛ سیبی روی سرش افتاد. نیوتن دانستكه نیروی جاذبه‌ی زمین، باعث افتادن سیب شده است.

نیوتن خیلی زود، تحقیقات را در این زمینه آغاز كرد. او می‌خواست بداند كه نیرویجاذبه‌ی زمین، تا چه فاصله‌ای مؤثر است، و بزودی دریافت كه نیروی جاذبه، به فضا،ماه، خورشید و ستارگان دیگر نیز می‌رسد؛ اما هر چه از زمین دورتر شویم، كشش جاذبهكمتر می‌شود. حالا نیوتن می‌توانست توضیح دهد كه چگونه سیارات به دور خورشید می‌چرخند.جسم كوچكی را به سر تكه نخی ببندید و دور سرتان بچرخانید. زمین، و دیگر سیارات نیزبه همین طریق به دور خورشید می‌چرخند. نیروی جاذبه‌ی خورشید، می‌تواند سیارات راجابجا كند.

جسمی كهبه انتهای نخ بسته شده، به شكل دایره به دور شما می‌چرخند، اما سیارات در یك مداربیضی شكل به دور خورشید حركت می‌كنند. یك سال طول می‌كشد، تا زمین، به دور خورشیدیك دور كامل بزند. سرعت زمین، هنگام چرخیدن به دور خورشید، در یك مدار بیضی شكل،30 كیلومتر در ثانیه است.

بار دیگر،به جسمی كه در انتهای نخ، در حال چرخیدن است، بی‌اندیشید. اگر نخ، ناگهان پاره شود،چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، جسم به شدت پرتاب و از شما دور می‌شود. اگر خورشید،ناگهان ناپدید شود، همین اتفاق برای زمین رخ می‌دهد. اما این حادثه پیش نمی‌آید.ستاره شناسان تا كنون، بارها مشاهده كرده‌اند كه ستاره‌ای منفجر شده و از بین رفتهاست. اما آن‌ها معتقدند كه خورشید، دچار چنین حادثه‌ای نمی شود.

زمین،شبیه یك توپ خیلی بزرگ است. از این رو، نیروی جاذبه‌اش، همیشه به سوی مركزش میباشد.

بنّا ها، برایساختن ساختمان، از نیروی جاذبه‌ی، زمین استفاده می‌كنند. این نیرو، به آن ها كمكمی‌كند كه خطی عمودی، بدست آورد. آن‌ها با استفاده از یك شاقول، مطمئن می‌شوند كهساختمان كج نیست. شاقول، نخ بلندی است كه وزنه‌ای به انتهایش وصل است. شاقول رانزدیك دیواری كه می‌خواهند بسازند، می‌گیرند؛ و وزنه را آویزان می‌كنند. وزنه، بهطرف مركز زمین كشیده می‌شود؛ و بنابراین یك خط عمودی بدست می‌آید.

اكنون،توپی را به هوا پرتاب كنید. جاذبه‌ی زمین، آن را آرام به سوی زمین می‌كشد.اگر در خلاء ( جای خالی از هوا )، یك جسم سنگین، و یك جسم سبك را از ارتفاع معینیرها كنیم؛ هردو در یك زمان به زمین می‌افتند. جاذبه‌ی زمین در خلاء، همه چیز را دریك زمان مساوی جذب می‌كند. این موضوع، در حدود 300 سال پیش، توسط دانشمندی، به نامگالیله، كشف شد. گفته می شود، او اشیاء مختلفی را با وزن‌های متفاوت، از بالای یكبرج كج به زمین انداخته است. این برج مشهور، هنوز در شهر پیزای ایتالیا دیده می‌شود.

انسان، ازصد‌ها سال پیش، در مورد جاذبه مطالعه كرده است. امروز، نیز، دانشمندان چیزهایبیشتری درباره‌ی آن می‌آموزند. در قرن بیستم، انسان، موفق شد كه بر كره‌ی ماه قدمبگذارد. او فهمید كه نیروی جاذبه‌ی ماه، به مراتب، ضعیف تر از نیروی جاذبه‌ی زمیناست. زیرا، ماه از زمین، بسیار كوچكتر و سبكتر است. به همین دلیل است كهفضانوردان، برای بازگشتن از كره‌ی ماه به سوی زمین، به موشك‌های سبك‌تری احتیاجدارند. انسان، بدون محفظه‌های مخصوص اكسیژن نمی‌تواند در كره‌ی ماه نفس بكشد. زیراهمان‌طور كه گفتیم، جاذبه‌ی ماه، بسیار ضعیف است و نمی‌تواند اتم‌ها و ملكول‌هایهوای اطرافش را بسوی خود جذب كند.

اگردرزمین، یك ورزشكار بتواند فقط در حدود دو متر بالا بپرد. او، در كره‌ی ماه، ششبرابر این مقدار را خواهد پرید. هم چنین او به آسانی می‌تواند ماشین فضایی اش راجابجا كند.

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 78 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

توانایی تولیدمثل یكی از ویژگی‌های جانداران است. معمولا" پس از آن‌كه موجودات زنده به حدیاز رشد و نمو و بلوغ رسید، تولید مثل كرده موجودی هم‌نوع خود به وجود می‌آورند.تولید مثل بقای نوع موجود زنده را تأمین می‌كند. تقسیم و تكثیر سلول‌ها و جاندارانتك سلولی نسبتا" ساده است، ولی در موجودات پر سلولی تولید مثل صورت‌های مختلفو پیچیده‌تری دارد. مسائل مربوط به تولید مثل و نمو جنین از مهم‌ترین و جالب‌ترینمسائل زیست‌شناسی است.

به طور كلی،در موجودات زنده تولید مثل به دو صورت جنسی و غیرجنسی انجام می‌شود.

تولید مثل غیرجنسی به حالتی گفته می‌شود كه بخشی از بدن موجود زاینده جدا شده فردجدیدی را به وجود آورد. بدیهی است كه در این حالت دو جنس نر و ماده در تكثیر شركتندارند. در تولید مثل غیر جنسی، كه برای انجام آن وجود یك فرد كافی است، صفاتوراثتی موجود زاینده بدون تغییر به افراد جدید منتقل می‌شود و موجوداتیكاملا" نظیر موجود اولیه تولید می‌گردند. تكثیر به وسیله قلمه زدن یاخواباندن ساقه در زیر خاك، كه در بعضی گیاهان انجام می‌شود، نوعی تكثیر غیر جنسیاست. در جانوران نیز موارد متعددی از تكثیر غیر جنسی دیده می‌شود؛ مثلا"جانوران تك سلولی، مرجان‌ها و بعضی كرم‌ها به همین صورت تولید مثل می‌كنند.

در تولید مثل جنسی، دو سلول نر و ماده كه سلول‌های جنسی ( گامت ) نامیده می‌شوندبا یكدیگر تركیب شده سلول واحدی به نام سلول تخم را به وجود می‌آورند و سلول تخمبا نمو و تقسیمات متوالی موجود تازه‌ای را می‌سازد. در موجوداتی كه به طریق جنسیتولید مثل می‌كنند، هر یك از دو سلول جنسی نر و ماده دارای بخشی از صفات وراثتیموجود آینده‌اند و از جمع شدن هسته‌های این دو نوع سلول، در سلول تخم، تركیب جدیدیبه وجود می‌آید. بنابراین در موجوداتی كه به طریق جنسی تكثیر می‌یابند افراد هرنسل نسبت به والدین خود دارای تركیب متفاوتی هستند.

تقسیم میتوز و تقسیم میوز

تقسیم به طریقه میتوز باعث ایجاد سلول‌هایی می‌گردد كه در هسته آن‌ها تعداد و نوعكروموزوم‌ها یك‌سان باقی می‌مانند و صفات ارثی را عینا" منتقل می‌كنند. بهچنین تقسیمی، تقسیم میتوز می‌گویند.

منشاء موجودات پرسلولی تنها یك سلول 2N كروموزومی(دیپلوئید)، یعنی سلول تخملقاح یافته، است. با تقسیمات مكرر میتوزی، جنینی بوجود می‌آید كه از میلیون‌هاسلول 2N كروموزومیساخته شده است. در سیر تكامل جنین دو دسته سلول از میان سلول‌های 2N كروموزومیجدا می‌شوند: یكی سلول‌های سوماتیك یا بدنی و دیگری سلول‌های ژرمینال یا زاینده.

سلول‌های سوماتیك 2N كروموزومی باقی می‌مانند كه منشاءبافت‌ها و اعضای بدن هستند. اما سلول‌های ژرمینال، در غدد تناسلی یا گوناد‌ها باقی می‌‌مانندو بعد گامت‌ها را به وجود می‌آورند. این سلول‌ها ابتدا 2N كروموزومی(دیپلوئید) هستند، ولی درغدد جنسی به طریق خاص( از یك سلول 2N كروموزومی چهار سلول N كروموزومی تولید می‌شود.) تقسیم می‌شوندو سلول‌های N كروموزومی(هاپلوئید) را به وجود می‌آورند.این طریقه تقسیم را تقسیم به روش میوز می‌گویند.

سلول‌های جنسی

معمولا" در تولید مثل جنسی هر یك از دو غده ی جنسی (گوناد) نر یا ماده در بدنیك فرد وجود دارد و دو جنس از یكدیگر مجزا و متمایزند. این حالت را، كه در اغلبجانوران و بعضی گیاهان مشاهده می‌شود، حالت جداجنسی یا دوجنسی می‌نامند. در بعضیدیگر از جانوران و گیاهان، یك فرد دارای هر دو نوع غده‌ی جنسی نر و ماده است و بهاین حالت نرمادگی گفته می‌شود.

در هر دو صورت، سلول جنسی نر یا اسپرماتوزوئید در غده‌های نر یا بیضه‌ها، و سلولجنسی ماده یا اوول در غده‌ی جنسی ماده یا تخمدان ساخته می‌شود. سلول‌هایی را كهمنشاء گامت‌ها هستند سلول زاینده یا ژرمینال می‌نامند. بقیه سلول‌های بدن را سلول‌هایبدنی یا سوماتیك می‌نامند. به سخن دیگر ژرمینال مسئول ایجاد نسل‌های آینده وسوماتیك مسئول سازنده اندام‌ها و دستگاه‌های بدن، به جز غدد جنسی، است.

مجموعه‌ی تغییرات و تحولاتی را كه در یاخته‌های ژرمینال پدیدار شده منجر به تولیدگامت‌ها می‌شود گامتوژنز یا گامت‌زایی گویند. چگونگی به وجود آمده گامت نر رااسپرماتوژنز یا اسپرم‌زایی، و نحوه‌ی تشكیل گامت ماده را اوئوژنز یا تخمك‌زایی می‌نامند.

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 74 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

فیوزچیست؟

فیوز معمولا از یك تیوب سرامیكیتشكیل شده كه آلیاژی از جنس نقره یا مس از وسط آن عبور می كند و اطراف آن باكوارتز یا سیلیس پر می شود ،المان مركزی فیوز به گونه ای طراحی شده است كه اجازه عبورجریانهای مجاز را می دهد و به این ترتیب فیوز از عبور جریانهای اضافی و خطاجلوگیری می كند.

اتصال كوتاه چیست؟

اتصال كوتاه خطایی است در یك وسیلهالكتریكی كه در آن بار الكتریكی اجازه می یابد تا بین یك فاز و زمین الكتریكی یابین دو فاز جریان یابد. به عبارت غیر فنی تر، یك اتصال كوتاه هنگامی رخ میدهد كهجریان الكتریسیته از یك مدار در جهتی ناخواسته، عموما به دلیل یك اتصالی در جاییكه كسی انتظار ندارد، عبور كند.
ساده ترین راه برای ایجاد یك اتصالكوتاه متصل كردن سرهای مثبت و منفی یك باتری توسط یك هادی كم مقاومت، مانند سیم،است. مقاومت كم موجب جریان زیاد می شود كه منجر به خروج انرژی زیادی از باتری درمدت كوتاه میشود.

مفهوم بار اضافی به چه معنا میباشد؟

مقدار جریان عبوری از مدار رااصطلاحا بار می نامند،گاهی به هنگام استفاده بیش از حد مصرف كننده ها ،راه اندازیالكترو موتورها تحت فشار و یا عدم تعادل در شبكه در مدار الكتریكی بار اضافی بیشاز حد مجاز به وجود می آید كه باید از عبور آن جلوگیری شود چرا كه باعث صدمه بهتجهیزات می گردد.

یوزها از نقطه نظر كاربرد وتكتولوژی ساخت به گونه های متعددی تقسیم می شوند

تقسیم بندی فیوزها از نقطه نظركاربرد

فیوزهای ساختمانی و سیستم هایروشنایی

فیوزهای ساختمانی معمولا از نظرولتاژ با ولتاژ برق شهری یكسان بوده و از آنها برای محافظت از تجهیزات ساختمانی وروشنایی استفاده می شود نمونه ساده این فیوزها موسوم به فیوز فشنگی در پایین كنتوربرق نصب می شود.

فیوزهای صنعتی و نیروگاهی

با توجه به تنوع فعالیتهای صنعتیاین فیوزها دارای تنوع بسیاری هستند یك نمونه از این فیوز كه معمولا به شكل مكعبمستطیل با دو قسمت فلزی كارد مانند كه از دو سار آن خارج شده ،می باشد كه به آنفیوز كاردی می گویند ولتاژ این فیوزها بسته به تجهیزاتی كه از آنها حفظت می كنندبین 500 تا 1200 ولت و باشدت جریانهای مختلف می باشد.
البته نوعی خاص از فیوز وجود داردكه مخصوص حفاظت از تجهیزات ÷ستهای برق و نیروگاهی می باشد،كه به انها فیوزهای HV یا های ولتاژ می گویند این فیوزها قابلیت كاربا ولتاژهای بسیار بالا گاها تا 36000 ولت را نیز دارا می باشند.

فیوزهای الكترونیك صنعتی

درواقع این فیوزها محافظت از وسایلینظیر كنترل درایوهای برق مستقیم ،یو پی اس ها و اینورتر ها و سایر تجهیزاتی كه بهنوعی با عناصر نیمه رسانای الكتریكی semiconductorsسرو كار دارند ،را به عهده دارند واز آنجا كه این عناصر ظرفیت حرارتی پایین داشته و فوق العاده نسبت به افزایش جریانحساس هستند بنابراین باید با فیوزهای خاصی موسوم به فیوزهای تند سوز حفاظت شوند.

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 76 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

مولكول آب، از تركیب دو اتم ئیدروژنو یك اتم اكسیژن به وجود آمده است. اتم اكسیژن دارای هشت الكترون كوچك است كهبرگرد هسته ی آن می چرخند. اكسیژن و ئیدروژن، گاز هستند؛ از تركیب آن‌ها باهم، آب بوجود می‌آید. در هر قطره‌ی آب، میلیون‌ها از این مولكول‌ها وجود دارد.

همان‌طور كه از یك چراغ، یا یك شمع روشن، شعاع‌های نور به اطراف پخش می‌شود؛ همان‌طورهم از اتم‌ها، شعاع‌هایی از ذرات بسیار ریز، به اطراف پخش می‌شود. این اتم‌ها را،اتمها‌ی رادیواكتیو می‌گویند؛ اتم رادیواكتیو، یعنی اتمی كه از خود شعاع نور پخشمی‌كند. در بیمارستان‌ها، از اشعه‌ای كه از اتم‌ها پخش می‌شود، برای بهبودیبیماران استفاده می‌كنند.

از اتم‌ها، اشعه‌ایبه نام اشعه‌ی مجهول یا اشعه‌ی ایكس نیز پخش می‌شود. اشعه‌ی ایكس از پوست و گوشتبدن انسان می‌گذرد؛ اما از استخوان‌ها نمی‌گذرد. بنابراین، اگر كسی در برابر اشعه‌یایكس بایستد، سایه‌ی استخوان‌های او بر روی دیوار یا پرده می‌افتد. پزشكان از اینخاصیت اشعه‌ی ایكس استفاده می‌كنند؛ و از استخوان‌های بیماران عكس می‌گیرند، و ازروی این عكس‌ها، به شكستگی استخوان‌ها پی‌می‌برند. كسی كه به وسیله‌ی اشعه‌ی ایكس ازاو عكس می‌گیرند؛ خودش چیزی احساس نمی‌كند.

در هسته‌یاتم‌ها، نیروی عظیمی نهفته و دربند است. اگر هسته‌ی اتمی را بشكنند، این نیرویعظیم ناگهان آزاد می‌شوند.

اكنوندانشمندان می‌دانند كه چگونه اتم را بشكافند، یعنی می‌دانند كه چگونه هسته‌ی اتمرا بشكنند، به شكستن هسته‌ی اتم، شكافت هسته‌ای می‌گویند. اكنون ما می‌دانیم چطوراز نیرویی كه از شكافتن هسته‌ی اتم آزاد می‌شود، استفاده كنیم و نیروی برق بوجودآوریم؛ و آن گاه نیروی برق را برای روشن ساختن و گرم كردن خانه‌ها یمان بكارببریم.

بیشتر نیروگاه‌های اتمی، برای تولیدنیرو الكتریكی، از اتم اورانیوم استفاده می‌كنند. اورانیوم را، مانند زغال سنگ، ازمعدن بیرون می‌آورند. از یك كیلوگرم اورانیوم، نیروی الكتریكی بسیار بسیار زیادیبدست می آید.

بیشتر كشتی‌های بزرگ، به وسیله‌ی موتور‌هایی كه با مواد نفتی كار می‌كنند، حركت می‌كنند.این كشتی‌ها، بعد از آن كه مدتی راه پیمودند، باید در یك بندری بایستند و از نوسوخت گیری كنند. اما امروزه كشتی‌هایی وجود دارند كه از نیروی اتم برای حركتاستفاده می‌كنند و احتیاجی به سوخت گیری در بین راه ندارند.

همان‌طوركه از شكافتن اتم، نیرو تولید می‌شود؛ از تركیب اتم‌ها با یكدیگر نیز، نیرو تولیدمی‌شود. تركیب اتم‌ها را با هم، تركیب هسته‌ای( جوش هسته‌ای ) می‌گویند؛ زیرا، درواقع این هسته‌ی اتم‌ها است كه با هم تركیب می‌شوند. دانشمندان، اكنون در فكر آنهستند كه دستگاه‌هایی( راكتور ) بسازند كه بتوانند هسته‌ی اتم‌ها را با هم تركیبكنند. نیرویی كه از این روش بدست می‌آید، بسیار بیشتر از روش شكافت هسته‌ای است ونیز خطرات كمتری دارد.

راستی آیا هرگز فكر كرده‌اید كهچرا خورشید می‌درخشد، و روشنایی و گرما می‌دهد؟ برای این كه خورشید، خیلی خیلی داغاست. خورشید، چون توپ بزرگ شعله‌وری است كه حرارت بسیار بسیار زیادی دارد. اینگرما ناشی از، تركیب چهار اتم ئیدروژن با هم، و تولید یك اتم هلیم است.درخشش ستارگان آسمان هم در نتیجه‌ی نیرویی است كه از جوش هسته‌ای، تولید می‌شود.در بعضی ستاره‌ها، نیروی‌ هسته‌ای آن قدر زیاد است كه ستاره منفجر می‌شود.

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 58 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

بارهاشنیده ایم كه دانش آموز یا دانشجویی می گوید :

((دیگرحال و حوصله خواندن این كتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین كتاب خسته شده ام كهقابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینكه كمتر یاد می گیریم))ویا ((ده بارخواندم و تكرار كردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشكل چیست ؟ آیا برای یادگیریدرس واقعا" باید 10 بار كتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهممروركرد؟وآیا بایددهها بار درس راتكراركردتا یادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنین باشد، مطالعه كاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است كهاین گروه از فراگیران ، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه ودانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند . یادگیری و مطالعه ، رابطهای تنگاتنگ و مستقیم با یكدیگر دارند، تا جایی كه می توان این دو را لازم و ملزومیكدیگر دانست. برای اینكه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ایفعال و پویا داشت .

شیوهصحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

1-زمان مطالعه را كاهش میدهد.

2-میزان یادگیری را افزایش میدهد .

3-مدتنگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می كند.

4-بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.

برایداشتن مطالعه ای فعال وپویانوشتن نكات مهم درحین خواندن ضروری است تابرایمرورمطالب،دوباره كتاب رانخوانده ودر زمانی كوتاه ازروی یادداشتهای خودمطالبرامرور كرد .

یادداشتبرداری ، بخشی مهم و حساس از مطالعه است كه باید به آن توجهی خاص داشت . چونموفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد كرد و مدت زمان لازم برای یادگیری راكاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یك علت مهم فراموشی است.

ششروش مطالعه :

خواندنبدون نوشتن ،خط كشیدن زیرنكات مهم، حاشیه نویسی وخلاصه نویسی، كلید برداریخلاقیت و طرح شبكه ای مغز

1-خواندنبدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل بهاین هدف باید از تمام حواس خود برای درك صحیح مطالب استفاده كرد. باید با چشمانخود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكاتمهم را یادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همهجانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز ، خصوصا" قبل از امتحان ،بتوان از روی نوشته ها مرور كرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا" به خاطرسپرد .

2-خط كشیدن زیر نكات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملیبرای مطالعه نیست چرا كه در این روش بعضی از افراد بجای آنكه تمركز و توجه بروییادگیری و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشیدن زیر نكات مهم می گردد.حداقل روش صحیح خط كشیدن زیر نكات مهم به این صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانندو مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زیر نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاببدنبال نكات مهم بگردند تا زیر آن را خط بكشند .

3-حاشیه نویسی :این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی كامل برای دركعمیق مطالب و خواندن كتب درسی نیست ولی می تواند برای یادگیری مطالبی كه از اهمیتیچندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.

4-خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را كه درك كرده اید بصورتخلاصه بروی دفتری یادداشت می كنید كه این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهایقبلی بهتر می باشد چرا كه در این روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را یادداشتمی كنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست .

5-كلید برداری :كلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نكات مهم است . دراین روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كلیدی نكات مهم را یادداشت می كنید و درواقع كلمه كلیدی كوتاهترین، راحتترین ،بهترین وپرمعنی ترین كلمه ای است كه با دیدنآن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود .

6-خلاقیت و طرح شبكه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیریمطالب درسی است .در این روش شما مطالب را میخوانید بعد از درك حقیقی آنها نكات مهمرا به زبان خودتان و بصورت كلیدی یادداشت می كنید و سپس كلمات كلیدی را بروی طرحشبكه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود را به بهترین شكل ممكن سازماندهی میكنید و نكات اصلی و فرعی را مشخص می كنید)تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانیكتاب ، فقط به طرح شبكه ای مراجعه كرده وبا دیدن كلمات كلیدی نوشته شده بروی طرحشبكه ای مغز ، آنها را خیلی سریع مرور كنید . این روش درصد موفقیت تحصیلی شما راتا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد و درس خواندن را بسیار آسان می كند. و بازدهمطالعه را افزایش میدهد.

شرایطمطالعه

((بكارگیریشرایط مطالعه یعنی بهره وری بیشتر از مطالعه ))

شرایطمطالعه ، مواردی هستند كه با دانستن ، بكارگیری و یا فراهم نمودن آنها ، می توانمطالعه ای مفیدتر با بازدهی بالاتر داشت و در واقع این شرایط به شما می آموزند كهقبل از شروع مطالعه چه اصولی را به كار گیرید ، در حین مطالعه چه مواردی را فراهمسازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید و با دانستن آنها می توانید با آگاهیبیشتری درس خواندن را آغاز كنید و مطالعه ای فعالتر داشته باشید :

1-آغاز درست :برای موفقیت در مطالعه ،باید درست آغازكنید.

2-برنامه ریزی : یكی از عوامل اصلی موفقیت ، داشتن برنامه منظم است .

3-نظم و ترتیب: اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد .

4-حفظآرامش: آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال میكند.

5-استفاده صحیح از وقت :بنیامین فرانكلین، ((آیا زندگی را دوست دارید؟ پس وقت را تلفنكنید زیرا زندگی از وقت تشكیل شده است .))

6-سلامتی و تندرستی: عقل سالم در بدن سالم است .

7-تغذیه مناسب: تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد.

8-دوری از مشروبات الكلی : مصرف مشروبات الكلی موجب ضعف حافظه می شود .

9 –ورزش : ورزش كلید عمر طولانی است .

10-خوابكافی: خواب فراگیری و حافظه را تقویت می كند.

11–درك مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقی می ماند ، یعنی مطالب است .

چندتوصیه مهم كه بایدفراگیران علم ازآن مطلع باشند.

1-حداكثر زمانی كه افراد می توانند فكر خود را بروی موضوعی متمركز كنند بیش از 30دقیقه نیست ، یعنی باید سعی شود حدود 30 دقیقه بروی یك مطلب تمركز نمود و یامطالعه داشت و حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت نمود سپس مجددا" با همین روالشروع به مطالعه كرد.

2-پیش از مطالعه از صرف غذاهای چرب و سنگین خودداری كنید. و چند ساعت پس از صرف غذامطالعه نمائید چون پس از صرف غذای سنگین بیشتر جریان خون متوجه دستگاه گوارش میشودتا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرسانی به مغز كاهش می یابد و از قدرت تفكر وتمركز كاسته میشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداری فرمائید همچنین غذاهای آردیمثل نان و قندی قدرت ادراك و تمركز را كم می كند نوشابه های گازدارهم همینطورهستند.

3-ذهن آدمی با هوش است اگر یادداشت بردارید خود را راحت از حفظ و بیاد سپاری مطالبمی كند و نیز همزمان نمی توانید هم مطلبی را بنویسید و هم گوش دهید . پس در حینمطالعه لطفا" یادداشت برداری ننمائید

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 96 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

آموزش رایگان کردن اینترنت ایرانسل ۱۰۰ % تضمینی

wvr70q8sctets18ls4ct آموزش رایگان کردن اینترنت ایرانسل ۱۰۰ % تضمینی

برای گوشی های نوکیا :

از منوی اصلی وارد Tools شوید

سپس وارد setting شوید
حال در صفحه بعد connection را بزنید

وارد access points شوید و در صورتیکه قبل از این کانکشن ایرانسل با تنظیمات ایرانس ساخته اید آنرا پاک کنیدو خودتون یه کانکشن درست کنید

بعد از ساخت کانکشن یه مرحله به عقب برگردید

پایین تر از access point یه گزینه به اسم sip setting هست ! وارد اون بشید

حال در صورت وجود profile در آنجا وارد آن شوید ( اگه نبودadd new رو بزنید و یک پروفایل بسازید )

حال وارد پروفایل شوید

منوی proxy server رو بیابید

واردش بشید و تو قسمت proxy server address و قسمت port کدهایی رو که می زارمو وارد کنید !

کار روی گوشی تمومه ! روی ۹۹% وشیا بااینکار دیگه استفاده از جی پی آر اس پول نمی ندازه ! اما بازم بهتره گوشیووصل کامپیوتر کنید تا دیگه ۱۰۰% پول نندازه و سرعتشم خیلی بهتر می شه !

شما با اینکار انگار یه خط ADSL کاملا مجانی دارید !

البته یه وقتایی Gprs ایرانسل قطع می شه که اوناش ایراد از خود ایرانسله !

حالا بریم سر وقت گوشیه اریکسون :

————————————————-

خوب برای اینکار ابتدا آموزش برای گوشیه اریکسون :

در اینجا تنظیمات مربوط به گوشی های سونی اریکسون را آورده ایم:
منوی زبان انگلیسی:
به آدرس زیر در گوشی خود بروید:
Menu/Settings/Connectivity/Internet Settings/Internet Profiles
به اینجا که رسیدین اگر تنظیمات شما استاندارد بود ِدو وضعیتIrancell-GPRS و Irancell-MMS را خواهید دید که باید این دو وضعیت را پاککنید…
حالا گزینه New Profile را انتخاب کنید و یک نام برای آن انتخاب کنید.
بعد در گزینه ی Connect Using وضعیت Irancell-GPRS را قرار دهید و در آخر Save کنید.
به Internet Profiles بر گردید و روی وضعیتی که ساخته اید More را بزنید و سپس Settings را انتخاب کنید.
در آنجا گزینه ی Use Proxy را فعال کنید و در قسمت Port و Proxy کد هایی که در ادامه آورده ایم قرار دهید.
در آخر هم Save را بزنید و وضعیتی را که ساخته اید را انتخاب کنید و خیلی راحت به اینترنت بروید و نگران هزینه هم نباشید.
——————————————-

تنظیمات بر روی کمپیوتر :

در صورتی که از اینترنت اکسپلوره استفاده می کنید

ابتدا از منوی tools وارد internet option شوید

در صفحه باز شده از منوهای بالا connection رو بزنید !

حال در صفحه ای که می آید در صورتی کهگوشیه خودتونو وصل کمپیوتر کرده باشید و نرم افزار گوشیتونو نصبیده باشیدتو قسمت مودم ها اسم گوشیتونم هست

روز اسم گوشیتون کلیک کنید و setting رو کلیک بفرمایید ! :دی

خوب حالا تو این صفحه جایه سومی که تیک غیر فعال داره رو تیک بزنید ( اونجایی که نوشته use proxy … )

حالا همون آدرس پروکسی و پورت که توی گوشیتون می دیم وارد کنیدو اینجام وارد کنید ( باید همون یکی رو وارد کنید )

_____________________________________

توضیحات :

۱. در اکثر سیمکارت ها باید شارژ شماحتما ۰ باشد تا بتوانید از این سرویس استفاده کنید. ولی روی سیم کارت غیرصفر هم در اکثر موارد جواب می دهد !

۲. اینترنت ایرانسل ساعتی نیست و بهصورت کیلوبایت می باشد یعنی هر چقدر استفاده کنید همان قدر پول می دهید.در نتیجه اگر شما ۲۴ ساعت هم Connect باشید نباید پولی بدهید.

۳.استفاده از پروکسی ها برای بار اولکاملا رایگان است و اگر شما برای بار دوَم استفاده کنید پول کم می کند درنتیجه باید اعتبار شما ۰ باشد تا پولی کم نکند.

۴.اگر از GPRS بر روی PC استفاده می کنید باید آدرس پروکسی و پورت را در مرورگر خود در قسمت تنظیمات آن وارد کنید.

برای مثال در Internet Explorer7 :
به قسمت Tools رفته و در آن جا Internet Options را انتخاب کنید و در آنجابه قسمت Connections رفته و در آنجا مودم گوشی خود را انتخاب کنید و قسمتSettings را انتخاب کنید و قسمت Proxy Server را علامت دار کنید و آدرسپروکسی و پورت را در آنجا وارد کنید و OK را بزنید.

۵.پروکسی هایی که پورت ۳۱۲۸دارندهمیشه فعال نیستند و با آنها نمیشود آپلود کرد ولی در عوض بیشترین سرعت رادر هنگام دانلود دارند. ولی این پورت ۳۱۲۷ رو هم که گذاشتم تمامی نیاز هایشما رو بر آورده می کنه ! آپلود ، مسنجر ، داونلود و … !!!

۶.دقت داشته باشید که سایت های دیگریهم این خدمات را ارایه می کنند و با تبلیغات دروغین قصد فریب شما را دارندو از شما هزینه ای گزاف دریافت می کنند تا به شما آدرس پروکسی و پورتبدهند اما ما این کار را رایگان برای شما انجام داده ایم پس انتخاب باخودتان است.

۷.سایت ما شاخه و شعبه ای ندارد و آدرس های مشابه مثل گزینه ۶ می باشند.

۸. جلوی فیلترینگ ایرانسل را نمی شود با پروکسی گرفت.

۹.استفاده از YAHOO Messenger بر رویPC فقط با پورت ۸۰۸۰ امکان پذیر است. پس از باز کردن یاهو مسنجر از منویmessenger پس از ورود به connection … در قسمت use roxy تیک بزارید واونجا هم پروکسی رو وارد کنید ! کلا هر جا که بخواین استفاده کنید بایداین پروکسی رو وارد کنید ! ولی من پیشنهاد می کنم برنامه تریلیان رو کهمخصوص چت هست رو داونلود کنید چون با همه پروکسی هایی که میدیم آیدی روباز می کنه و سرعت بسیار خوبی نسبت به یاهو مسنجر دارره و امکاناتشم بینظیره ! من خودم ۲ سالی می شه این برنامه رو جایگزین یاهو مسنجر کردم و بااین برنامه می چتم !

۱۰.اگر ایرانسل برای شما تنظیمات را فرستاد به هیچ عنوان قبول نکنید.

خوب حالا بریم سر اصل قضیه و دادن آدرس پروکسی و پورت :

Port :3127
Proxy address : 210.125.84.15

نقطه ها رو حتما باید بزارید !

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 65 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
اگرکابر دائم اینترنت هستید شاید تهیه اکانتهای اینترنت برای شما مقرون بهصرفه نباشد لذا در اینجا روشی را توضیح خواهم داد که توسط اون میتونیدساعت اینترنت خود را نامحدود کنید مثلا یه کارت اینترنت 2 ساعته را 10ساعت یا بیشتر(بسته به ISP ) استفاده کنید

البته راه های زیادی وجود داره برای استفاده رایگان از اینترنت کههمشون به طور صد در صد عملی نیستند یا نیاز به برنامه های هک و...دارند.اما راهی که اینجا توضیح میدهم نیازی به برنامه خاصی ندارد و ازحفره های موجود در ویندوز میشه اکانت های اینترنت را هک کرد

قبل از هر چیز لازمه یه توضیحی در مورد روش کار بدم.هر اکانتی که شمامیگرید وقتی برای اولین بار توسط اون اکانت به اینترنت وصل میشی دیهتنظیماتی داخل ویندوز شما انجام میشه در واقع یک تایمر در ویندوز شروع بهشماره انداختن میکنه تا زمانی که به اینترنت متصل هستید این تایمر از زمانموجود مثلا 2 ساعت-5 ساعت و... کم میکنه تا اکانت شما تموم بشه و اینتعداد ساعت را هم از ISP شما میگیره مثلا اگر یه کارت اینترنت 2 ساعتیگرفته باشید وقتی برای اولین بار وصل میشید ویندوز از ISP شما مشخصات ایناکانت (که شامل مقدار زمان اکانت شما) هست را میگیره و در تایمر خودش قرارمیده و زمانی که با آن اکانت متصلید از این مقدار ساعت کم میکنه تااکانتتون به پایان برسه

فرض کنید محاسبه میزان مصرف اینترنت شما خلاف چیزایی که گفتم باشهاونقت آی اس پی برای یه اکانت 2 ساعته باید یه کونتور داخل سایتش قرار بدهو حالا حسابشو بکنید میلیون ها کاربر به اینترنت متصل باشند اونقت چقدر ازترانسفر سایت ای اس پی باید استفاده بشه تا برای این اکانت 2 ساعتیه شماداخل آی اس پی کونتور بندازه

پس واضحه همه چیز زیر سر همین ویندوزه- اگه ما کاری کنیم که این تایمردیگه شماره ندازه اونوقت اکانت ما هم تموم نمیشه و میشه با یه اینترنت 2ساعتی 10 ساعت وصل بود

اما چرا نمیشه نامحدود استفاده کرد(شدنش غیر ممکن نیست) به دلیل اینکهکارت های اینترنت یه تاریخ مصرفی دارند و بسته به مجهز بودن آی اس پی یهخدمات امنیتی روی اکانت دارند و این باعث میشه پس یه مدت استفاده بیش ازحد یه کارت اون اکانت بررسی بشه و اعتبارش تموم بشه(چون بعضی وقت ها بدوندستکاری اکانت ها تو آی اس پی قفل میشند و میبینید که 2 ساعت اینترنتدارید اما 4ساعته وصل هستید)

اما این سیستم اونقدر قوی نیست که هر ثانیه وضعیت اکانت ها را بخاد چک کنه و هرزگاهی اینکار انجام میشه

خلاصه بسته به قوی بودن آی اس پی, شما میتوانید از 1 ساعت تا 1000 ساعت یا نامحدود تایمر اینترنت را قفل کنید

بعضی وقت ها هم ممکنه نشه..اما 90 درصد جواب میده اینکار

مثلا خودم یه اکانت 4 ساعتی را 10 ساعت استفاده کردم

دیگه شانسیه چه مدت زمان تایمر اینترنت قفل بشه اما امتحانش ضرری نداره

کافیه چند خط سرس (کد) را داخل یکی از فایل های ویندوز کپی کنید و بعدش کامپیوتر را ریست کنید و سپس به اینترنت وصل بشید

شما باید اکانت های مختلف را تهیه کنید و روی اونا اینکارو امتحانکنید(بهتره برای آزمایش اکانت 2 ساعتی بگیرید) و هر کودوم از این اکانت هابیشتر تایمرش قفل شد از اون استفاده کنید

توجه: شایدکه قبل اینکارو کرده باشید ولی کار نداده باشه..علتش اینکه که سرسی که شماکپی کردید ممکنه مربوط به ویندوز ایکس پی نبوده باشه یا سرویس پک 1 بودهیا در مکان مناسبی کپی نکردید و این باعث شده نیرنگ شما موثر واقع نشده بههمین خاطر یه برنامه هست که اونا دانلود میکنید و این برنامه پس از بررسینسخه ویندوز شما, کدی را که در ویندوز شما جواب میده را بهتون میده کهمیتونید بصورت دستی اونا کپی کنید یا خود این برنامه اینکارو واستون انجاممیده و بعدش کامپیوتر را ریست میکنید و حالی به حولی

برای دانلود برنامه اینجا را کلیک کنید

دانلود برنامه نامحدود کردن اکانت اینترنت اینجا رو کلیک کن..............

پس از اینکه برنامه را باز کردید کدی که داخل صفحه میبنید کد مربوط به ویندوز شماست که باید داخل فایل system.ini کپی بشه

برای اینکار کلید copy را میزنید

و پس از اینکه به شما پیغام داد کلید next را میزنید

و در صفحه بعد کلید Set را میزنید که توسط این کلید کد صفحه قبل داخلsystem.ini کپی میشه- یه سوال ازتون میکنه که همه را از دم yes میزنید کهاین ماله تنظیمات رجیستری هست (که مهاله بخواهید بصورت دستی تنظیماترجیستری را انجام بدید)

و بعد از اینکه تنظیمات رجیستری هم انجام شد کلید fenish را زده وبرنامه به شما پیغام ریست کردن ویندوز را میده در ضمن فایل system.ini راهم تنظیمش کرده نشونتون میده

خلاصه هم پنجره ها را میبندید و از کامپیوتر را ریست میکنید

EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 74 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
آ آ آئورت آب آب آب آب آب آب آب
آب آوردن آب اکسیژنه آب اماله آب انبار آب انداختن آب انگور آب باختن آب باریک آب باز آب بازی
آب برداشتن آب بقا آب پیکر آب تاخت آب تاختن آب تلخ آب جر آب جگر آب چرا آب چشم
آب چشی آب چیلک آب حسرت آب حیات آب حیوان آب خشک آب خضر آب خنک خوردن آب خوردن آب خوره
آب دادن آب داده آب دانه آب درمانی آب دزد آب دزدک آب دست آب دهان آب دوغ آب رز دادن
آب رفتن آب ریختن آب ریخته آب زر آب زرفت آب زندگانی آب زندگی آب زیپو آب زیر کاه آب ژاول
آب سبز آب سپید آب سرخ آب سردکن آب سکندر آب سیاه آب شدن آب شنگرفی آب طراز آب طرب
آب طلا آب فسرده آب قند آب کار آب کردن آب کشیدن آب کور آب گرفتن آب گرم آب گرم کن
آب گشاده آب مروارید آب معدنی آب میوه گیری آب نبات آب نشاط آب نکشیده آب و رنگ آب و گل آب و هوا
آب ورز آب انداز آب اندام آب بسته آب بند آب بندی آب بها آب پا آب پاش آب پاشان
آب پز آب پشت آب تنی آب جو آب چلو آب حوضی آب رنگ آب رو آب شناس آب گردش
آب لمبو آب لیمو آب نما آباء آباء سبعه آباء علوی آباجی آباد آباد آبادان
آبادانی آبادی آبار آباژور آبافت آبال آبان آبانگان آبانگاه آبتاب
آبج آبجی آبچین آبخسب آبخست آبخو آبخواره آبخور آبخورد آبخورش
آبخوری آبخوست آبخیز آبدار آبدارچی آبدارخانه آبدارک آبدارو آبداری آبدان
آبدست آبدستان آبدستی آبدندان آبدنگ آبده آبدیده آبراهه آبرفت آبره
آبرو آبرود آبرون آبریز آبریزگان آبزن آبزه آبزی آبژ آبسال
آبسالان آبست آبست آبست آبستره آبستن آبستن کردن آبسته آبسته آبسکون
آبسه آبسوار آبشار آبشت آبشتگاه آبشتن آبشخور آبشش آبشن آبشنگ
آبشی آبغوره آبفت آبک آبکار آبکامه آبکانه آبکش آبکشین آبکند

123456
EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 65 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)

میل فا دارای امنیت بسیار بالایی میباشد و با استفاده از سیستمهایرمزگذاری یک محیط کاملا امن و خصوصی را برای شما فراهم کرده است و از شماخواهش میکند همیشه در هنگام ورود گزینه ورود امن را علامت بزنید

یکی از مزایای سرویس دهنده ایمیل فارسی میل فا نسبت به سایر سرویس هایایمیل اینست که ما امکان خواندن و نوشتن نامه از طریق اینترنت موبایل رادر محیط فارسی و حجم بسیار کم فراهم کرده ایم علاوه بر این ایمیل فارسیمیلفا به شما یک دیسکت وب با حجم 100 مگابایت نیز هدیه میدهد که میتوانیدفایلهای خود را انجا ذخیره کنید.

میل فا یک سرویس دهنده ایمیل با محیطکاملا فارسی و کاربری آسان است .حتما بارها شده که نتوانستید به ایمیل خود در یاهو یا جی میل لاگین کنید ویا سرعت لود شدن صفحات سنگین این سرویس دهنده ها شما را آزار داده است ماعلاوه بر فراهم کردن یک سرویس مطمئن و همیشگی ایمیل فارسی امکانات زیاددیگری در قالب سرویس میل فا به شما رایگان ارائه میدهیم : دفترچه یادداشت، کتابچه آدرسها ، سررسید برای تنظیم قرار ملاقاتها و جلسات ، جستجو گر وب، کارهای در حال انجام و یا مدیریت کارها و ...در ضمن ایمیل فارسی میلفا به زودی این امکان را به شما میدهد که به محضدریافت ایمیل و یا سررسید ملاقاتهایتان به موبایل شما اتومات پیام کوتاهمیزند تا دیگر هیچ کار و یا ایمیل مهمی را از دست ندهید .ایمیل فارسی میلفا امکانات و خدمات ویژه ای را برای نهادها دولتی وشرکتهای بزرگ فراهم کرده است با ما تماس بگیرید!

تا دیر نشده آدرس میل خود را از سایت میل فا بگیرید این کار فعلا رایگان است تا دیر نشده اینجا کلیک کنید تا صاحب نام خود در میل فا شوید
EXrozblog.comEX
وبلاگ تفریحی ایرانیان بازدید : 55 شنبه 15 مرداد 1390 نظرات (0)
لیست زیر، نرم افزارهای مخفی و بدرد بخور ویندوز است که با منوی RUN می توانید ببینید.
برایاستفاده از این برنامه ها ابتدا شما باید بهStart رفته و سپس به RUN و درآنجا هر کدام از دستورات زیر را وارد کنید و ok کنید ، برنامه مورد نظراجرا خواهد شد.

msiexec.1
یک سری مشخسات درباره ویندوز در اختیارتون میگذارد

magnify.2
یک زوم خیلی جالب

narrator.3
گوینده ویندوز

mstsc.4
از طریق شبکه می توان دسکتاپ را در اختیار دستگاههای دیگر قرار داد

clipbrd.5
هر چیزی را که در Copy قرار داده باشید در اینجا به نمایش در می آید

drwtsn32.6
دکتر کامپیوتر شما

dxdiag.7
مشخصات DirectX شما

eudcedit.8
ساخت فونت

iexpress.9
ساخت فایلهای install

mplay32.10
مدیا پلیر 5.1

perfmon.11
اطلاعاتی درباره مانیتور شما در اختیارتان میگذارد

rasphone.12
Network Connection کوچک

regedt32 یا regedit.13
اجرای Registry

shrpubw.14
Share کردن فایلها

sndvol32.15
اجرای Volume Control

winchat.16
چت کردن از طریق LAN

msconfig.17
کنترل STARTUP و BOTEXrozblog.comEX

تعداد صفحات : 135

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • جمعه 19 آذر 1395
  • جمعه 26 خرداد 1391
  • پنجشنبه 25 خرداد 1391
  • جمعه 12 خرداد 1391
  • پنجشنبه 11 خرداد 1391
  • چهارشنبه 10 خرداد 1391
  • سه شنبه 09 خرداد 1391
  • دوشنبه 08 خرداد 1391
  • شنبه 06 خرداد 1391
  • جمعه 05 خرداد 1391
  • جمعه 5 خرداد 1391
  • پنجشنبه 04 خرداد 1391
  • پنجشنبه 4 خرداد 1391
  • جمعه 29 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391
  • يکشنبه 24 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 19 ارديبهشت 1391
  • جمعه 15 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 7 ارديبهشت 1391
  • شنبه 02 ارديبهشت 1391
  • شنبه 2 ارديبهشت 1391
  • چهارشنبه 30 فروردين 1391
  • سه شنبه 29 فروردين 1391
  • دوشنبه 28 فروردين 1391
  • سه شنبه 9 اسفند 1390
  • يکشنبه 7 اسفند 1390
  • جمعه 28 بهمن 1390
  • شنبه 22 بهمن 1390
  • چهارشنبه 5 بهمن 1390
  • يکشنبه 2 بهمن 1390
  • يکشنبه 25 دی 1390
  • چهارشنبه 21 دی 1390
  • سه شنبه 13 دی 1390
  • سه شنبه 6 دی 1390
  • يکشنبه 4 دی 1390
  • شنبه 3 دی 1390
  • چهارشنبه 30 آذر 1390
  • يکشنبه 27 آذر 1390
  • جمعه 25 آذر 1390
  • سه شنبه 22 آذر 1390
  • پنجشنبه 17 آذر 1390
  • دوشنبه 14 آذر 1390
  • يکشنبه 13 آذر 1390
  • شنبه 12 آذر 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • يکشنبه 6 آذر 1390
  • شنبه 5 آذر 1390
  • چهارشنبه 25 آبان 1390
  • سه شنبه 24 آبان 1390
  • چهارشنبه 18 آبان 1390
  • دوشنبه 9 آبان 1390
  • پنجشنبه 5 آبان 1390
  • چهارشنبه 20 مهر 1390
  • سه شنبه 19 مهر 1390
  • دوشنبه 18 مهر 1390
  • يکشنبه 17 مهر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • جمعه 15 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • چهارشنبه 13 مهر 1390
  • دوشنبه 11 مهر 1390
  • يکشنبه 10 مهر 1390
  • شنبه 9 مهر 1390
  • چهارشنبه 6 مهر 1390
  • سه شنبه 5 مهر 1390
  • دوشنبه 4 مهر 1390
  • يکشنبه 3 مهر 1390
  • شنبه 2 مهر 1390
  • جمعه 1 مهر 1390
  • پنجشنبه 31 شهريور 1390
  • چهارشنبه 30 شهريور 1390
  • سه شنبه 29 شهريور 1390
  • دوشنبه 28 شهريور 1390
  • يکشنبه 27 شهريور 1390
  • شنبه 26 شهريور 1390
  • جمعه 25 شهريور 1390
  • پنجشنبه 24 شهريور 1390
  • چهارشنبه 23 شهريور 1390
  • دوشنبه 21 شهريور 1390
  • يکشنبه 20 شهريور 1390
  • شنبه 19 شهريور 1390
  • جمعه 18 شهريور 1390
  • پنجشنبه 17 شهريور 1390
  • چهارشنبه 16 شهريور 1390
  • سه شنبه 15 شهريور 1390
  • دوشنبه 14 شهريور 1390
  • يکشنبه 13 شهريور 1390
  • شنبه 12 شهريور 1390
  • جمعه 11 شهريور 1390
  • پنجشنبه 10 شهريور 1390
  • چهارشنبه 9 شهريور 1390
  • سه شنبه 8 شهريور 1390
  • دوشنبه 7 شهريور 1390
  • يکشنبه 6 شهريور 1390
  • شنبه 5 شهريور 1390
  • جمعه 4 شهريور 1390
  • پنجشنبه 3 شهريور 1390
  • چهارشنبه 2 شهريور 1390
  • سه شنبه 1 شهريور 1390
  • دوشنبه 31 مرداد 1390
  • يکشنبه 30 مرداد 1390
  • شنبه 29 مرداد 1390
  • پنجشنبه 27 مرداد 1390
  • چهارشنبه 26 مرداد 1390
  • سه شنبه 25 مرداد 1390
  • دوشنبه 24 مرداد 1390
  • يکشنبه 23 مرداد 1390
  • شنبه 22 مرداد 1390
  • جمعه 21 مرداد 1390
  • پنجشنبه 20 مرداد 1390
  • چهارشنبه 19 مرداد 1390
  • سه شنبه 18 مرداد 1390
  • دوشنبه 17 مرداد 1390
  • يکشنبه 16 مرداد 1390
  • شنبه 15 مرداد 1390
  • جمعه 14 مرداد 1390
  • پنجشنبه 13 مرداد 1390
  • چهارشنبه 12 مرداد 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • دوشنبه 10 مرداد 1390
  • يکشنبه 9 مرداد 1390
  • شنبه 8 مرداد 1390
  • جمعه 7 مرداد 1390
  • سه شنبه 4 مرداد 1390
  • دوشنبه 3 مرداد 1390
  • يکشنبه 2 مرداد 1390
  • شنبه 1 مرداد 1390
  • جمعه 31 تير 1390
  • پنجشنبه 30 تير 1390
  • چهارشنبه 29 تير 1390
  • سه شنبه 28 تير 1390
  • دوشنبه 27 تير 1390
  • يکشنبه 26 تير 1390
  • شنبه 25 تير 1390
  • جمعه 24 تير 1390
  • پنجشنبه 23 تير 1390
  • چهارشنبه 22 تير 1390
  • سه شنبه 21 تير 1390
  • يکشنبه 19 تير 1390
  • چهارشنبه 15 تير 1390
  • سه شنبه 14 تير 1390
  • دوشنبه 13 تير 1390
  • شنبه 11 تير 1390
  • جمعه 10 تير 1390
  • جمعه 6 خرداد 1390
  • دوشنبه 12 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 11 ارديبهشت 1390
  • شنبه 10 ارديبهشت 1390
  • جمعه 9 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • دوشنبه 5 ارديبهشت 1390
  • يکشنبه 4 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4044
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 97
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 584
  • بازدید ماه : 342
  • بازدید سال : 17,728
  • بازدید کلی : 729,769
  • کدهای اختصاصی
    تبليغات X